DM800 http-poort wijzigen (naar standaard 80)

A

Andelun

Ik kom plots niet meer met mijn browser in de dreambox. De internetpoort is (ik weet niet waardoor) verandert van port 80 in port 21 en de browser weigert die. Het is geen firewall-probleem Ik heb DM800 herstart, de fabrieksinstellingen geplaatst en de router gereset, maar de poort blijft 21. Hoe kan ik de poort weer terugkrijgen naar 80?

Allereerst welkom op Satellite Fun Andelun.

Het lijkt me niet dat je poort 80 gewijzigd is in poort 21 aangezien poort 21 altijd al aanwezig en werkend is geweest op je DM800. Dat is namelijk de FTP poort en die is noodzakelijk om bijv. zenderlijsten en andere zaken naar je Dreambox te kunnen sturen.

Kun je aangeven hoe je op het idee komt dat de poort opeens naar poort 21 verandert zou zijn?

Welke firmware heb je op de Dreambox 800 draaien? Het zou namelijk kunnen zijn dat je bij de processen van de Dreambox de webserver hebt uitgezet en in dat geval is hij inderdaad niet meer via poort 80 te bereiken.

Een andere optie wat je zou kunnen doen is de firmware opnieuw op je Dreambox te zetten, dan staan alle instellingen weer standaard, waaronder ook de webpoort instellingen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan