dm800 hd se

D

donnieendemi

hoi allemaal

allereerst prettig om kennis te maken op deze leuke site. ik heb het volgende probleem mijn dm is vandaag van de stroom af geweest en nadat er weer stroom op zat laait ie de gele balk onder het woord dream multimedia in het display niet verder dan de letter e. heeft iemand wat tips of ideeen om dit te verhelpen. ik zie jullie tips graag te gemoed. ik ben wel een beetje een lee op dit gebied dus moet het van jullie ervaringen hebben. alvast bedankt.

gr

Hoi Donieenndemi, allereerst welkom op Satellite Fun en bedankt voor het compliment over de site.

Voor wat betreft je probleem heeft je Dreambox vermoedelijk last van een hanger, dus daarom wil hij niet doorstarten.

Vermoedelijk zal hij opnieuw geflashed moeten worden maar er zijn een paar truukjes om te proberen hem zo weer aan de praat te krijgen.

Allereerst kun je proberen de dvi/hdmi kabel los te maken en de netwerkkabel ook als deze vast zit.

Haal hem nog eens van de stroom, wacht een paar minuten en probeer het dan eens opnieuw.

Lukt dit niet, dan kunnen we truuk 2 proberen. Haal de Dreambox van de stroom, wacht een paar minuten. Druk nu het aan/uit knopje in en terwijl je dat ingedrukt houdt, koppel je de stroomkabel aan.

Wacht tot je STOP in het display krijgt en laat dan het knopje los.

Wacht even en druk dan nog eens op de aan/uit knop, soms start hij dan door.

Lukt dat niet, even van de spanning afhalen en dan de spanning er weer op zetten, kijken of hij nu wel doorstart.

Soms helpt het ook om een paar keer achter elkaar de stroom er uit te halen en er weer in te duwen.

Lukt dat allemaal niet zul je hem opnieuw moeten flashen. Hoe dat moet staat vermeld in onze handleidingen sectie, met afbeeldingen erbij.

Denk er wel aan dat de DM800 een vrij trage machine is, starten duurt dus best lang met dat apparaat.

Ik neem aan dat het een originele is en geen clone.

Succes alvast!

hoi bedankt voor de reactie.

naar nu blijkt heeft mijn zoontje op software update gedrukt. vandaar de vastloper denk ik is dit te verhelpen? en hoe kan ik dat doen?

gr

Ik denk opnieuw flashen. Zoals gezegd, kun je daar het beste even voor in onze handleidingen sectie kijken. Daarin staat prima beschreven hoe je dat doen kunt.

Haal voordien even een firmware op bij Pli.

Denk er aan dat je voor jouw machine de SE moet hebben.

Deze kun je hier (klik) vinden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan