DM500 repareren, hoe?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.846
Waarderingsscore
1.029
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Voor de zekerheid stel ik de vraag ook maar even hier, is een vraag van een van de gebruikers van Fun.
http://www.satellitefun.org/bbs/showthread.php?t=9800

Gaat er om dat hij waarschijnlijk een DM500 met een verkeerd dingens geflasht heeft.
De box is niet meer bereikbaar, ook niet meer met DreamUp en de seriele nullmodemkabel. Vermoedelijk dus de flash kapot.

Is dat niet te repareren middels een j-tag?

Kan iemand vertellen op welke wijze dit wel te repareren is of heeft iemand een schema van een DM500?
 
Ik heb de volgende reply op fun geplaatst :

Probeer eens verschillende versies van dreamup. D'r zijn er een stuk of 5 die je kunt gebruiken.
Ik heb verschillende versies van dreamup nodig gehad om DEZELFDE box te kunnen flashen nadat het flashen mislukt was.
Bij mij is ie ook al een paar keer blijven hangen en gewoon opnieuw kunnen flashen. Ik heb wel steeds de juiste image gebruikt , dus misschien dat dat het verschil maakt.

O, ja , probeer enkele keren ( keer of 10 ) voordat je met de volgende dreamup probeert, soms "ziet" ie de dreambox ineens.

Succes,

Appie
 
Heb hem gezien Appie, bedankt voor de reactie!
Ben de laatste dagen met die dingen bezig, je weet wel.:)
Dus heb er niet eens aangedacht dat het verstandig kon zijn om even wat meerdere versies en wat vaker te proberen.
 
dreamup zou niet ideaal zijn.
maak eerder gebruik van telnet IP
en dan mount /boot -o remount,rw && rm /boot/* -f && reboot
en dan brower http://IP
en dan upgrade de image
 
dreamup zou niet ideaal zijn.
DreamUp is nog altijd de meest betrouwbare methode, zeker als je dat doet met een nullmodemkabel, is wel langzaam, maar weet je ook zeker dat het goed gaat.

Het lijkt mij niet verstandig om zelf aan mounts te gaan lopen klooien en dan via een browser te updaten, zeker niet een browser die zo instabiel is als Internerd Exploder.

Bij een 7020 kun je overigens ook zo de image upgraden via de browser als je Dreambox via dhcp een ip adres krijgt.
Daar hoef je als het goed is de hele /boot directory niet voor te verwijderen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan