DM800se Tijd wordt niet bijgewerkt in stand-by?

M

mbomhof

Hallo allemaal.

Ik gebruik nu al een tijd een DM800 en ben zeer tevreden over de box.
Nu heb ik kort geleden een DM800se erbij, maar hier heb ik een raar verschijnsel.

Wanneer ik de box op stand-by zet, wordt de systeemtijd niet bijgewerkt. Dit is zeer vervelend aangezien ik vaak programma's opneem naar de interne harde schijf.
Als ik een timer zet op bijvoorbeeld 20:30 uur en ik zet de box op 19:00 uur op stand-by, wordt de tijd dus niet meer bijgewerkt en wordt de timer niet actief.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Bvd.

edit: ik gebruik de image: OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20110903-sim210-ssl82

Is het een originele ontvanger of een kloon?
Heb je de tijdzone wel goed staan...?
Trouwens een image met bootloader 82 is wel oud.

eendenteam;217781 zei:
Is het een originele ontvanger of een kloon?
Heb je de tijdzone wel goed staan...?
Trouwens een image met bootloader 82 is wel oud.

Het gaat hierbij om een kloon. De tijdzone staat volgens mij goed, want als ik de box aan zet geeft hij keurig de juiste tijd weer. Alleen als ik hem stand-by zet wordt hij niet bijgewerkt.

Met een kloon kunnen we je helaas niet helpen

Eendenteam, als het een originele ontvanger was had je dan wel kunnen helpen , zo ja wat was dan de oplossing?

Ontvanger aan laten staan als je opneemt.

the matrix;217787 zei:
Eendenteam, als het een originele ontvanger was had je dan wel kunnen helpen , zo ja wat was dan de oplossing?

Dat is op dit moment ook het geval inderdaad. Maar zou graag willen dat het werkt zoals het hoort :biggrin:

Kom ik gisteravond thuis rond 22:30 uur.. Is de box blijven hangen op 9:30 uur. Dus zelfs als de box aan staat en signaal ontvangt wordt de tijd niet bijgewerkt. Na het zappen naar een ander kanaal was de tijd weer snel bijgewerkt.

Iemand idee?n?

Opzoek gaan naar een ander image , maar pas op dat je de juiste voor je clone DM 800 neemt anders geef ie de geest....

the matrix;217844 zei:
Opzoek gaan naar een ander image , maar pas op dat je de juiste voor je clone DM 800 neemt anders geef ie de geest....

Ik weet er alles van... Heb al een box moeten reanimeren via serieel.. :tong:

Kun je een Image aanbevelen? En waarom die?

the matrix;217787 zei:

Als het een originele ontvanger was had je een andere image kunnen nemen zoals bijvoorbeeld OoZooN. Indien dan nog de fout optreedt, kunnen we analyseren met logs wat er gebeurt en e.e.a. herstellen indien het aan de image ligt. Dit laatste zal overigens onwaarschijnlijk zijn want dan hadden meerdere mensen er last van moeten hebben en dit dus al lang gemeld. Doet de fout zich met een originele ontvanger voor dan ligt het wellicht aan de hardware en met een originele ontvanger kun je dan bij DMM een RFM invullen.

Het is een kloon dus kun je dan niks richting DMM. We denken echter dat het aan de image ligt, omdat de fout alleen optreedt indien de ontvanger in standby staat. Andere image proberen (zoals the matrix ook al schreef) eerst zonder plugins en je weet meer.

Nee ik kan je geen image aanbevelen ik heb geen clone meer die heb ik snel van de hand gedaan niks als ergenis terwijl diverse lieden bij een clone zweren maar die hoor je nooit bij problemen, misschien gewoon dezelfde image opnieuw erin zetten en dan zo maagdelijk mogelijk zoals Eendenteam voorstelt.

Wat ik wel kan aanbevelen is een betrouwbaardere box aanschaffen.......
Het support is dan vele malen groter makkelijker (is ook al verteld)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan