Domoticz

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Ik ben al weer een paar weken bezig om domoticz weer aan de praat te krijgen.
Na een uptate was alles weg.
De meeste dingen zijn weer uit te lezen.
Ik had een tijd geleden slimme lampen bij de atcion gekocht.
Niks mis mee dacht ik maar nu het ook aangestuurd kan worden las ik dat het via tuya gaat.
Wat is er mis met tuya en is het van een ander bedrijf veiliger.
 
Ik heb hier ook van die slimme lampen, maar dan niet van de action, ik heb ze van ome Ali.

4 moet ik er nog steeds installeren, maar heb ze al wel getest, en deze werken gewoon met de app die men als tip geeft om te downloaden.

Laatst ook nog een plafonniere gekocht voor in de badkamer, met een luidspreker er in, en dit werkt perfect.

Verbinden met Blue-tooth, en je kunt muziek streamen, en er een complete disco van maken. :biggrin:

Maar wat er mis zou zijn met Tuya daar kan ik geen antwoord op geven.
 
De lampen van de action doe je ook met een app op je telefoon maar het kan nu ook met domoticz.Het werkt ook google en ook met je stem.
 
Laatst ook nog een plafonniere gekocht voor in de badkamer, met een luidspreker er in, en dit werkt perfect.
Verbinden met Blue-tooth, en je kunt muziek streamen, en er een complete disco van maken. :biggrin:
Heb je een naam van het product, klinkt me als muziek in de oren namelijk.
 
Nr.10 zoek gewoon op Muziek plafondlamp bluetooth speaker, maar verwacht niet het volume van geluid wat men aangeeft, 500 watt bijvoorbeeld, want dat komt er echt niet uit dat kleine luidsprekertje wat er in zin.

Maar het is idd wel een leuk speelgoedje...

 
Wat is er mis met tuya en is het van een ander bedrijf veiliger.
Bij Tuya gaat alles wat je doet via een cloud vehikel.
Je kunt niet direct met het ding communiceren, en moet dus op die cloud vertrouwen.
Voor Domoticz moet er dus iets bedacht worden om via die cloud en diens beveiliging jouw apparaten te bereiken.
Domoticz wil natuurlijk veel liever zelf direct de apparaten bereiken, maar dat gaat niet voor Tuya.
Het betekent ook dat er een mogelijke kwetsbaarheid is die hackers toegang zouden kunnen geven door de Tuya cloud te hacken, alhoewel de bedenkers van dit systeem dat ook wel zullen weten en er dus alles aan zullen doen dat te voorkomen.

Het is reden genoeg voor mij om daar niet aan te beginnen, alhoewel ik hier ook een wekker heb die via Tuya werkt (en waarom ik weet hoe het ongeveer werkt).
 
De lampen die ik heb zijn al een paar jaartjes oud.
Er is een mogelijkheid om ze te flashen en ik denk er over om dat maar te doen.
Kwam dit artikel een paar dagen geleden tegen.
Ik ben nu al een tijdje met pensioen en heb eindelijk tijd om dingen te zoals een slim huis te maken. Maar mijn kennis met computers en wat daar om heen hangt daar moet ik nog wel aan werken. Dus veiligheid in mijn netwerk is belangrijk. Bedankt voor je antwoord.
 
Ik heb een zzoi aan smart dingen , werken allen of via wifi of zigbee.
In combinatie met tuya of smartlife.
Tot nu toe draait alles goed. Maar mijn zoon hamert erop dat ik moet overstappen op home assist wifi eruit en vervangen door zigbee. .

Nu heeft hij al het eea voor mij op mijn qnap geinstalleerd. Zo worden nu mijn zonnepanelen uitgelezen en mijn onkyo versterker en heel erg belangrijk hij leest ook de temperatuur sensor uit zodat ik een overzicht krijg hoe de regeling van de smart thermostaten werken. ..
Maar alles is nu uit tuya gehaald en hij wil dat ik een zigbee usb stick aan mijn nasbox hang zodat ik onafhankelijk wordt van tuya.

Maar ik snap 0,0 hoe dat allemaal werkt en hoe veranderingen aan te brengen . Dan maar meeloeren door china alhoewel tuya en smartlife ww is .
 
Ik denk dat het allemaal een beetje dubbelop is. Volgens mij is Domoticz zo'n beetje hetzelfde..
 
Ik weet eigenlijk ook niet wat te kiezen home assistent of domoticz.
Ik vind domoticz niet altijd even makkelijk maar dat zelfde zal ik ook hebben met home assistent.
Je moet lunix een leren begrijpen dan kom je al een stuk verder met domoticz.
Maar ik wil nu ook van tuya af en heb gelukkig nog niet zoveel wat op tuya werkt.
Ik ga niet voor een stick met alleen zigbee en zit te denken aan deze.

Aeotec Smart Home Hub - Werkt als SmartThings Hub​

Werkt met z-wave en Zigbee.
Verder gebruik ik een RFXcom voor div. dingen te schakelen.
En dat werkt heel simpel in domoticz.
Maar het lijkt me verstandig dat het niet te zien en te bedienen is door vreemden.
En de laatste 3 heb je in eigen beheer.
Ik lees het gebruik van de fasen uit en mijn netto opbrengst van de panelen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan