dm800hd se loopt regelmatig vast

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.521
Waarderingsscore
648
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
De dm800HD se Kabel van mijn dochter loopt regelmatig vast

een groen scherm en soms na enkel seconden volgt een herstart.
Maar ook regelmatig moet de box echt uit- en weer aangezet worden.

Dit gebeurt een paar keer per dag.
het lijkt erop dat dit vaker gebeurd bijde HD kanalen dan bijde Sd kanalen,

Ze kijkt nu voorlopig naar de SD kanalen.

Heeft iemand enig idee waar ik naar moet zoeken, ik heb er al een andere Image opgezet Eerst zat er een GP in en nu heb ik er een open Pli ingezet maar dat heeft niet geholpen.
 
Origineel of Kloon?

Vastlopen...zal wel enigma2 zijn die vastloopt dan is er in /media/HDD een crashlog. Hang die ff aan een bericht of als dat niet gaat via pm
 
het is een originele kloon, zonder hdd

Donderdag komt ie richting mij zodat ik het een en ander kan bekijken. Dus voorlopig nog geen crash log

Maar tips zijn altijd welkom ook al is het een kloon, zodat ik enkele handvaten heb.

Zou het bv de tuner kunnen zijn??? ik noem maar wat.
 
enigma heeft de "rare" eigenschap dat het vastloopt bij geen of te weinig signaal

zou iid de tuner kunnen zijn en igv kloon ook warmte
 
Warmte kan idd een oorzaak zijn, maar in een dm800se HD zit toch een ventilator die je prima (en zelfs beter dan de standaard DMM plugin tempfan) met de plugin fancontrol2 kunt laten draaien. Dan mag die, mits de plugin juist is ingesteld, nooit te warm worden.

Overigens je weet hoe je Flodder moet gebruiken en dan heb je daarna genoeg flashruimte over en dan dus weer minder kans op een volle flash en vastlopen.
 
de image in die DM is zo kaal mogelijk . mijn dochter kijkt alleen en weet alleen hoe ze moet zappen.{ZIGGO} dus flodder is daarin overbodig. wel een aanrader voor hevige gebruikers. en idd die box wordt amper warm. prima koeling met die ventilator.
 
Als start voor het onderzoek waarom de ontvanger vastloopt heb ik een nieuwe tuner geritseld en die er vanmorgen ingedaan. Een Philips CU1216Mk3 DVB-C wat er inzat was een CU1216LS/agigh-3 (sticker info)

Ik heb hem nu ruim 3,5 uur zonder vastlopen aan de praat, hetgeen niet wil zeggen dat het probleem opgelost is.

Dus afwachten maar.
Nu heb ik een USB stick in de DM gedrukt deze gemount en als test even met dflash een backup gemaakt dus de stick wordt iig gezien als media.

Kan ik nu aannemen dat als er een crash komt dat de crashlog naar de USB memory stick wordt geschreven of moet ik dat nog ergens aangeven.
Zo ja waar moet ik dat doen (open Pli oe1.6)

En is er een truck om de DM zwaardere te belasten en dan bedoel ik niet met de fohn opwarmen want dan weet je niet wat je precies uitvoert.

ook de ventilator uitzetten lijkt me geen optie , ik zoek iets wat de DM optimaal belast
Heb hem nu op een HBO HD kanaal afgestemd en volgens stream informatie is
Video grootte 1920 x 1080i25
Codec Mpeg4
 
Crash log wordt altijd naar /hdd c.q. /media/hdd geschreven. Kwestie van een symlinkje maken als je die op USB wilt hebben. Overigens zonde als je een dm800se hebt en er dan PLi opzet en dan ook nog OE 1.6, maar moet je zelf weten natuurlijk
 
Hoe maak ik een symlinkje en waarom oozoon op een cable ontvanger waarabsoluut niet mee gehobbyiet wordt en alleen gekeken wordt.

Draait nu overigens al probleemloos 12 uur zonder crash op Hd kanalen met de nieuwe tuner
 
Indien je tevreden bent dan niks veranderen.
Symlink: eerst bestaande directory /media/hdd en /hdd verwijderen dan maak je een symlink van bijv. /media/usb naar /hdd en daarna naar /media/hdd met het commando: ln
Kies als parameters: -sfn
Meer info over het commando ln door in te tikken: ln -- help

Of... Als je midnight commander hebt ge?nstalleerd via: mc
 
mijn klomp is gebroken:
Heb in de dm800hd se van mijn dochter een nieuwe cable tuner geplaatst en heb die 3 dagen 24u/d op de meeste HD zenders laten draaien , doet het perfect.

Dochter neemt hem mee naar huis sluit hem aan en gelijk een crash (groen scherm)
Kan gebeuren maar na de herstart loopt toch regelmatig het beeld vast en zeker 1 a 2 keer per dag een groen scherm.

Ook is de adapter vervangen door een goed werkende maar ook daarmee blijft het probleem bestaan.

Blijft over netwerkaansluiting en HDMI, ,

Maar beide hebben bij mij 3 dagen perfect gewerkt. Netwerk zou een stilstaand beeld kunnen veroorzaken als de sleutel niet op tijd binnenkomt maar daarop crasht de Dm toch niet?????

Blijft over de HDMI aansluiting op de TV (LG led tv) .

Volgens stap is dat mijn ontvanger met de oorspronkelijke cable tuner en een ingebouwde HDD daar heen gaat, Als die ook crasht hoop ik op een crash log \


Netwerk kabel zat eerst via een hub aangesloten maar ook dat is nu rechtstreeks naar het modem aangesloten.

Wie heeft er nog suggesties?? HDMI kabel is vervangen en op een andere ingang aangesloten
 
@Matrix.

Ik neem aan dat jou dochter dezelfe provider heeft als dat jij hebt? ( Ziggo )

Hangt er bij haar een breedbandversterker? Zoja, kijk daar eens alle pluggen na, en anders die eens even wisselen, want ik had een tijdje terug ook rare kuren bij mijn Dreambox, en na het vernieuwen van dat ding en de inkomende antenneaansluiting heb ik hier geen problemen meer gehad.

Zomaar een idee hoor?
 
Ieder idee is welkom en dit gaan we zeker eens bekijken
Zij heeft idd Ziggo zelfde regio als ik en ook zo'n breedband versterker met meerdere aansluitingen.

Heb inmiddels ook een tip ontvangen dat het signaal misschien veel te sterk is. en dat zou wel eens kunnen kloppen , want we hebben ook als test de 2e tab gebruikt (meer versterking) en kregen de indruk dat het vastlopen vaker gebeurde.
Heb een 6 db verzwakker op de kop getikt en als test bij mij ertussen gezet op tab 1, blijft lekker draaien dus signaal genoeg.

Thanxs
Wordt vervolgd.
 
Ik heb nu de ontvanger van mijn dochter bij mij thuis en warempel dingt loopt regelmatig vast.

Heb er een hdd ingezet en hoopte op een crashlog, hetgeen niet gebeurd.

De ontvanger doet het na een verse start prima kan heel de dag op een HD kanaal draaien en dan plots staat het beeld stil geluid loopt nog even door en vervolgens stopt ook het geluid. Ik heb nog geen groen scherm gezien alleen vastlopers.

De ontvanger reageert dan niet meer op de AB of via netwerk gewoon vastgelopen.

Na een herstart doet die het gewoon weer een enorme tijd

heb de Fan inmiddels al stevig meer rondjes laten draaien
default staat dat de fan rond de 2800 rpm te draaien en dan wordt het board

Ik heb hem nu op 6500 rpm gezet temperatuur van het board is nu 32 graden

Lijkt wat minder vaak vast te lopen maar is niet over.

Voeding is ook al uitgesloten HDMI aansluiting ook netwerk lijkt me sterk.

Iemand enig idee of verstand hoe dit verder aan te pakken??
Heeft iemand een goede mobo liggen van een 800 HD-SE ?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan