[DM500] Flashen via nullmodem en netwerkprobleem

humptydumpty

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
54
Na 8 jaar een humax 5400 mijn eerste voorzichtige stappen met een dreambox en dan is een boel anders en nieuw ondanks dat ik me grondig heb ingelezen en gezocht.
Er vallen me een aantal dingen op (opstarten duurt best wel lang, eerst een beeld van pli dan weer zwart dan weer 2x pli beeld waarvan de laatste van kleur veranderd en dan pas dan een zender) hoort dat zo?

Ook even updaten met een nullmodemkabel is anders met mijn humax doe ik dat zonder tv en kijk naar het schermpje tot dat er end staat.
Met of zonder TV en hoe controleer je dan dat de box klaar is? (Ik heb het net geprobeerd maar krijg de box, zonder aansluiting op de schotel via de f connector, niet eens in standby). Hoe doen jullie dat? Of waar kan ik een uitleg vinden waar dat in staat.

Nog een vraag met de software die er op stond had ik na instellen de box opgenomen in een netwerk. De box was ook aanspreekbaar (herstarten b.v. lukte via de pc, dcc gaf aan dat die in het netwerk zat en rss feets lezen was geen probleem). Daarna via het netwerk met DCC de nieuwste Pli geflashed. Dacht dat ik alles opnieuw moest instellen maar alles werkte nog settings waren nog aanwezig en de andere instellingen ook alleen geen netwerkverbinding meer. Ik kon nog wel Cccam 2.09 installeren en die werkt (irdetokaartje uit de humax werkt prima in de 500). Alleen een netwerkverbinding lukt niet en ik krijg ook geen contact trouwens via DCC of Dreamup met een Nullmodemkabel (compoort is goed want die werkt wel op de humax).
Het Pli image werkt wel gewoon.
Vreemd is wel dat mijn experiabox wel aangeeft dat de dreambox er is.
Instellingen zijn ook goed (alles hetzelfde als bij de computer behalve het IP adres).

Dus ik dacht flashen zal wel verkeerd zijn gegaan. Cleaner (eraser image) er overheen en opnieuw flashen wat blijkt ik krijg geen contact met Dreamup en een Nullmodemkabel (maarja krijg hem ook niet in standby).

Wat doe ik fout, wat zou het kunnen zijn of hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Zou iemand me svp kunnen helpen ben er nu de hele dag al mee bezig en dit gaat me niet lukken.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groet,
HD

Dreamup en een Nullmodemkabel (maarja krijg hem ook niet in standby).
Vermoedelijk doe je dat fout. Als je met DreamUp en de nullmodemkabel gaat werken, moet hij niet in standby maar moet hij uit.
De DM500 kan niet uit dus dat betekent dat je de stroomkabel zult moeten uittrekken.

Probeer het eens als volgt:
1.) Haal de stroom van de Dream af
2.) Sluit alle kabels aan
3.) Start Dreamup en druk op connect
4.) Voorzie nu de Dreambox weer van stroom.
5.) Als bovenstaand niet werkt, probeer het dan nog eens maar zorg dat "use network" in Dreamup NIET is aangevinkt. Of probeer met een andere versie Dreamup.

Succes.

Ja doe eens zoals BT vertelt.
Dan moet dreamup werken!
Het moet overigens ook in de handleiding staan.
Dat je veel ervaring met de humax hebt is een pluspunt.
Alleen is de dream een heel ander ding en vereist andere procedures.
Als je alles door hebt is het echter heel eenvoudig.

Een ander ding.
Haal restart en reboot niet door mekaar.
De reboot heeft zijn tijd nodig, en gebeurt via een menu, of via de stroom eraf halen.
De restart echter niet.
En normaal is opstarten (via de ab) vrij snel in de laatst gekozen zender uiteraard.

Grtz.

Dank jullie wel voor jullie antwoorden.

@BT
Ik was een humax gewend en bij het updaten trek je daar niet aan een stekker.
Heb alles na gelopen (instellingen) en toen gewoon precies gedaan wat je zei. En dat werkte! Gewoon aan de stekker rossen (lol) als dreamup aangeeft dat het klaar is. Dank je wel voor je uitleg, deze heeft me zeer geholpen.

@Killroy
Dank je wel voor je bemoedigende woorden. Ja, ik merk dat ik een voorsprong heb maar soms ook niet (zie hier boven). Sleutels, settings dat is allemaal gesneden koek. En dat uppen via netwerk is echt geweldig, streamen van en naar pc lukt ook (hoewel ik eerlijk moet zeggen mounten lukt me nog niet net zo min als cs maar goed, met een basisbasis irdeto2kaart is er niet veel te delen). Dus nu opzoek naar een Image welke ik prettig vind.
Dank voor je advies betreffende de reboot / restart en dat het rebooten even duurt. Dat heeft me aardig wat tijd en ergernis gescheeld.

Groet,
HD

Prima kerel, goed gedaan!

Doe ook vooral alles via de netwerk verbinding, dat gaat echt snel.
De seriele com-verbinding hoef je eigenlijk nooit te gebruiken.
Bovendien is er naast dreamup nog een ander flash programma, flashwizzard.
Of dat ook op de 500 werkt durf ik zo niet te zeggen.

Het mounten is ook niet zo moeilijk.
Daarvoor heeft Matrix hier ergens een handleiding geplaatst.
Het heeft iets met users op de pc te maken.
Hier werkt het zowel in CIFS, als in NFS met de pc in linux.

Dus suc6 ermee.

Grtz.

Fijn te horen dat het werkt.
Flashwizard werkt ook met de Dreambox 500 dus dat is geen probleem, werkt lekker snel en DCC werkt er ook mee.

Veel plezier!

BT, grappig dat je over Flashwizard begint. Ben er uren mee bezig geweest en het wilde maar niet werken. Dus weer aan het lezen geslagen. Denk je wat? Kom ik een post tegen, inderdaad geschreven door jou, dat darkstar via flashwizard niet lukt. LOL
Zo juist met pli gedaan en dat werkt wel. Darkstar vind ik mooier en de sat scan is erg snel maar bij Pli lukt het mij wel om divx op mijn tv af te spelen en darkstar niet.

Heb 3 vraagjes:
-Na het spelen van Flashwizard en de al geflashde 500 kreeg ik bij het opstarten van de 500 een flashwizard opstartscherm er bij. Is dat goed dat?

-Kan ik een multiboot maken harddisk computer -> DM500? Maw kan het ook via netwerk ipv USB of ingebouwde HD. Of alleen de adons laten draaien op de HD van mijn PC.

-Welk image+cam en de rest kan ik nu het beste gebruiken?

Misschien wat tip's voor newbee's:

Download dreambox_all_in_one_v2 dan heb je gelijk alle progjes. De nieuwste versie's kan je er dan later los bij zoeken. Om te beginnen is het een mooie verzameling.

Onderhoud aan je dreambox werkt niet goed als je tevens Sabnzb of een andere newsgroup client hebt draaien. (grijns)

Om een newsclient te laten downloaden en tevens van je hd een film te streamen naar je TV moet je een andere poort gebruiken. Zowel VLC media player en b.v. Sabnzb gebruiken poort 8080.
Om Sabnzb via een andere poort te laten werken klik met rechts op de opstart icoon en dan op eigenschappen "C:\Program Files\SABnzbd\SABnzbd.exe" verander je in:
"C:\Program Files\SABnzbd\SABnzbd.exe" --server localhost:8081 (denk om de spatie " -)
Dan werk het wel!

Groet,
HD

Oh dat wist ik niet eens meer dat ik dat geschreven had van Darkstar, maar het zou goed kunnen. Inmiddels zitten we aan Darkstar II, heel mooi, maarja, als je wat wilt gaan streamen enzo dan kan er niet alles mee, nieuwe drivers etc.

Even je vragen kort beantwoorden, komt hier weer bezoek binnen.

1.) Ja, dat is verder geen probleem.
2.) Dat durf ik niet te zeggen, heb ik nog nooit op die manier geprobeerd.
3.) Ach, een image moet je kiezen wat je zelf het mooist vindt en waarmee je kunt doen wat je graag wilt. Ik hoef er niet veel mee, dus dan kies ik zelf voor de Darkstar II of voor heel stabiel op de DM500 een Gemini images of LT image.
De beste cam momenteel is CCcam. Althans naar mijn bescheiden mening.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan