DM500HD Flashen

F

Fisker

Hallo,

Na een middagje knoeien, toch maar even hulp vragen.

Ik heb, na een een tijdje met een DM600PVR te hebben geknoeid, een DM500HD aangeschaft in de veronderstelling, "hoe moeilijk kan het wezen de 500 net zo in te stellen als de 600.

Wel, het gaat niet!

Om te flashen;

de Knop op de voorkant ingedrukt te houden dan spanning er weer op, ingedrukt houden, wachten tot... ik een ons weeg?

Zowel geprobeerd met de aan/uit schakelaar als het stekkertje eruit... niks nada.

Wie kan mij helpen?

BTW, kun je met de NewEnigma v3.01 zelf weer een CCcam ophalen, of moet je die ook apart installeren?

Fisker

Nu weet ik niet of ik goed zit maar ik dacht gelezen te hebben als je het zo doet zoals je beschrijft en hij staat aangesloten op de TV dan geeft hij het IP adres op de TV weer.

Dat dan intypen in je browser en daarna kun je flashen moet je de software de img dus op je computer hebben staan.:)

Fisker

Ik weet niet of je de 500HD wel net zo kan flashen als de 600.

Als je de spanning er af haalt en direct weer aanzet wordt de 500HD

dan weer met de standaard software gestart?

Weet je wat het IP-adres van je 500HD is?

Mijn ervaring is niet te lang wachten na de spanning weer aanzetten.

Heb je het op de hier beschreven manier geprobeerd te doen?

http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm500-hd-flashing-firmware-browser

Multispeed

Ik heb inderdaad de link bekeken, maar het "schoon" opstarten met de powerknop ingedrukt werkt niet.

Er gebeurd zelfs na een paar minuten helemaal niets.

Dit heb ik al een aantal keren met de DM600PVR uitgehaald, maar bij deze DM500HD werkt het niet.

Ik heb het al met een vast IP adres geprobeerd en ook met de DHCP instelling

Ik wordt een beetje radeloos

Fisker

Als je de 500HD uit en direct weer aan zet start de box dan op met

de standaardsoftware?

Kan je de 500HD benaderen middels je IP-adres via je webbrowser?

Realiseer je dat sommige wijzigingen in instellingen niet altijd direct werken.

Vaak pas na herstarten.

Multispeed

Klopt, hij start, na uit en direkt weer aanzetten, met de orginele software op.

Ja , ik kan hem via de webbrowser gewoon benaderen.

Ik heb nu ook weer een keer de fabrieksinstellingen geladen, maar krijg hem niet in de Flash-mode

Fisker

Frisker schreef

Om te flashen;

de Knop op de voorkant ingedrukt te houden dan spanning er weer op, ingedrukt houden, wachten tot... ik een ons weeg?
Waar wacht je dan op?

Je kan namelijk niets zien op de 500HD, hij start alleen niet door en wacht tot jij

via je webbrowser de image upload.

Volg dan de tekst inbeeld en alles gaat vanzelf.

Zoals hier staat:http://www.dream-multimedia-tv.de/en...rmware-browser

Welke image wil je er opzetten?

Multispeed

Inderdaad, MultiSpeed "waar wacht je dan op" Op de DM500HD zie je inderdaad Niks,Nada, Niente.

Ik had begrepen dat door middel van het knipperen van de Groene en Rode Leds, je een IP adres ging krijgen.

Daar was het wachten op :grrr: tot ik in een wanhoops-poging toch maar eens via de Browser ging kijken, b.t.w. vannacht om 3.30 uur.

En ja hooooorrrr... het mooie Flash beeld op de monitor :jajaja:

Oke, NewEnigma v3.01 staat erop en alles werkt naar behoren. :banaan::banaan:

Fisker

Mooi dat het nu werkt.

Je hebt hier veel van opgestoken dat komt altijd weer van pas.

Uiteindelijk blijkt het een makkie om te doen.

Veel kijkplezier.

Multispeed

Als je persee wilt flashen via Dreamup, en je krijgt de melding wait for event if event thread is created'

Dan stop je netwerkkabel in dreambox vinkje aan bij lan dreamup ip van je pc invoeren, en natuurlijk moet je netwerkkabel aangesloten zijn op je netwerk. Natuurlijk ook je Nullmodem kabel aansluiten

Vooral dat laatste is belangrijk. Met DreamUp is een seriele nullmodemkabel namelijk een vereiste, een netwerkkabel niet.;)

Netwerkkabel is alleen handig omdat het dan allemaal een stuk sneller kan gaan.

Bij een 500HD kan je geen nullmodemkabel gebruiken.

Het gaat wel met een kabeltje van normale usb naar mini usb en een speciaal communicatie programma.

De 500HD is niet voorzien van een seriële aansluiting.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt er zit geen aansluiting op voor een nulmodemkabel.

Maar is flaschen dan wel mogelijk met DreamUp als je een usb naar mini usb kabel gebruikt??

Of gaat het helemaal niet met DreamUp.:)

Yep, sorry, ik was weer aan een gewone 500 aan het denken en dacht vandaar dus aan die seriele nullmodemkabel.

Voor zover ik zag kun je toch DreamUp gebruiken (in elk geval vanaf versie 1.3.3.5) met netwerk. Schijnbaar hebben ze in de nieuwere versies de vereiste voor het aanwezig hebben van de seriele nullmodemkabel laten vallen.

Maar dan moet je dus wel netwerk hebben.

Alhoewel... op een Engels forum lees ik dit weer:

Connect your dreambox to the LAN - FLASHING USING THE SERIAL(USB) CONNECTION DOES NOT WORK But you have to have the USB also connected to use dreamup.
Volgens Dream Multimedia (klik) zelf is die noodzaak er niet, althans hij wordt niet vermeld, wel zie ik dat ze de compoort op com 3 zetten.

Maar is flaschen dan wel mogelijk met DreamUp als je een usb naar mini usb kabel gebruikt??Of gaat het helemaal niet met DreamUp.
Op mijn 500HD ging het ftashen helemaal fout.

De DB was totaal niet meer te benaderen.

Ook wilde hij absoluut niet opstarten.

Vervolgens wilde ik een usb kabeltje gebruiken met dreamup.

Uiteraard ging dit niet omdat ik geen usb aan kon geven in dreamup.

Ik ben op het internet gaan zoeken naar programmatuur om toch te kunnen communiceren via usb.

Ik heb CP210x_VCP_Win_XP_S2K3_Vista_7.exe gevonden.

Na deze installatie werd de usb als een commpoort gezien en was de DB normaal te benaderen. Ik heb hem toen opnieuw geflasht met dreamup naar een goed resultaat.

Ik weet niet meer waar ik het programma vandaan gehaald heb.

Daar heb ik natuurlijk nooit gezocht.

Ik had al de pest in dat de DB het niet meer deed.

Ik heb nooit bij dream-multimedia gekeken.

Het had me wel een hoop gezoek gescheeld.

Van Dreamup heb ik de nieuwste versie gebruikt die ook in de downloadsectie staat.

Oudere versies herkennen de 500HD niet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan