Dm920 plots problemen.

..::Jacob::..

Sr. Member
Lid sinds
15 sep 2009
Berichten
483
Waarderingsscore
25
Punten
28
Leeftijd
64
Locatie
Grunn
Mijn Dm920 begint plots kleien problemen te ontwikkelen, bijv. vastlopen(freeze), geen iptv doorgeven, na tijdje geen verbinding meer met Dcc. Stuk of 5 verschillende images geprobeerd allemaal hebben ze een of ander probleempje.
Is dit nou een hardware probleem hetgeen ik bij de 920 er nog wel eens lees?
 
Lijkt allemaal gerelateerd aan de ethernet verbinding (LAN). Enige extra info is wel handig..
Begin met het installeren van de officiële Dreambox firmware (www.dreamboxupdate.com). Software update doen.

IPTV betreft meestal een illegaal abo, een niet al te beste OScam of nog erger CCcam…
 
het vreemde is hij heeft 5 jaar probleemloos gedraaid op nn2 met oscam modern. Ineens liep hij vast de tandwieltjes.
Opnieuw flashen weer nn2 dag later weer probleem vastlopen.
daarna 5 andere images geprobeerd , nu dreamelite er in na dag verbinding met dcc weg, dag verder zegt hij dat ie iptv niet meer kan weergeven.
Lijkt me niks met ethernet te maken te hebben want webif werkt dan nog wel.
Originele soft er ook op gehad al daarna weer image met oscam geflashed.
 
Welke IPTV kanalen? Veel ’cardservers’ hebben nu problemen met 64 bit CCW en InCas… Gecodeerd met CAID 000000 en PCRPID 1FFF waar veel OScam versies mee plat gaan…..
 
Heb al jaren dezelfde iptv provider , haalt ie rechtstreeks M3U uit het net, dezelfde lijst ook op samsung tv staan via siptv en die doen het gewoon.
Op een gegeven moment komt er dm een melding als ik naar iptv zap dat h265 niet kan verwerken na reboot werkt het wel weer
 
Laatst bewerkt:
Dan is de stream info defect. De H.265 decoder blijft gelocked en wordt pas vrijgegeven bij een reset… Nadeel van illegale IPTV (en reden waarom ik het nooit wil gebruiken). URL’s veranderen continue en garantie tot aan de deur. Maar dat terzijde…
 
Ik heb al jaren dezelfde provider en dat is gewoon stabiel, ik weet niet wat voor iptv providers jij hebt getest maar waarschijnlijk hele slechte.
Ik denk dat de dm920 aan het overlijden is.
Wat kost het als DM daar een nieuw moederbord in zet?
 
Als het moederbord nog verkrijgbaar is €150.. Met de huidig stijgende prijzen misschien nog nét interessant… Voor €319 heb je een nieuwe…

Net bij Dream gekeken… Niet leverbaar momenteel…
 
Nouja 5 jaar plezier van gehad het zij zo
haal ik wel een dreambox two

test nu nog ff zonder bovendeksel kijken of ie het langer volhoudt, dan weet ik zeker dat het iets technisch is.
 
Als ie echt stuk is wil ik hem wel voor onderdelen…
 
Heeft die 920 een losse voeding? Zo ja, vervang deze eens ter experiment?
 
heeft toch iets met mainboard te maken.
kap er af kan ie zijn warmte kwijt en draait al meer als een dag weer goed.
vraag me alleen af of de temperatuur die bij info wordt weergegeven klopt, is wel erg hoog namelijk
nu 72 graden maar heb ook al 85 voorbij zien komen met gesloten kap.
 
Dat is veels te hoog. Ik heb (mede door nare ervaringen met andere boxen) direct vanaf dag 1 een ventilator ingebouwd… Heb eentje uit een defecte DM800se genomen en in de DM920 gebouwd… Nu constant tussen de 48° en 54°C
1-D4610-C9-DE5-E-400-B-A47-B-0-CFBCFE96928.jpg
 
Vertrouwde de weergave bij Dreamelite onder info al niet, vond het veel te hoog.
Passieve koelblok zonder ventilator uit een oude computer gesloopt die op de koelplaten gezet een externe
tempmeter met voeler er op , temp 50 graden in image zegt ie 79 graden
dat klopt dus niet.

conclusie meer koeling en probleempjes voorlopig opgelost, echter na 5 jaar gebruik ineens toch problemen met
warmte geeft toch aan dat er iets staat te gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met Dream-Elite wel de correcte waardes (vergeleken met DreamOS en Peter-Pan). Je zou de koelplaat kunnen verwijderen en nieuwe koelpasta kunnen plaatsen…. Het kan zelfs zijn dat één van de vergrendelingen los zit waardoor de koelplaat geen goede verbinding maakt met de SoC….
 
hij is nu 50 graden loopt verder goed als ie het begeeft haal ik een dm two.
 
Mijn aanbieding staat…..
De DMTwo ga ik niet kopen. Schermpje is veel te klein, geen FBC tuner(s) en belangrijker: geen CI+ ondersteuning (er is nog geen ciplushelper voor OE 2.6).
Snap ook niet dat ze het huidige topmodel niet met plugable tuners hebben uitgerust, één CI slot en één cardslot…. Vanuit de DM920 gezien alleen maar minder mogelijkheden….
 
ruim een dag verder probleemloos, max temp beneden de 55 graden, fysiek gemeten met 2 verschillende apparaten
image blijft een temp van boven de 80 graden volhouden, totaal onbetrouwbaar dus.
Heb op de koelplaten van de dream een koelblok uit een computer gemonteerd zonder ventilator , temp nu oke en box draait goed.
 
was van korte duur , hij werkte iets langer zonder problemen, dus toch maar een DMtwo opgehaald.
Heb de 920er met vermelding mankement goed kunnen verkopen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan