Dm800hd pvr sofware probleem

schapi

Jr. Member
Lid sinds
30 mei 2011
Berichten
90
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71
Hallo mede leden

Na internet problemen met mn dm (kon mn netwerk niet meer gebruiken en kreeg foutmelding ipk nazien) heb ik andere software geprobeerd, krijg nu alleen maar Duitse zenders en mn kaart word niet gezien.

Wie kan mij vertellen welke software en in welke volgorde geflast moet worden. Het is geen cloon, deze test is al gedaan voor zekerheid. internet is nu goed, bij diverse malen flaschen steeds fout, heb 2stage boatloader 84 er wel op , geen fastscan te vinden .

Wie helpt mij op pad met software voor nederland en kaartherkenning .

met vriendelijke groet Schapi

 
Ja de enige die Fastscan heeft is PLI dacht ik dus die er op flashen en volgens mij heeft die ook CC cam aan boord dus als je die aanzet zou het moeten werken met je kaart.

Als het een gewone DM800HD is zou je hier het image kunnen downloaden als je het niet snapt hebben ze ook een WIKI pagina.

Je hebt toch wel de juiste bootloader er op niet die van een clone?

 
Hallo Aart

Ja ik heb er een 2stage bootloader 84 opgezet met enigma2 met n blauwe boot op zn kop als image, alle duitse zenders worden ontvangen, ga ik via de gele knop naar canaal digitaal komen wel alle fta's eruit doch de betaalde blijven zwart en zonder geluid.

heb al diverse dingen eropgehad en krijg mededeling old image or wrong , en erbij dat de dm dan onbruikbaar is.

mijn vraag is of er dan ook n 1e boatloader opmoet. tot nu toe heel wat geprobeerd doch resultaat blijft gelijk, ga de raad opvolgen en het er serieel opzetten. probeer eerst via utp.

mijn dank , groet Schapi ( johan )

 
Beste Johan, misschien gebruik je de verkeerde software?

De link die Aart44 gaf is voor de oudere modellen DM800HD, de eerste modellen dus.

Latere modellen heten officieel DM800HD SE (van second edition) en daar is hier de juiste software voor te vinden.

Het is dus van belang dat je wel de juiste software neemt. Aangezien je steeds de melding krijgt van old image or wrong, denk ik dat je de verkeerde firmware aan het downloaden bent.

 
hallo aart

deze boodschap komt er nadat er serieel een pli is opgezet , heb er al 2 geprobeerd , is er ook een manier om de dm compleet te verschonen wat software aangaat, doe alles volgens het boekje

17:57:47 Flashing failed (!!! 010 INVALID IMAGE (OR OLD VERSION)), box will be unusable now!!

en kan er dan wel de dm fabriekssoftware op zetter dat is geen probleem.

ik heb ze alle 5 gedownload

mvg

Schapi

 
Ja alle 5 downloaden is ook zinloos er zit steeds een dag verschil in.

Maar ik snap het ook niet heb je wel een DM800HD en geen DM800se HD.

Als ik kijk in je handtekening zie ik een DM500HD en een 7020HD als HD ontvangers.

Waarom die met die foutmelding "(!!! 010 INVALID IMAGE (OR OLD VERSION))" komt heeft toch met de bootloader te maken je hebt de secondstage er in staan maar blijft toch de melding houden.

Het beste is als het een originele is hier de juiste bootloader downloaden en die er in zetten daarna een image er op.

Maar wees er zeker van welke je hebt de 800HD of de 800 se HD.

 
Van alles geprobeerd, en iedere keer duitse zenders, verschillende images , van fabrieks tot peter pan.

Met open pli heeft hij n paar uur gewerk met cd kanalen, tot ik n software update deed .

Die foutmelding kwam door een verkeerde flasch versie, iedere keer ziet hij de CD kaart niet en blijft mn beeld zwart.

Het is een 800hd pvr en heeft altijd goed gewerkt tot ik gekl***t hebt.

Zoek eigenlijk de orginele software en dat alleen omdat er zo nu en dan n melding was over ipk nazien en internet niet werkte, die werkt goed nu, doch die nieuste pli is de enige waar het 2 uur goed mee ging .

Het moet de software zijn alle fta komt perfect binnen, ik kijk naar de 19,2 en 23,5.

secondstage-dm800-84.nfi word als eerste ingelezen en geeft ok, de pli geeft ook ok, doch de kaart wil niet werken , dus kijk tijdelijk naar mn oude onvanger.

Van veel kanten progs en andere software gezocht.

ik zoek n goede kaarlezer en cam, dan moet het werken. iedere keer n beetje en niet doordraaien.

ik post wel zodra er leven inzit en sta open voor sugesties

Groet Schapi

 
Hallo medeleden

Ben nu een poosje verder met de 800hd ,even alles in stappen

2stage bootloader erop de 84

laatste pli erop , ook alles ok

zenders zoeken plus fastscan , alles werkt waar geen kaart voor nodig is

cccam en newcs erbij

einresultaat is de canaal+kaart word niet gezien en alles blijft zwart.

heb ook nog oscam stable geprobeerd doch resultaat is gelijk.

kaart zit er goed in kontakt naar onder en doet het goed in mn oude ontvanger.

signalen van 19'2 en 23'5 zijn beide ongeveer 85%.

wat doe ik fout

Groet Schapi

 
einresultaat is de canaal+kaart word niet gezien en alles blijft zwart.
Hoe heb je dat getest? Door naar de CCcam info te kijken?

Belangrijk is hiervoor wel om te weten of nu Newcs (geen idee waar je die voor nodig zou hebben) of CCcam als kaartserver gebruikt.

Zet je namelijk in CCcam de serverpoort op 0 of je gebruikt een bepaalde commandline optie dan werkt de kaartlezer ook niet meer.

Je hebt echter ook Oscam stable geprobeerd zeg je.

Heb je de kaart ook al eens geprobeerd met de chip naar boven toe? Alleen maar om eens te proberen, men wete maar nooit.

Wel dan daarna eerst effe de cccam/newcs herstarten.

 
ik ben eracher heb total comander op mn pc gezet en probeer nu uit te zoeken hoe in mn dm te komen om cccam te in te stellen.

heb het geprobeerd met de chip omhoog en blijf dan de bauwe berg zien, draai ik m naar beneden word alles zwart, heb dus de instellingen van cccam nodig en de manier om erin te kunnen. dm reageerd goed op mn browser

groet schapi

 
Met Total Commander heb je bovenin bij de icoontjes een icoontje met FTP erbij. Daarop drukken, dan de gegevens instellen en op die manier kom je met Total Commander in je Dreambox.

 
Dank je Black tiger , zover was ik al , ik weet de gegevens niet , ja ip klopt en poort is me onbekent ,de root staat wel aangegeven, ben t ding bijna zat, laat m nog even staan om info op andere sites te vinden ., lukt dit niet gaat ie plat.

mvg Schapi

 
De poort is normaliter gewoon poort 21, gebruikersnaam root en wachtwoord dreambox. Maarja... dat werkt alleen zo als er niets aan gewijzigd is.

 
Hallo Black Tiger

dat was de grap juist, het bleek root en pass te zijn, was er redelijk snel in comander werkt perfect en heb de juiste editor erachter notepad++ , nu uitvogelen welke cam met kaardlezer het best en simpelst aan te passen is, ben n dosfreak geweest , linux weinig ervaring mee

groet Schapi

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh maar met de dos kennis heb je al een groot stuk voorang. Veel commando's lijken op linux of sommigen kun je er zelfs in gebruiken zoals het dir commando.:)

Alleen raar dat ie je kaart niet gewoon ziet. Anyway, CCcam en Newcs zijn relatief eenvoudig aan te passen normaliter.

 
Hallo

Alles werkt op betaal kanalen na, dus moet er iets niet goed zijn in n line van cccam .cfg

kaart word niet gezien , terwijl de kaarlezer duidelijk aangegeven staat en zelfs het kaartnummer vermeld is.

De kaart is aan 1 kant met veel zwart en kant van chip is bijna rood. , heb nu ook dcce2 erbij gezet op pc en kan kijken, notepad++ werkt goed en zit nu op het punt om maar weer te flashen , alles zo kaal mogelijk te houden en weer opnieuw te proberen.

B: /dev/sci0 00, daar zou de kaart mee gezien moeten worden.

handled 26(0) ecms and 13(13) emms

SECA card xx.xxx.xxx.xxx entitlements:(daar kaartnummer )

0000 MANAGMENT : 2010-12-07

006a CANALDIGITAAL : 2012-06-01

doe nog iets fout , doch puzzel weer door, er draaid 1 box voor eigen gebruik.

ondanks heractiveren of wat ik ook probeer , c+ blijft zwart en stil.

groet Schapi

 
Volgens mij klopt er iets niet met de MANAGEMENT datum. Die staat bij jou op 2010-12-07.

Bij mij staat die altijd in de buurt van de CANALDIGITAAL datum.

Nu:

MANAGEMENT: 2012-07-29

CANALDIGITAAL: 2012-08-02

Probeer de kaart eens te heractiveren.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Cluyveduycker,

ik had de kaart erna uitgelezen op mn phillips en deze datum eringezet, 5 uur lang iedere keer n heractiveer signaal gehad , box neent dit niet over, de phillips wel.

het is n leuke puzzel . dat kaartlezer stuk is geloof ik niet , alles begon na het plaatsen van open pli , ervoor was de dm ok , op n internet probleemje na.

fijn Weekend

Groet Schapi

 
Alles werkt op betaal kanalen na, dus moet er iets niet goed zijn in n line van cccam .cfg
Dat kan maar dat is externe cardsharing, dat supporten we niet.

Om lokaal je kaart te gebruiken heb je geen N lijn nodig. Daar kan misschien iemand je per pm mee helpen, da's prive. Op het forum mag dit in elk geval niet, wij beperken ons tot je kaart.

Je kaart wordt gezien en datums uitgelezen. Gezien de informatie lijkt het me duidelijk dat hij niet geupdate is.

Als het een Seca 3 kaart is zou dat met CCcam 2.3.0 wel moeten lukken. Het is me niet bekend of het updaten ook goed werkt met Newcs, dat heb ik al lang niet meer gebruikt. Misschien dat iemand anders daar nog iets over weet te vertellen.

 
Eers goed lezen svp

Black Tiger en er niet opspringen ik heb n abo en share niet ! wel eens van het woordje un gehoord dan word er deze letter gebruikt N , dus niet n, n lijn bedoeld, oeps staat ie er weer, 2 keer zelfs. ik weet niet hoe cccam werkt en de enige met wie ik share ben ikzelf door via mn laptop te kijken en te zien hoever ik ben .

oja die datums zijn er door mij ingezet en komen de updates uit mn phillips of extremebak, daarmee is de kaart gelezen.

sorry ik ben iemand die alleen woont en n beetje sleuteld, dit is ff iets minder eenvoudig doch gelijk n ander probleem gevonden , n paar elco's die te warm worden, gosh wat n N lijnen, al met all doet hij het nog niet en is ie weer leeg , denk maar eens n ander image te proberen of c+ het nakijken te geven, ik kan het niet maar wil wel leren

GROET schapi GRRRR

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan