DM800 hd flashen mislukt

Maestro

Jr. Member
Lid sinds
9 sep 2012
Berichten
56
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
33
ik heb na verschillende pogingen mijn dreambox te flashen naar openpli maar dit wou weer eens niet werken. ik bezit over een dm800hd clone sim2.0.1. na het flashen geeft de dreambox een error van no ca found http://www.dm800sim2.com?? wat kan ik nu doen om alsnog openpli op de box te zetten?

 
Je hebt ook niet gezocht heb al meerdere malen hetzelfde gepost maar je MOET er dus een gepatchte image opzetten anders krijg je dit maar hier staat hoe je hem kunt repareren je hebt wel een nulmodemkabel nodig en dat prog.

Als de bootloader weer gefixt is dan ook op dat forum een PLI image vandaan halen en die gebruiken en die kun je dan gewoon flashen.

Let wel op er staan image voor de DM800HD en de DM800seHD dat je de juiste pakt.

 
Beste aart dit alles heb ik al geprobeerd maar het probleem is dat mijn box niet wordt herkend in dreamup of die software van yassinov hij kan geen box herkennen. Ik gebruik Windows 7 het is een business pc van hp met een nullmodem aansluiting. Ik heb de driver er ook op geïnstalleerd van de website van hp. Alles wil niet werken. Ik gebruik alleen maar gepatschte software van dreamup alsmede de images.. Hoe los ik dit probleem op?? Via nulmodem kabel werkt het niet.

 
Nou als je een gepatchte image had geflasht van de Dreamoem site had je geen probleem gehad gewoon via het netwerk flashen met de STOP methode.

Maar goed dat helpt nu niet meer ja of je nulmodemkabel is niet goed of je poort van je pc is niet aangesloten en als laatste de RS232 aansluiting achter op je Dreambox is kapot.

Hoe je het oplost andere pc gebruiken of andere nulmodemkabel.

---------- Post added 25-05-2013 at 21:53 ----------

Je kunt dan zelf wegstrepen wat werkt heb je met deze nulmodemkabel eerder deze Dreambox geflasht dan blijft de pc over heb je daar eerder de rs 232 aansluiting met een nulmodemkabel gebruikt.

Dus kijk wat in het verleden heeft gewerkt.

 
het probleem van de null modem kabel is opgelost. Dit heb ik gedaan door een opude xp computer te gebruiken en daarmee maakt hij perfect verbinding. maarja na het ene komt het andere. ik heb met NCF SIM2 v2.1 geprobeerd de fout eruit te halen maar dit lukte ook niet echt. tenminste volgens het progje wel maar flashen blijft toch lastig. dus steeds gegoogeld. kwam ik deze twee oplossingen tegen: .

'' DM800 Clone Serial Flash Enforcer

Made by and inconjuction with the Clone manufacturers!

Use if DreamUp will not connect to your 800 Clone.

read pdf files inside. ''

here is two solution

No ca found by 2nd stage loader

This can be done in 2 ways.

1) You have to have a working dreambox.

2) DM800_repair, you alter dreamup to be able to use greyed buttons.

Now for the first sollution.

1) Connect working dreambox DM600/DM800.

2) Open dreamup, press connect.

3) When dreambox is found by dreamup, insert Null-Modem cable in

the broken dreambox.

4) Press flash button, and chose a firmware.

5) The flash progress will probably hang, its OK.

6) Open dreamup again, connect the broken box, press connect.

7) If all went ok, you can now flash box again, (Use only serial

communication)

Now for the second sollution

1) Connect broken dreambox DM600/DM800

2) Open dreamup, press connect.

3) When you see second loader error popup, just press ok.

4) Open http://www.gsmsweden.com/forhike/sat...stage_pack.rar

5) Drag DM800_repair in front of dreamup, and press dream multimedia logo.

6) Now press the greyed Flash button, and chose firmware.

7) The flash progress will probably hang, its OK.

:cool: Open dreamup again, connect the broken box, press connect.

9) If all went ok, you can now flash box again, (Use only serial

communication)

Probleem is nu dat ik de melding krijg file is to big.en toen kwam ik dit tegen:

To explain all qestion about file to big!!

1. switch on enforcer press enable

2. Run dream up and press connection

3. Switch on dm800 (should send now BL to box)

4. If dreamup succesfully send BL to box (doing this automaticly when you plug in power cable to box)

5. shout down dream up and enforcer

6. shout down box, switch on dream up (just dream up! press connection)

7. switch on box

8. now when everything goes ok, you are able again to flash box

En ook dit werkte niet.

Wat moet ik nu doen?

---------- Post added 26-05-2013 at 00:28 ----------

via dat progje Download Dreambox NO CA FOUND Repair Tool SIM2 EDition V2.1 van yassinov geeft hij na een tijdje invalid filename. dit doet ie dus na het sturen van de flashloader en blijft vervolgens hier hangen boot succes and ready for job process

 
Nou hier lijkt van alles mis te gaan eerst gaat het mis doordat je het "no ca found" scherm krijgt heb je hem gerepareerd met het Yassinov progje en dan zou hij het met de STOP methode moeten doen.

En nu ben je zo aan de gang geweest dat het Yassinov progje een invalid filename geeft.

Dat file to big ken ik dat heb ik ook wel eens gehad de juiste oplossing weet ik helaas niet meer.

Je moet alleen de juiste bootloader er in zien te krijgen dat zou ik nu proberen met Dreamup omdat het reparatie prog niet meer werkt.

Er staat hier wel een enorm topic maar ik neem aan dat je daar gelezen hebt.

Als je maar geen Ferrari bootloaders in je ontvanger gaat zetten haal de juiste bootloader voor je box bij Dreamnoem.

Meer oplossingen als er in dat topic staan zijn er denk niet dus daar zou je je oplossing moeten vinden.

 
Ja indd aart viA optiflasher was het mij wel gelukt om bootloader te installeren nadat ik de dm had aangesloten op me router. Hoe weet ik welke bootloader geschikt is voor mijn dm? En via optiflasher blijft de box haken bij finalizibg job phase 2 Please wait.... De image schijnt hij wel op te Loaden. Maar nadat ik dm weer aanzet krijg ik weer de foutmelding.

 
Als je zeker weet dat het een DM800HD is van het sim2 team zoals je schrijft in je eerste bericht kun je op het Dreamoem forum of http://www.dm800sim2.com/ daar de bootloader halen.

Weet je misschien nog welke er op stond als het 69 of 70 geweest is dan is het een hele ouwe en dan kun je niet hoger als die 70 of 72 daar zijn op het ferrari forum ook image voor.

Maar dan geeft hij niet sim2 team aan.

 
In de doos zat er een kaartje van sim 2.0.1 ik hen de dm800 hd clone pvr in januari gekocht. Hij heeft tot gisteren altijd gedraaid op gemini 2 en enigma 2. De image gaf veel foutmeldingen en dat was ik zat. Dus ik was naar de winkel geweest waar ik de box had gekocht. Hij kon voor 10 euro normaal 20 openpli erop zetten. Maar wanneer hij alles erop haat zetten komt er ook weer een slotje op en kan ik mijn kanaallijst niet updaten of naar eigen smaak instellen. Dus ik ga dit weer proberen. Maar aart met software van yassinov kom ik veel verder dan met dreamup. Het flashen van de bootloader gaat goed nu alleen nog de image. Die probeer ik ook met yassinov te doen dan blijftie hangen bij phase 2 en bij dreamup file is to big. Enig idee?

 
Als de bootloader er in zit waarom flash je hem dan niet gewoon via het netwerk.

Netwerkkabel eraan van de stroom af aan/uit knop aan de voorkant indrukken stroom er op en kijk tot er STOP in je scherm komt met het IP nummer.

Dan met internet exploder (andere browsers werken vaak niet) het IP adres van je box intypen en kiezen voor firmware upgrade kies het bestand PLI dus en flashen maar.

 
Als de bootloader erin zot bij mij 84b zie je dan nog steeds foutmeldingen?

---------- Post added 26-05-2013 at 17:38 ----------

Want na het installeren van de bootloader verandert het schermpje op dm maar no ca foundation blijft erop staan is dit normaal?

 
Dat weet ik niet precies heb Optiflasher zelf nooit gebruikt wel heb ik de handleiding helemaal gelezen is een erg mooi progje met veel mogelijkheden.

Loop de handleiding eens na misschien heb je iets verkeerd ingesteld.

 
Hij is nu bezig de box te flashen maar hopen dat het goed gaat

---------- Post added 26-05-2013 at 19:53 ----------

Nee aart hij blijft echt haken bij finalizing job phase2...Please wait... En het flashen dat duurde een uur.

---------- Post added 26-05-2013 at 20:19 ----------

ik denk dat ik wel wat wijzer ben geworden kwam dit tegen

when it says file to big. the dreamup didnt detect dm800. This is happen beacuse dreamup is set by default to send old type image. Dm800 has .nfi which is diffrent and bigger. To fix the TOO BIG error, just load the SSL69.NFI boot only using the WEB IP address on Explorer or Firefox.

nu mijn vraag hoe kom ik aan dat bestandje SSL 69.NFI heb google afgezocht maar kwam het niet tegen

 
Probleem is opgelost. Heb de ontvanger gebracht naar een satellietwinkel en voor €15,- heeft hij openpli geïnstalleerd. Ik vraag me echter af hoe hij dit heeft gedaan. volgens hem was er geen sim defect of ander probleem. Hij heeft de ontvanger alleen geflashed.

 
Hij heeft het vermoedelijk gedaan zoals in onze handleiding (in onze handleidingen sectie) is vermeld, dat is de makkelijkste methode.

Of de handleiding waar Aart44 naar verwees.

 
BT zou je misschien de link kunnen posten van de desbetreffende handleiding?

 
Aangezien het om een clone gaat denk ik eerder dat het gebeurt is via de handleiding waar Aart44 naar verwees.

Onze handleiding (klik) is eigenlijk alleen voor gewone Enigma2 ontvangers en clones waarop men gewoon ongepatchte firmware kan plaatsen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan