Dolby Atmos?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Luisteren naar de [reclame]-clip alleen al.

Maar wat gaat een opstelling kosten in een gewone woonkamer, zonder ruzie te krijgen met de buren, en toch een mooi geluid te hebben? 

Dolby Atmos.

 
Hmmzz..... goede vraag. De kosten zullen afhankelijk zijn van de kwaliteit die je wenst.

En die kan verschillen, de smaak trouwens ook.

Heb eens iemand gekend die het mooiste geluid bij zo'n systeem haalde door een bepaalde type Sony (als ik het goed onthouden heb) versterker te gebruiken met een Bose boxen systeem er op aangesloten.

Het klonk in elk geval geweldig als je dan kon kijken naar een pracht film die werd afgespeeld via de beamer. :)

 
En met die opstelling ben ik aan het vechten nu, en loop al tegen diverse problemen aan om dit voor een hardwerkende man, en schoolgaande dochter en ziek thuis zittende vrouw betaalbaar te houden...

Horen wij het verschil tussen Dolby Pro Logic, en Dolby Atmos?  Ja met een goede Headset op je hoofd..

Zien wij het verschil tussen Full-HD en 1080P ?

Ik kan zo nog wel een eind doorgaan, maar we hebben buren in de rijtjeshuizen. :biggrin: 

Daarom ben ik bezig met een opstelling, beamer met een Androidplayer, en bioskoopgeluid er bij.

Maar dat bioskoopgeluid werkt niet bij de standaard av aansluiting op die dingen, de actieve subwoofer gaat niet aan bij mijn cinemaset??? 

Nou zijn er dus zat versterkers te koop via MP vanaf €50,- met HDMI-aansluiting, maar die player en de beamer hebben enkel 1 HDMI? 

Hoe ga ik geluid en beeld krijgen uit die 2 apparaten? 

I

 
Laatst bewerkt door een moderator:
met een versterker met hdmi in en uitgang.

Heb zelf een harman kardon versterker met hdmi in en uitgangen  1 in en 5 uit.

Je kunt dan per bron zelf instellen welke aansluiting je heb op randapperatuur.

En werkt perfect .

De versterker dient dan als verzamelpunt voor alles wat je aansluit via hdmi en stuurt het via je hdmi naar je tv of beamer.

 
Hoe ouder je wordt hoe beter je oude installatie gaat klinken....... Ik ben nog steeds tevreden  met mijn onkyo met wat jamo boxjes. Met een simpele ook jamo subwoofer  Er komt geluid uIt

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan