Dolby digital

P

Paul Veltmann

Ik heb een humax en pro 7 zend in dolby digital

uit wat ik ook doe ij krijg er geen geluid bij

is ddar wat aan te doen

 
taal selecteren, en gewoon duits kiezen, zonder het dolby digital logo.

In de setup van de humax zetten dat dolby disabled is. Maar ik heb hier ondervonden dat de hummie dat telkens vergeet.

Telkens de taal kiezen dus ...

CU

Red

 
@redneck eyeball,

Humax vergeet die instelling ? eenmaal ingesteld dan houdt ie dat wel vast...ik denk dat je bij het uploaden van je nieuwe satellite settings de instelling verliest. In dat geval het 'Humax menu' aanpassen binnen je editor en de Humax system settings blijven op deze manier wel staan.

 
In Tele Satellite gelezen:

Uitgave vorig jaar.

De Digitale uitgang op de Humax5400 wordt enkel ondersteund met de software 10109

???????

Dus als ik het goed begrijp wordt de glasvezel uitgang niet ondersteund met softwaretype 10108

Wie zal het zeggen?

 
@chris,

Echt wel...vanaf versie 1.01.04 is het probleem met de digitale output opgelost.

 
Originally posted by Paul Veltmann Ik heb een humax en pro 7 zend in dolby digital


uit wat ik ook doe ij krijg er geen geluid bij



is ddar wat aan te doen



Kun je wat meer info geven ?

Software-versie ?

Heb je de Digital out (optische uitgang, waar ook DD over gaat) wel aangesloten op een Receiver die Dolby Digital kan decoderen ? Over de gewone tulp (cinch) aansluiting zul je geen DD krijgen, op je TV ook niet, tenzij deze een DD ingang heeft, waar je Humax op zit.

 
Originally posted by Paul Veltmann Ik heb een humax en pro 7 zend in dolby digital


uit wat ik ook doe ij krijg er geen geluid bij



is ddar wat aan te doen



ik heb er ook last van en ik baal er ook van ik heb de aan sluitings ook aan boord maar ja geen dd te horen , alleen maar een uitzending voor doven en slecht horende , bij mij blijft hummy ook stil

greetings roelof

 
Even voor de duidelijkheid:

Ik heb de humax aangesloten via tulp en optisch. In het menu heb ik gekozen voor dolby on. Als ik nu naar pro7 kijk en ik heb mijn versterker aanstaan, krijg ik perfect ac3 geluid.

De nieuwe PW zenders welke dolby uitzenden blijven in voornoemde configuratie dood.

Als ik nu in het menu dolby uitzet, ontvang ik deze zenders wel met het gewone stereo geluid maar niet in ac3.

Volgens mij moet er een bitje omgezet zijn in de uitzendnorm. Hierover heeft al iemand iets gezegd in dit forum

 
@GIZMO

Nu is het duidelijk, krijg je als je een tijdje niet alles leest

bedankt

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan