DM500 Hoge BER waardes + geen beeld

M

michelcs

Hallo allemaal,

Vandaag een nieuwe LNB aangesloten Astra 1 + Astra 3 (quad). Nu doet zich het volgende voor op mijn DM500 (slaapkamer) heb ik ineens hele hoge ber waardes. Het signaal is stukken minder (60% en soms 70%)

Terwijl ik op mijn DM800HD (woonkamer) hier geen last van heb. Het signaal is stabiel rond de 99%.

Zodra ik de DM500 in de woonkamer aanlsluit heb ik nog steeds een hoge ber en geen beeld. De voeding vernieuwd met een 3amp maar dat bood geen oplossing.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Soms had ik dit ook met de oude LNB (sinds 2mnd) maar dan na een reboot was het goed. Dan ging de DM500 als een trein. De DM800HD heeft dit probleem niet.

Welkom op Satellite Fun Michelcs.

Hmmz... het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar als je de DM500 aansluit in de woonkamer met dezelfde lnb kabel als de DM800 gebruikt en je hebt ook daar het probleem terwijl de DM800 zowel een uitstekende signaalwaarde alsook geen BER heeft (en liefst ook een goede AGC waarde), dan is mijn indruk dat het ontvangstgedeelte van je DM500 niet meer lekker is.

Oftewel de tuner.

Is het een gewone DM500 (geen HD) en zoja, is het een originele of een clone?

Hallo,

Dank voor je reactie... Inmiddels ben ik er achter wat er aan de hand was. Onder op de 800HD de disecq verkeerd staan waardoor de schotel dus verkeerd gericht stond :) Wat weer leide tot geen signaal en veel BER op de 500.

Gisteren avond laat de disecq veranderd op de 800HD opnieuw schotel gedraait en nu werkt alles weer. Zelfs de 500 functioneerd :)

Soms ligt de oplossing zo dichtbij maar heb je heel even een break nodig om het opnieuw helder te bekijken....

Bedankt voor je reactie

Oef gelukkig. Ik ging er van uit dat je daar al naar gekeken had c.q. getest had.

Gisteren avond laat de disecq veranderd op de 800HD opnieuw schotel gedraait
De DM800 had toch geen problemen schreef je? Was het dan niet genoeg om de diseqc instelling van de DM500 alleen om te zetten?

Of heb ik ergens iets gemist?

Ik snap ook niet BT.

Maar ik denk dat hij de 2 astras met elkaar verwisseld heeft gehad.

Klopt de astra 1 en 3 had ik verwisselt waardoor ik wel astra1 had op de DM800. De astra 3 moest ik nog. Bij het controleren op de DM500 had ik helemaal geen beeld.

Op de dm800 had ik AA op astra 3 staan en op AB astra 1. Op de DM500 had ik wel Astra 1 op AA en op Ab astra 3 ingesteld. Had de instelling 5 min daarvoor op de Dm800 omgedraait en niet meer terug gezet. Wardoor ik dus op het verkeerde pad was verder gegaan met uitrichten.

Nu staan beide receivers op AA ASTRA1 en AB op Astra 3. Eerst opnieuw ASTRA1 uitgericht todat ik goed beel had. Daarna receiver op Omroep Brabant gezet en de kop omhoog gedraait (langzaam) tot dat ik daar ook beeld had. Alles is nu echt perfect ingesteld. Pracht beeld..... Nu wachten dat CanalDigitaal me op HD heeft geschakeld en dan nog beter beeld op de 800HD in de woonkamer! NED1 is al prachtig!

Ah dus eerst omgezet en doordat je vergeten was terug te schakelen anders gaan richten. Kan het me helemaal voorstellen.

Bedankt voor je toelichting!

En hopelijk is de HD activatie inmiddels al gelukt want dat geeft inderdaad een schitterend beeld!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan