DM800HD PVR start niet meer

A

Anthrax

Hallo, ik heb net een paar dagen de dm800hd pvr.
volgens mij een originele, maar dat weet ik nu niet meer omdat ik al een dag of 2 aan het lezen ben op diverse forums.
het probleem is dat mijn db niet meer start na een firmware update, alles volgens het boekje gedaan en het werkte tot de reboot, nu start hij helemaal niet meer en kan ik op geen mogelijkheid verbinding maken met de box.
het enige wat ik zie als hij aangaat is een tekst op de display met "DREAM multimedia" wat nu???
alvast bedankt voor een oplossing. Groeten Peet

@Anthrax,
ben bang dat je een verkeerde image erop hebt geplaatst,zo te zien heb je een Originele dreambox maar heb je geprobeerd een clone image erop te plaatsten,
de makkelijkste redding is het weer tot leven brengen met een nulmodemkabel
(op deze fora zul je veel topics hierover kunnen vinden) en vervolgens een Originele
image erop te zetten...

Kun je misschien de naam van door jouw geplaatste image hier plaatsen kunnen
we gelijk zien wat voor een image het is,welke sim en of het wel een origineel is,

succes

release-dm800-3.0.3.nfi dat is de file.
ik heb alles al geprobeerd nu net met dreamup met enforcer, maar die geeft een error 16:50:30 file to big!.

het vreemde is dat er geen reactie komt van de box na het aanzetten van de spanning, alleen dat er spanning is en de tekst Dream multimedia.
ik kan ook niets meer zien in de box dus kan helaas geen info geven over de sim ED.

ik heb hem gekocht in Bosnie een week geleden alles met garantie, voor zover dat wat waard is daar :)

hij werkte goed, alleen had ik problemen met het beeld, het beeld trilde en dacht dat het misschien een oude firmware versie was vandaar de domme actie.

@Anthrax,het lijkt nu dat je op een clone box een originele image hebt proberen t plaatsen,mag ik vragen of jouw DREAMBOX een fan heeft die draait?Of heeft die geen fan?

ik weet niet of ik die box open moet schroeven, ik zie of hoor geen fan.
maar wat ik op de verschillende forums gelezen heb moet het bijna een originele zijn.
maar heb 1 x in de display het woord Ferrari gezien, nu begin ik te twijfelen....
ik hoor graag verder van je, je hebt er meer verstand van als ik in ieder geval.

Even vanuit gaan dat je een Origineel hebt,kan ik je vertellen dat je een verkeerde deramup gebruikt,ik zal je PM een paar links sturen met files die je even moet gebruiken en denk dat het daarna weer goed moet komen

Houd je PM in de gaten

Even voor alle duidelijkheid de reden dat ik @Anthrax pm stuurde was omdat ik hem een paar links wilde geven en misschien mag dat hier niet...

bedankt voor de links, maar de dreamup had ik al, en het bericht van dat progie was weer 17:50:42 file to big!
17:50:53 file to big!
ik snap er niks meer van.

@Anthrax,google even: dreambox 800HD dreamup file to big!

Probeer eens met Universal dreamup een verbinding te maken met je box.
Dan als het IP adres wordt gegeven NIET te flashen via Universal dreamup, maar in te loggen via je Webbrowser. Dan enkel je bootloader flashen.
Daarna knoppie aan de voorkant ingedrukt houden tijdens een nieuwe start en dan kijken of je kunt flashen via de webinterface.

Als dit niet lukt, dan veel verschillende versies van Dreamup proberen...
Heb dit probleem zelf al een keer of drie gehad en telkens was het niet dezelfde oplossing....
Verschillende versies van Dreamup kunnen echt je oplossing zijn. Heb de laatste keer zeker 4 versies geprobeerd en het is toch gelukt!

Succes

alles geprobeerd, van ellende de box maar ff open gemaakt en gezien dat er een rode Ferrari sim inzit.
dus ik denk dat het een clone is ofzo.
ik breng de box wel naar een reperateur om te kijken of er nog leven in te blazen is, anders ga ik weer is met mijn oude Humax IRCI-5400 aan het testen.
bedankt voor de hulp tot nu toe.
groeten Peet

Gewoon even een nieuwe bootloader laden met Dreamup, zelfde procedure als een image proggen. Daarna even zoeken naar een Ferrari image en deze d.m.v. LAN plaatsen.
Kortom kwestie van maximaal 15 minuten werk.

Even google naar bootloader voor Ferrari.
Mocht het niet lukken wil ik je gerust helpen om er weer nieuw leven in te blazen.

Nou je hoeft niet te denken dat het een clone is dat is wel zeker je moet hier je software halen dat is het ferrari forum.
Ook kun je daar de oplossing voor je probleem lezen, ik zou zeggen hou het geld van de reparateur in je zak zo moeilijk is het allemaal niet.
Maar nooit geen origineel image er meer op zetten altijd een al een image waar de bootloader al aangepast is.

ik ben even bezig met lezen en testen denk ik, ik hoop dat het weer gaat werken, in ieder geval weer bedankt voor de tips.
ik laat wel even iets weten als ik leven heb in de box.

bah ik ben nu lid van 30 forums en kan geen normale uitleg en bootloader vinden, ik denk dat ik te oud wordt voor deze ongein :)
maar ff zonder dollen, ik zie zoveel dat ik het niet meer weet. ik zou graag een bootloader hebben voor de rode ferrari sim. met google kwam ik op diverse forums uit maar nu snap ik het niet meer.
als ik mijn box weer kan laten booten dan denk ik dat ik er wel weer uitkom.

alvast bedankt voor de reacties.

Je moet de Second Stage Loader SSL76FF hebben.
Deze prog je met DreamUp in 1 minuut en daarna is hij weer normaal via LAN te benaderen.

Het is ongeloofelijk, na dagen alles gedaan en geprobeerd te hebben, eindelijk weer een teken van leven in de box.
hij is aan het booten nu, en ik denk dat we er nu wel uit gaan komen.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de hulp, en blijf hier wel schrijven als ik er achter ben wat ik precies gedaan heb.

groeten Peet

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan