DM 800HD Tuner vervangen.

I

intruder

Hallo,

Ik heb dus ook een DM800HD clone, die draait op een gepatchte Gemini 5.0, dat werkt op zich wel goed, maar soms heb ik vastlopers ( freezes )...zou het zin hebben om de tuner te vervangen voor een orginele Tuner.

En er zit een ventilatortje in en die maakt redelijk veel lawaai, en hij blijft gewoon doordraaien als ik hem in standby zet...is hier ook wat aan te doen ?

b.v.d. voor de info.

Intruder

Ben je er zeker van dat de schotel goed afgesteld staat? Ikzelf denk niet dat je een verbetering zult krijgen door de tuner te vervangen.

Een HD signaal stel iets zwaardere eisen aan het ontvangst-signaal, een niet goed uitgerichte schotel zal gegarandeerd hangers geven.

Het is bekend dat de Fan's in de clones van waardeloze kwaliteit zijn, ik zou deze zelf vervangen voor een ander exemplaar en bezuinig niet op een foute manier door een fan van 2 euro te kopen.

Hallo,

Heb een signaal van 90% op de HD kanalen, maar gisteravond ging het beter..denk toch dat het met de temperatuur te maken heeft..was niet zo warm meer. En had de ventilator uitgeschakeld...De tuner wordt vrij warm, en heb ergens gelezen dat de nieuwere versies niet zo warm meer werden..vandaar de gedachte om de tuner te vervangen...

Nog een tip welke fan ik het beste kan plaatsen...en wat is het beste... om hem te laten blaasen of de warmte af laten voeren ( zuigen ..)

gr,

Intruder

Hij loopt net weer vast...maar nu kan ik behalve de Free to air zenders ook niks meer ontvangen.....Ik denk dat het cloontje de prullenbak in gaat...dan schaf ik mij binnenkort de DM 800HD se versie aan..deze komt in september uit...want dit is waardeloos...:[...Blijkt toch maar weer... goedkoop is duurkoop...

maar nu kan ik behalve de Free to air zenders ook niks meer ontvangen.....
Als je de FTA zenders wel goed kunt ontvangen is er volgens mij niets mis met je ontvanger maar dan denk ik eerder, mede gezien je melding over freezes, dat je niet met een smartcard kijkt maar via cardsharing. Correct?

Zoniet, dan kun je het beste sowieso de fabrieks gepatchte Gemini verwijderen en er een fatsoenlijke Gemini op zetten of anders nog beter een Nabilo of Pli versie.

Goedkoop hoeft helemaal geen duurkoop te zijn, ik ken in mijn omgeving diverse mensen die zeer te vreden zijn met het apparaat. En gezien wat ik nu lees denk ik dat de freeze problemen dus heeeeel ergens anders vandaan komen. En dan gaat je een se versie ook echt niet helpen.

Overigens welkom nog op Satellite Fun!;)

Maar ik had begrepen, dat je op een cloon geen orginele Gemini of Pli kon/moet zetten want anders kreeg je problemen...Maar als dit niet zo is welke Pli versie kan ik er dan het beste opzetten....wat is trouwens de beste image die je kan draaien op een cloon...over DreamElite en Newnigma2 hoor je ook wel goede berichten, maar ik kan dus rustig de de orginele versies van deze images op mijn cloon zetten.....en ja...correct...

m.vr.gr.

Intruder

Je hebt het helemaal goed begrepen je kunt er geen originele software opzetten altijd een gepatchte versie en welke ligt aan je simkaart en loader.

Voor Sim 1.0 zijn andere gepatchte als voor Sim 2.01 of een ferrari kaart.

Maar er zijn er enorm veel met tuner problemen kijk maar op de klonen site.

Ook kun je daar kijken naar een passende firmware voor je loader en sim.:)

Hallo,

Hier haalde ik mijn cloon images ook vandaan, heb er vanmiddag de laatste versie van Dream Elite op gezet, is een mooie image..ga die eens proberen...Maar nu heb ik nog een andere vraag...Als je CCcam via het menu van Dream Elite download...komen de bestanden in..var/etc te staan...maar uit hoeveel en welke bestanden bestaat een CCcam file?

gr,

Intruder

Ps,

Heb eerst nog geprobeerd om een orginele Pli te installeren maar dan krijg je bij het opstarten een Error....

maar uit hoeveel en welke bestanden bestaat een CCcam file?
Tja dat kan uit meer en minder bestanden bestaan. Feitelijk heb je maar 2 bestanden nodig, de binairie die zich over het algemeen in /var/bin bevindt en de config die in de /var/etc directory staat.

Verder kun je er nog bestanden bij zetten als een CCcam.prio, CCcam.providers en CCcam.channelinfo. Maar feitelijk bieden deze 2 alleen wat extra informatie als je info opvraagt. De CCcam.prio kan wel handig zijn als zappen wat traag gaat.

Maar vanaf bepaalde versies heb je inderdaad gepatchte software nodig, dus houdt de tips van Aart44 goed in de gaten.

Niet alles draait zomaar effe op clones.

Oké bedankt voor de uitleg...maar hoe kan ik het zappen met Cccam.prio versnellen kan ik het bestandje ergens downloaden en moet je dat dan aanpassen...of gewoon in var/etc zetten..en kan het bestandje ook nog van invloed zijn op het freeze probleem ??

gr.

Intruder

Het bestandje is over het algemeen niet van invloed op het freeze probleem, dat is in hoofdzaak te wijten aan de verbinding met degene waar je beeld van krijgt, maar om daar verder op in te gaan is tegen onze regels.

Als je gewoon even zoekt met Google op cccam.prio dan kom je overal wel voorbeelden van het bestandje tegen. Inderdaad gewoon in de /var/etc plaatsen is voldoende.

Draai nu met Dream Elite BH 1.3 OE1.6 ( gepatcht voor kloon..) en heb de CCcam bestandjes CCcam.prio, CCcam.providers en CCcam.channelinfo in map var/etc gezet..en de Droomkloon heeft gisteravond geen freezes gehad....dus ik krijg weer een beetje hoop.....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan