DM900 vastloper alleen bij NPO 1 UHD en piepend geluid

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.245
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
Mijn buurman heeft een DM900 en wij hebben o.a. een DM920. Beiden hebben we dezelfde image etc. Indien wij naar NPO 1 4k (UHD) kijken, werkt alles goed. Bij onze buurman, op de DM900 dus, kan hij andere UHD zenders gewoon bekijken. Echter zodra hij naar NPO 1 4k (UHD) kijkt dan na een korte tijd hoor je een piepend geluid en de DM900 slaat compleet vast. Met schakelaar uit en aan zetten is het enige dat rest. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen. Hoe vreemd misschien ook: zou er bij NPO 1 4k een of ander signaal mee worden gestuurd welke dit verooraakt....?
 
Vraag is dan eerst: welk image?
Ik heb een DM920 en géén DM900.. Zit er ook dezelfde tuner in als in jouw DM920? Staat er een crashlog op de HDD? Zo ja, plak die even hier…
 
Het is een originele (experimental) DP image (de laatste). Geen crashlog helaas en tuners zijn:

dm900……: 2x Si2266B (DVB-S2)
Mijn dm920: 1x BCM45308X (DVB-S2)

screenshot.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het even geprobeerd op de 920 en dreamtwo maar op beide zwart beeld kanaal npo 1 4 k gaat niet open ,
Alleen voor ci+ misschien ?

woutje
 
Gewoon je oscam.dvbapi aanpassen. NPO 4K ondersteunt alleen Viaccess en Nagra en geen Seca… Maar echt nodig is het niet meer.. NL ligt eruit dus waarom zou je nog kijken?
 
Gaat ook niet om het kijken naar voetbal of zo maar om te kijken of het hier ook problemen geeft.
Maar draaid hier na aanpassen api op allebeide ontv ok
920/openatv tuner Si2169D en dreamtwo/peterpan is ook oe 2.6 tuner Si2166D

gr woutje
 
Kun je nog net de EK Finale kijken.. Morgen is het kanaal weer weg…
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan