Doodmartelen.

Het zijn niet alleen de buren, wij hebben hier in de straat nog een ouderwetse iedereen kent iedereen ondanks dat we in een grote stad wonen.

Maar het zijn de normen en waarden.
En wanneer zijn die beginnen te vervagen? Juist, toen er zo gesproken werd dat je een kind niet meer moest slaan maar ermee moest gaan praten en niet te hard straffen.

Mishandeling ben ik ook op tegen, maar een goed pak rammel doet wonderen (maar alleen in uiterst geval uiteraard).
Ik weet ook nog hoe het vroeger ging, daar trok je geen grote mond open tegen je ouders en moet je nu eens kijken? Zo vreg als de nacht.
Ja dat hebben we van al dat analyseren en praten in plaats van een fatsoenlijke opvoeding.

Noem me ouderwets, maar het hielp wel.

De jeugd is te vrij gelaten en dat blijkt dus niet de goede weg te zijn want de laatste 25 jaar van sinds dat begonnen is zo'n beetje is het alleen maar erger geworden.

Misschien dat we de oude manier maar weer eens proberen moeten. I don't know.

Misschien is de tijd rijp voor een Politie staat , eerst slaan en dan pas vragen "wat is hier aan de hand !"

Niet te zachtzinnig !.... optreden !... tegen wie dan ook !(behalve de hobbyisten natuurlijk)

Stel je voor heb je ineens een stuk gummiknuppel in je nek terwijl je een Fun zit te branden ! Moet er niet aan denken.

@BT Dat er nog maar weinig respect is ben ik met je ??ns,maar je kan het ook van twee kanten bekijken.
Soms kan iets juist ook de oorzaak zijn van teveel respect naar de ouders toe.Het er niet mee durven thuis komen.Dit was een turkse jongen,zijn daad is natuurlijk nooit goed te praten,maar in de turkse kultuur hebben kinderen naar wat ik weet erg veel respect voor hun ouders.Wat dan duidelijk is ,is dat er een middenweg gezocht moet worden.Respect is belangrijk,maar dat respect moet niet de vormen aannemen dat het tot een drama kan lijden,iets waar ik nu wel een vermoeden van heb.Niet eens het feit dat de leraar en de jongen niet met elkaar overweg konden,door omstandigheden,maar wel het feit dat het de relatie zoon familie aantaste doordat de ouders op school geroepen werden,iets wat voor hem zo erg was,dat het hem tot zijn daad aanzette,een daad die nooit meer terug te draaien valt.

Ja daar gaat het om normen en waarden, dingen die je in je opvoeding bijgebracht worden.
Ik blijf erbij dat opvoeding het grootste probleem is in deze ?gehaaste? maatschappij.
Ouders hebben en willen geen tijd meer vrijmaken om hun kinderen normen en waarden bij te brengen, het is veel makkelijker om ze met een paar centen de straat op te sturen.
Ik heb zelf 2 zoons een van 24 en een van 19 en geloof mij die staan nog op in de bus of tram als er een ouder iemand binnenkomt.
Wil mezelf niet op de borst slaan maar ben trots op ze, en trots op de opvoeding die ik ze heb mogen geven.
Is niet altijd even makkelijk geweest maar wij (mijn vrouw en ik) hebben altijd opengestaan en tijd vrijgemaakt voor onze kinderen.
En dat laatste daar ontbreek het vaak aan, het is vaak vervelend en tijdrovend denk men?.
Maar wees blij dat je het je kinderen kunt bieden, steek er tijd en energie in! Je hebt immers toch ook gekozen voor het vader/moederschap.

Moest ik even kwijt.

Originally posted by flip
Outlawbiker, jij zei dat die gozer in Turkije voor de rechter moet komen maar weet je:

Al die gozers zijn NEDERLANDS staatsburger, hier in Nederland geboren en getogen door uit Turkije afkomstigge ouders.

Het is zeer triest om te vernemen dat veel jongeren zoals hierboven beschreven opgevoed worden vanuit een geheel andere kultuur terwijl ze hier in Nederland wonen. Dat brengt ook een heel ander karakter voort wat nu voor deze problemen lijd.

Flip
De meeste Turken hebben de luxe van een DUBBELE nationaliteit.
De enigste reden dat zij geen Turks staatsburger meer willen zijn is om geen dienstpicht te hoeven vervullen. Daarom berechten in Turkije. PS. Daar kennen ze ook geen geitewollensokken pedagogen ed. en ook geen "slechte jeugd gehad".
Nog ff over die sympatisanten voor de school. Een met hoofddoek ingeburgerd turks meisje: quote; hij doet geen fucking vlieg kwaad zei ze op tv. het pistool rookt gvd. nog na !
Welke school was het ook al weer...het TERROR college ?
Wat betreft wapens,die schuld kan je bij de overheid leggen.
Ze weten niet eens hoeveel legale wapens er zijn laat staan illegaal.Wapens doden niet,mensen wel !Nee deze heren in den Haag zijn te druk met boetes innen voor te hard rijden want daar is wel politie voor..Je hebt hier in NL het recht om slachtoffer te zijn.Hoek maar eens een inbreker je huis uit en jij bent de lul,dat is nou onze rechtstaat.De bank waar mijn vader werkt is een aantal jaren geleden overvallen en twee medewerkers zijn afgeslacht met een mes. De vrouw was ook nog eens zwanger. Dit was ook een Turk met problemen. 4 jaar heeft hij gezeten.Ik garandeer jullie dat als mijn Vader daar vermoord was IK de rechter was geweest.Wedden dat ik langer dan 4 jaar had gehad ! Triest mensen...echt triest.

Het is inderdaad triest.
En iedereen roept nu weer: wat een klotemaatschappij, wat doen we eraan. Balkenende dit, normen en waarden dat.
Buitenlanders doen het fout, hun cultuur, blahblah.

Nou, ik kan wel wat redenen bedenken, waarom er zoveel geweld is.

Als ik in Turkije zou gaan wonen, zou ik me willen aanpassen aan hun cultuur, dat zal me alleen lukken, als de turken mij ook wat van hun cultuur laten zien, als ik welkom ben bij hun.

Nou ben ik een nederlandse meid, en ik ben opgegroeid in Utrecht, de wijk Lombok. Daar had ik veel vriendinnen, maar geen nederlandse meer, want die mochten niet met mij spelen, omdat ik ook met "die buitenlanders" speelde.

De generatie kids waar ik toen mee speelde, is nu ongeveer 30-35 jaar oud. Die hebben zelf kinderen, maar door de gemeente utrecht blijven ze bij elkaar in 1 wijk wonen.
Hoe moeten ze zich dan aanpassen aan onze cultuur?

Weet je, er is maar 1 ding dat IK kan doen aan dit soort geweld. En dat is zorgen dat ik, in mijn omgeving, een voorbeeld kan zijn. Meer kan ik als individu niet.

Roepen naar de regering? naar de schoolleiding, tuurlijk doe ik ook. Roepen dat die andere leerlingen fout zijn, omdat ze de naam van Murat niet wilden noemen?
Als ze het wel zeggen, zijn het ineens verklikkers, dat vindt ook niet iedereen even leuk.

Het is en blijft een moeilijk probleem, en Murat is schuldig.

Heel erg allemaal.

Maar wanneer gaan wij met zijn allen eens ECHT iets doen hieraan? Wanneer kijk jij eens uit je ogen, als het buurjongetje weer onder de blauwe plekken zit? Zeg eens eerlijk, doe jij er dan wat aan?

Ik wel. Dat is namelijk alles wat ik KAN doen.

Schreeuw nou niet alleen naar de regering en de maatschappij, maar doe er zelf OOK iets aan, om deze maatschappij te verbeteren. Al lijkt het nog zo klein... als jij het niet doet. wie doet het dan????

Zo, dat was ff een preek ..... En nee, ik ben geen dominee :)

Samantha

Vroeger had je in Nederland gehoorzame kinderen en nu zijn er gehoorzame ouders

Ik vergelijk tot ergernis van menig zachtgekookte ouder kinderen met jonge hondjes, als je ze niet hardhandig wijst op wat wel en niet mag worden ze grensloos en onbestuurbaar, onhandelbaar en komt het nooit meer goed met het beestje.

Gr. Lagos

En laten we natuurlijk wel ook eerlijk kijken naar het feit dat de nederlandse gemeenschap en daar hoort iedereen bij het niet op de rails krijgen.Het intergratie beleid heeft gefaald,de bezuinigingen treffen de laagste groepen,waarvan 1 consequentie is,dat ook het onderwijs daarvan de dupe is.Klassen zijn veel te groot,het lerarenvak is niet erg aangenaam meer te noemen,de druk is veel te groot geworden.Er wordt veelal veel te laat ingegrepen,meestal moet er wat voorvallen,voordat er wat wordt ondernomen.Het is dus constant een inhaal slag die niet te winnen valt daar er door bezuinigingen geen geld voor is.Datzelfde geldt voor de gezondheidszorg en de algemene veiligheid op straat.Ik ben van mening dat die punten toch niet erg hoog op het lijstje staan van de regering al willen zij anders laten lijken.Wel staan voor veiligheid,goede gezondheidszorg en goed integratiebeleid,maar als hoofdregel bezuinigen,juist op die regels,dat strookt toch wel aardig h?

En wat te doen met die jongeren die de dader nog steunen, dat is werkelijk een probleem.
Met mijn 57 jarig bestaan op deze aardkloot heb ik nog nooit zo,n iets afgrijzelijk gezien.
Daarbij moet ik ook vermelden dat de televisiebeelden van die jongeren die voor de dader waren door mij verboden zouden zijn om uit te zenden, om anderen jongeren die op het randje lopen van de afgrond niet aan te steken.
De media moet vrij blijven, maar er zijn grenzen.

dus outlawbiker is jou reaktie emotioneel omdat je iets mee gemaakt heb mijn mening is handen eraf oke ik weet het is hard maar wel effectief kan die nooit meer schieten en is wat mij betreft beter dan de doodstraf dan moet ie er namelijk zijn heel leven zien wat ie gedaan heeft en trouwens over die dubbele nationaliteit is niet helemaal waar ze moeten namelijk toch hun dienstplicht vervullen maar voor een maand en de rest kopen ze af voor ongeveer 5000 eurootjes

nou samantha dan weet jij heel goed dat juist turken wel goed integreren en meedoen in de maatschappij je bent opgegroeid in lombok zeg je dat is klein turkije en goedkoop boodschappen doen in de kanaalstraat (80% van de winkels turks)

die kinderen die murat steunde ja dat is echt niet normaal maar een ding niet vergeten het is en zijn kinderen kinderen die in een hele moeilijke maatschappij staan want in mijn tijd dat ik op school zat had ik ook een leraar die ik wel kon afschieten (bij wijze van spreken) maar zoiets was ondenkbaar maar het lijkt in deze tijd of iedereen gek word ik noem het euro syndroom alles word duurder papa word gek steek zijn moeder neer buurman begraaft de buren op een kinderboerderij en eet hun wao premie op moeder steekt het huis met kinderen in de brand. Man zet op internet wie wil op gegeten worden en dat heet ie ook echt gedaan want de boodschappen zijn duurder geworden maar ja daar is ie gelukkig mee opgehouden in zijn dorp zat geen lidl nu wel gelukkig WAAR GAAT DIT HEEN NOU JA LEVE DE SATELLIET HET ENIGE GOEDE WAT DE TECHNOLOGIE VOORT HEEFT GEBRACHT ja dat die amerikanen er weer misbruik van maken is wat anders (NSA)alias no such agency ik dwaal af dus hou ik er mee op en dit wilde ik even kwijt

ZUNDERT - Binnen zes weken moeten mensen in de wijk de Berk in Zundert zich weer veilig voelen. Justitie, politie en de burgemeester hebben hier allerlei maatregelen voor genomen. Wat voor maatregelen dat zijn, willen ze niet zeggen.

In de gemeente komt in elk geval een 'lik-op-stuk-beleid'. Al jaren is er sociale onrust en een gevoel van onmacht in de Zundertse wijk. De laatste tijd zijn er ook steeds vaker vernielingen.

vrijdag 16 januari 2004

die murat heeft in ieder geval een voorbeeld aan zijn vader
genomen want als je goed hebt geluisterd heeft hij
een voogd om dat zijn vader wegens moord inde cel zit

gr wiil

Kijk dat is weer zo'n uitspraak "de kinderen staan in een moeilijk maatschappij", op m'n bolle ogen.
We staan allemaal in een moeilijke maatschappij, en de kinderen nog niet die zitten op school of horen daar te zitten.

Maar ze hebben wel indirekt last van de moeilijke maatschappij waarin hun ouders leven.

Vooral nu weer met dat cda/vvd geneuzel, waarvan ik al van tevoren vaker hier geschreven heb dat we meer dan ellende krijgen.

Soms kan iets juist ook de oorzaak zijn van teveel respect naar de ouders toe.
Bang om het je ouders te vertellen zeg je. Ja maar zo hoort het ook. Het moet niet zo erg zijn dat je helemaal niet meer naar huis durft en een zwerver wordt, maar het moet wel zo zijn dat je weet dat het een behoorlijke partij straf gaat worden en dat je er in elk geval de komende maand niet blij mee bent.

Nogmaals terugkomend naar de maatschappij, verbeter de wereld begin bij jezelf, zoals de dame uit Utrecht stelt, is een goed begin, maar...... hoe moet je je zelf verbeteren, als de regering je dat onmogelijk maakt?

Kijk eens naar de mensen met de laagste inkomens? Vooral dus de buitenlanders waarvan er velen niet werken (waarvan een groot deel ook door eigen schuld, net als een boel Nederlanders), de mensen in de WAO en gepensioneerden?

WAAR moeten die mensen het in vredesnaam van doen. Probeer eens een gezin op een gezonde manier groot te brengen, en dan spreken we over een gezien van 2 of meer kinderen, van die flut 900 euro per maand die je krijgt van de Sociale Dienst.
Dat lukt gewoon niet meer, of het lukt net, als je flink de buikriem aanhaalt, en fatsoenlijk regelmatig vlees op tafel hebben is er dan ook niet meer bij.

Uiteindelijk word je daar zo gek van dat je wel gaat stelen, tuinieren of andere illegale zaken gaat doen, is dat zo gek dan? Wie is het dan schuld? Wijzelf? Nee ik dacht het niet, de maatschappij, veroorzaakt door de regering die maar BLIJFT korten op zo'n manier dat vooral de laagste inkomens daar het -meeste- last van hebben.

Ga zo door en er komt nog eens een keer een opstand.
En als ze op de sociale dienst zo doorgaan met de mensen behandelen verwondert het me ook niet als ze daar een van dezer dagen hier en daar wat figuren neerknallen.
Er zijn al mensen met auto's naar binnen gereden hoor, dus de aankondiging is er al.

ik schreef inderdaad de kinderen leven in een moeilijke maatschappij maar ik schreef ook papa steek zijn vrouw neer dat doet ie met een reden en dat hij het financieel moeilijk zou hebben kan een reden zijn waarom hij doordraaid en meestal als je papa bent ben je volwassen (zeggen ze) en zeg ik nogmaals het lijkt of iedereen gek word dus wel goed lezen bt EN DUS LEVEN WE ALLEMAAL IN EEN MOEILIJKE MAATSCHAPPIJ (EURO SYNDROOM) lekker meedoen in de exclusieve EU kluppie met bak ellende aan het roer

Ja ik had goed gelezen, we draaien allemaal door, behalve die wat genoeg geld hebben.

Inderdaad heb ik gezien dat de turken best goed integreren, beter dan de marrokanen die ik ken. Maar daar gaat het niet over.

en de toon die jij, aydinsport gebruikt tegen mij, klinkt aanvallend, ik mag hopen dat je het zo niet bedoeld hebt, zeker in een topic als dit, waarin we het hebben over waarom dit soort dingen kunnen gebeuren.

Respect voor elkaar, daar draait het om.

Black Tiger: jij zegt hoe moet je jezelf verbeteren als de regering niet meewerkt. Nou, precies zoals ik al zei. Het hoeft geen geld te kosten hoor.
En geloof me, ik heb ook niet genoeg geld om aan mijn kont te krabben, ik heb ook niet dagelijks vlees, en hoop elke maand dat de rekeningen betaald kunnen worden.
Maar ik schiet niet op anderen. Ik steel niet. Soms kom ik wel in de verleiding om te stelen.
Een bijstandsmoeder heeft veel minder dan dat ik heb, maar helaas heb ik geen geld om haar te helpen, maar wel oude computeronderdelen, waar ik een computer van kan maken, zodat haar kinderen gewoon thuis hun verslagen kunnen maken.

Nogmaals, geef af op de regering, prima, maar probeer zelf ook iets te doen. Het hoeft geen geld te kosten, alleen wat van je tijd.

Samantha (ik woon allang niet meer in Utrecht trouwens, maar ik denk dat je mij bedoeld met de dame uit utrecht ;))

nou samantha het was helemaal niet aanvallend bedoelt en hoe jij de toon hoort vind ik moelijk met schrijven hoor ik geen toon (geintje) maar ja ook ik ben gevlucht uit utrecht ben daar overigens heel blij om

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan