DM520 en DM525-Combo Geheugen vergroten

mimisiku

Sr. Member
Special Friend
Lid sinds
29 apr 2021
Berichten
427
Waarderingsscore
107
Punten
43
Locatie
Nederland
Voor de DM52x ontvangers is er een mogelijkheid om het Flash geheugen te vergroten naar 2 GB i.p.v. de standaard 512 MB. Gutemine heeft hiervoor een Plugin geschreven (waar hij helaas de support op heeft ingetrokken). De bestanden heb ik echter keurig geachiveerd. De Plugin heet MrBIG en laat zich installeren op een >=8 GB USB Stick. Het is géén FlashExpander van de oude generatie waar alleen de 'var' werd verplaatst naar USB. MrBIG start écht volledig op van USB!! Zo krijg je dezelfde installatiemogelijkheden als bij de grote broers DM900 en DM920 uiteraard wel met de limitaties van de beschikbare hardware en de tragere SoC.. Maar Plugins voor EPG, IMDb en niet te vergeten Picons kun je nu straffeloos installeren.
Mr-BIG-reinstalled.png
Applications-Part-II.png
Main-Menu-Options.png
Mr-BIG-reinstalled.png
 
Overigens heb ik voor de liefhebbers een full-backup voor de DM525-Combo.. Met daarin:

- DreamOS 2.5 met laatste updates
- CI+ ondersteuning t.b.v. Ziggo (Nagra) en Canal-Digitaal
- OScam 11695 met USB en PCSC ondersteuning
- Picons (ook de .tpl voor OScam WebIF)
- Favorieten (Ziggo, Canal-Digitaal, TV-Vlaanderen, HD+)
 
Mimisiku, is dit de image waarmee je de digitenne CI+ hebt getest?
 
Je reageert op een bericht uit 2021, ik vraag me af of daar toen al de juiste CI+ certificaten in zaten.....
 
Beetje ouder inderdaad, maar ja misschien heeft @mimisiku of iemand anders nog andere leuk tips voor hem voor die ontvanger.
 
Ten tijde van die test had ik geen beschikking over een CI+ Module van KPN. Ik heb de vrije zenders toen ingescand met actieve antenne. Die 5 of 6 zenders werkten (uiteraard) prima.
Later getest met de module van @Mojo en dat werkte, maar een hoop ellende omdat de serviceferentie bij veel kanalen anders was. Niet EEEE0000, maar plots EEEE0224 dan weer EEEE0220 en dat moest je aanpassen.. Ellendige klus..
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan