DM800HD Clone soms geen geluid( sim/kabel )

F

Frank

Hallo

Ik heb een probleem met mijn dreambox, als ik bijv. vandaag de box aan zet

en zap langs de zenders kan het zomaar zijn dat ik op sommige zender geen geluid heb. Beeld is er dan wel

Gister de box aan en had ik op alle zender geluid en werkt prima

Vandaag de box aan en heb ik op Ned 1 HD geen geluid, en op Ned1 SD wel geluid.

Kan dan ook zo maar zijn als ik zap en na 1 min bijv. wel weer geluid heb op Ned 1 HD maar dat een andere zender geen geluid geeft , of alles weer prima werkt.

Wie van jullie heeft voor mij nog tips ? of de oplossing ?

heb al een andere firmware geprobeerd en daar zelfde probleem bij

Vast bedankt

Frank

Hoi Frank, welkom op Satellite Fun.

Dit kan vaak aan drivers liggen. Ik weet niet of je op een clone de laatste OpenPli kunt zetten, de nightly build dus (beta images), dat wil nogal eens helpen.

Kijk ook eens met je audio knop of de AC3 downmix op "aan" staat, deze kan het beste op aan gezet worden namelijk.

Soms helpt ook alleen een herstart.

Controleer ook je signaal of er geen BER waarde tevoorschijn komt.

Zie ik het goed, is het een kabel ontvanger?

Heb al nieuwe firmware er op gezet , even kijken hoe het nu is .

Ja klopt is een kabel ontvangen, had al gekeken hoe ik hem kon verplaatsen maar kon ik niet zo snel vinden ,

Bedankt voor de reactie

had al gekeken hoe ik hem kon verplaatsen
Hoe bedoel je verplaatsen? Naar een andere kamer of bedoel je de AC3 downmix omzetten?

Is het gelukt met die instelling?

Hallo

Als ik de ontvanger op bijv. een muziek zender zet en hem dan uit doe en de volgende dag weer aan , heb ik wel geluid op alle zenders.

Zet ik hem nou bijv. op NED 1 HD en doe de ontvanger uit en volgende dag weer aan heb ik geen geluid op op meedere Nederlandse zenders.

Dit uit en aan doe ik met de AB ( ontvanger bijft dus standby )

Doe ik hem van het stroom af heb ik het probleem niet.

iemand een idee ??

Duidelijke uitleg.

Ik had hier eerst iets anders staan maar het beeld is er wel zie ik, alleen het geluid niet. Ziet er dus naar uit dat na de standby de geluidsmodule niet goed geinitialiseerd wordt.

Soms helpt het om dan eerst naar een FTA zendres zoals BVN te zappen, en dan weer terug naar een Nederlandse zender waar je geen geluid op had.

Ik heb zelf overigens met alleen Ned1 HD ook vaker wat probleempjes gehad, die wilde niet altijd even lekker, de rest wel en dat notabene op een originele DM800.

Misschien dat een van onze technische mensen nog een idee heeft waar je naar kunt kijken.

Heb al nieuwe firmware er op gezet , even kijken hoe het nu is.
Welke firmware precies heb je er op gezet? En welke versie?

het kan ook aan je settingslijst liggen

gebruik dreamset om je settings naar je box te sturen

bij setup moet je dan software veranderen naar enigma versie 2.3 ipv 2.4

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan