DM600pvr (newbee)

V

venturasat

Hallo satvrienden.

Ik heb mijn nieuwe DM uit de doos gehaald, en na veel lezen hier in het forum, met een oudere versie van DreamUP een andere image in de box gekregen.

Nu wil ik dmv een crossover kabel de settings er in zetten, echter krijg ik op geen mogelijkheid verbinding net de DM.

Ik heb via de afstandbediening het IP adres al gewijzigd naar het adres wat mijn ethernet verbinding heeft aangemaakt.

Helaas krijg ik geen verbinding met de DM.

Laptop rechtstreeks aan DM.

DCC en DreamBox edit 2.02 gprobeerd.

Netwerk heb ik nog niet voor elkaar, gezien ik eerst onder de vloer moet om een kabel te trekken.

Wie heeft de gouden tip??? Of anders gezegd wie kan me helpen?

Groet Vengturasat

Hoi Venturasat en welkom op Satellite Fun.

Wij hebben een email uitwisseling gehad en in mijn reply stond de link naar de oplossing van je vraag:

Dan betreffende je vraag over het flashen, op het forum staat hoe je een Dreambox 600 moet flashen.

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=10059
Dus ik zou zeggen klik even op die link, dan zie je hoe het moet, het is namelijk dezelfde procedure als bij de 7025.:)

Succes.

:shocked: Hallo,

Dank voor de aanwijzing, ik heb inderdaad een oudere DreamUp gebruikt en het ging perfect.

Ik kan echter geen settings laden, omdat DCC geen vebinding kan krijgen.

Ik heb mijn laptop rechtstreeks via een crossoverkabel aan de dreambox hangen. op het moment dat ik verbinden druk zegt DCC telnetverbinding OK daarna weer disconected. wordt er stapelgek van.

Kan ik ok settings met nulmodemkabel plaatsen en zo ja met welk proggie??

:)Maar ik zet nu door, want het zal gaan gebeuren. Ik heb die Canaal Nordic kaart toch zeker niet voor mijzelf alleen. :)

In afwachting, groet Venturasat

Telnet wordt niet gebruikt voor settingslijsten, dat werkt met FTP.

Het beste kun je dit echter doen met het daartoe bestemde programma "DreamboxEdit" welke ook uit onze downloadsectie gedownload kan worden.

Deze kun je vinden onder Dreambox->utilities.

Goede avond,

Ik krijg geen verbinding met de dreambox.

Heb een crossoverkabel (UTP)van laptop naar dream, wil gewoon geen verbinding maken.

langzaam maar zeker zie ik de bomen door het bos niet meer, ik lees me helemaal suf op de boards maar kom er (NOG) niet uit.

Hoi venturasat.

Ik weet niet wat je via andere media al hebt besproken, maar ik vraag me het volgende af:

Je zegt dat je geen verbinding kunt krijgen met je dreambox, ook niet wanneer deze via een cross cable verbonden is.

Om verbinding te krijgen met je dreambox, moet je weten welk IP adres die dreambox heeft.

Wanneer je er zelf niets aan veranderd hebt, staat standaard aan dat je dreambox een IP adres aan je modem/router vraagt.

Maar wanneer die modem/router er niet is (of niet gevonden word), neemt je dreambox een "willekeurig" IP adres aan.

In dat geval heb je dus een probleem.

Overigens geldt hetzelfde voor je (laptop)computer.

Dus;

Voor je begint: schrijf alle oude waardes op, zodat datgene wat je verandert, weer terug gezet kan worden !!

Wanneer je twee apparaten direct met elkaar verbindt, geef ze dan een vast IP adres.

Zo kun je je (laptop)computer het IP adres 192.168.1.0 geven.

In dat geval geef je je dreambox een IP als 192.168.1.1.

Hierdoor zitten ze in dezelfde "range", en kunnen ze elkaar zien.

Overigens kun je hier (klik!) meer informatie vinden over netwerken in het algemeen, van de hand van onze eigen leermeester.

Maargoed, we gaan verder:

Je dreambox geef je een ip in het menu, dan geavanceerde instellingen en dan communicatie.

Dit is natuurlijk geheel afhankelijk van welke software je op je dreambox hebt (ik zie namelijk dat het in de recentste PLi® iets anders zit).

Vergeet niet de instellingen terug te zetten zoals ze aan het begin stonden zodat je apparatuur weer als gewend zal werken !

Laat ff weten of dit je de goede richting op helpt, en of je meer info nodig hebt !

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan