Dolby Digital (PW/CD)

W

wizzaerd

Mijn Humax 5400 detecteerd hier een DD-stream (niet altijd overigens) maar geluid heb ik er nog niet uit gekregen.

Iemand al wel iets gehoord?

Is men nog aan het testen?

Of heeft de Hum gewoon problemen met de DD-stream in combinatie met de embedded CAM (vraagt toch veel rekenkracht lijkt mij)?

Op Pro7 werkt het overigens perfect hier... :biggrin:

 
@wizzaerd,

Hetzelfde probleem aan deze kant...dit wordt veroorzaakt doordat Premiere World op dit moment het DD signaal nog niet volgens de DVB norm uitstuurd. De Humax kan hier niet goed tegen en blijft zwijgen.

 
Of het nog veranderd is een grote vraag (dat weten we maandag) aangezien PW alleen de DboxII ondersteund, lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat PW zijn stream gaat aanpassen zodat je met een gepatchde Humax hun signaal kan ontvangen...:sad::(

Gr FranX

 
Gaat wel goed komen...nog even geduld hebben...Premiere World is op dit moment aan het testen. Met de DBoxII is het nu mogelijk om DD SR en DD 2.0 te ontvangen, met de Humax enkel DD SR...DD 5.1 heeft vannacht even gewerkt op een ander PID (Videotext) maar sinds vanmorgen niet meer.

 
FF wat extra info van een HomeTheater-fanaat:

Dolby surround (+Prologic) = 4 kan. matrix gecodeerd op een 2 kan. geluidsspoor. Dit kan analoog of digitaal zijn.

Dolby Digital = Digitale bitstream met 1 tot 5 kanalen en een subwooferkanaal (EX = +1 center kanaal achter, matrix gecodeerd in de achterkanalen, ookwel 6.1 genoemd)

Elk apparaat dat een Dolby Digital uitgang heeft zal alle vormen van deze bitstream doorgeven (dus de Humax geeft ook gewoon DD 2.0 door, kijk maar bij de normale uitzendingen op Pro7 ;) )

Een apparaat met een digitale uitgang die niet geschikt is voor DD zal alleen het stereo (of matrix) signaal uit sturen.

De DD-stream wordt herkend door de MPEG-decoder (meestal hardware) en moet dus op de juiste manier in de stream gecodeerd zijn. Om de Humax de DD-stream niet te laten herkennen zou PW dus moeten afwijken van de MPEG-norm, dat lijkt me sterk. Ik ken de DBoxII niet, maar als ik afga op de info van theGIZMO is deze dus niet geschikt voor Dolby Digital. :biggrin:

 
Huh ? mijn reply had/heeft alleen betrekking op de huidige situatie bij Cinedom (Deluxe)...Premiere World loopt op dit moment inderdaad te modderen met de stream waardoor de signalering niet goed verloopt. De DBoxII (waarop PW zich voornamelijk richt) heeft nu minder problemen dan de Humax. EPG loopt hierop ook terwijl op de Humax geen info verschijnt. Via een omweg (door het instellen van een apart kanaal met andere SID) is weer wel EPG op de 5400 te verkrijgen. Zo ook met de DD signalering...de DBoxII kan wel degelijk (net zoals de Humax) met Dolby Digital overweg mits het op de juiste manier aangeboden wordt.

 
Hallo Gizmo,

Wat bedoel je met het instellen van een apart kanaal met een andere SID. En wat moet die SID dan zijn?

jp

 
@jepe,

Bij de diverse Cinedoms is het nu niet mogelijk om met de Humax 5400 EPG informatie op te vragen...door nu bijvoorbeeld een info kanaal aan te maken met een andere SID lukt dat wel...echter alleen in EPG quick mode.

Cinedom 4D:

11759 H 27500 3/4 VPID:1535 APID:1536 SID:195

Cindedom 4 Info:

11759 H 27500 3/4 VPID:1023 APID:1024 PCR:1023 SID:4

 
@theGIZMO

Inderdaad, nu ik je reply opnieuw lees, klopt mijn antwoord niet met jouw reply (verward door de puntjes :sad: ) en zoals ik al schreef ik ken de dBoxII niet...

Misschien is mijn verhaaltje toch handig voor die genen die het nog niet snapten.

Thanx voor de Cinedum tips. :biggrin:

 
Net nog ff zitten lezen op het duitse board...

Er zijn andere DVB-CI ontvangers die wel probleemloos de DD-stream uitsturen op PW/CD (bijv. Kathrein en Hyundai) alleen kun je op deze ontvangers geen PIDS veranderen/bekijken, ze kiezen ze automatisch.

Men heeft daar zelfs de streams van Pro7 en PW/CD vergeleken en geen afwijkingen gezien (voor zover je dat kunt zien) en dus conform DVB is.

Hieruit zou je dus kunnen concluderen dat Humax (en vele anderen) een probleem heeft met een DD-stream in combinatie met een encrypted signaal... :sad:

De dBoxII kan ook pas redelijk, de Starwars uitzending was niet geheel probleemloos, overweg met de DD-stream als hij geupdate is, dus Humax... :biggrin:

 
De streams van Pro7 - PW - CD zijn toch verschillend. :sad:

Blijft vreemd dat de Kathrein/Hyundai er wel mee overweg kan.

 
@wizzaerd,

De AC3-streams zijn inderdaad verschillend en Premiere World houdt zich niet aan de DVB-norm ! Of ze daar wakker van liggen is een tweede (waarschijnlijk niet) tenzij er een voldoende aantal klanten gaan klagen. De bezitters van Technisat, Panasonic en Micronik receivers krijgen ook geen DD 5.1 geluid. De Kathrein mag wellicht wel geluid geven maar daar hebben ze weer een probleem met lipsync.

Het probleem is bij Humax bekend...afwachten of er toch een nieuwe firmware verschijnt.

@jepe,

Even vergeten te vermelden dat de EPG info kanalen voor de overige Cindoms analoog gaan aan die van Cinedom 4...de SID loopt gelijk met het Cinedom kanaal. Bij Cinedom Deluxe (SID:7) werkt het (nog) niet.

 
Ter info:

Dear Sir

Thank you for your e-mail.

In introduction of the new Dolby Digital channel on Premiere World seems to have caused problems with some models of receivers including Humax. Our engineers are now checking this problem. We ask you kindly to please wait until we have further information regarding this matter. Thank you.

Best Regards

Tha Wah Yau

Customer Service Engineer

Humax Electronics Co.Ltd.

 
waarmee meteen ook bewezen is dat Humax niets tegen de patch heeft, sterker nog, blijkbaar gebruiken ze hem zelf. Anders zouden ze toch geen Premiere kunnen testen nietwaar.

Nu niet dat ze dat ginderachter kunnen ontvangen ...

CU

Red

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan