Downloadsnelheid

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.172
Waarderingsscore
575
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik begin meer en meer te begrijpen van heel dat torrent en cli?ntgebeuren, maar iets wat ik nog niet begrijp is die golvende downloadsnelheid?

Het ene moment zit je te downloaden aan de maximumspeed, en het andere moment is het niet meer vooruit te branden...

Nou kijk ik dus bijvoorbeeld nu in een torrent waar ik mee bezig ben, "Harry potter and the gobblet of fire" ,

Kijk ik nu onder de details dan zie je alle stukjes staan waar alles vandaan gehaald wordt, en daar staat nu overal langzaam achter, dit wellicht omdat er meer dan 800 leechers zijn en maar een paar seeders...

Maar ga ik dan naar de "zwerm' kijken dan zie ik in die zwerm allemaal bolletjes, de 1 voller dan de ander...

Nou ben ik er al achter dat seeden zeker zo belangrijk is, en dat die bolletjes dus vol moeten geraken, dus vroeg of laat als er meer seeders zijn dan leechers moet zo'n download dus ook sneller gaan lopen?

maar dan moet men dus wel doorseeden!

Dat is dus de vraag, en uitleg, wanneer loopt een torrent op zijn snelst?
 
ik hebt gemerkt dat als de uploud te laag staat gaat de down ook voor geen meter dit is zowel bij emule als bij azureus
beste rezultaat hebt ikl als de up op 15 staat




tendoryu
 
Bij mij staat het allebij op 0 (unlimited).

Dat er een golvende beweging inzit klopt omdat de drukte op inet ook af en aan neemt. Daarnaast moet er iemand met een dikke up ook volopen draaien om te zorgen dat de snelheid lekker oploopt. Het kan ook zijn dat het heel druk is (200 + leechers) Dit houd ook iets tegen. Op het moment dat er een betere balans is tussen leechen en seeden zal de snelheid oplopen. Persoonlijk vind ik de alghele snelheid niet zo van belang. Mijn puter staat toch dag en nacht aan.

En seeden belangrijk? Daar draait heel torrent toch om?


G
 
Als je bij sommige tackers gaat zoeken naar Azureus instelling krijg je netjes een printscreen te zien van de perfecte instellingen.

En staan ze er niet meer in? Mail me maar even. Stuur ik het per mail even nar je.

Suc6.

;)
Nr.10
 
ik had eerst te veel plug in geinstallert en daar had ik ook een plugin van autosnelheid en die zorrgde voor de ongeregelde down
nu is alles vrij goed zeer snelle downl



tendoryu
 
Maar de beste instellingen zijn voor iedereen anders. Wat voor pc heb je? Wat voor verbinding? Het heeft er allemaal mee te maken.


G
 
BiG_G zei:
Maar de beste instellingen zijn voor iedereen anders. Wat voor pc heb je? Wat voor verbinding? Het heeft er allemaal mee te maken.


G

Heeft een downloadsnelheid te maken met een pc?

Ik weet zelf ook nog niet wat precies het beste is, vandaag een bestandje gedownload ( wat mischien wel leuk is om hier weg te zetten) hoe je het beste Azureus in kunt stellen, met de screenshots erbij.

Na deze gevolgd te hebben loopt hij idd sneller, ik zit nu bijna aan mijn maximale download, dus we gaan de goede kant op.

Maar ik ga eens overleggen of deze foto's van dat instellen of deze hier geplaatst kunnen worden. ;)
 
Ja, de processor snelheid heeft enig invloed op de snelheid van je inet verkeer in en uitgaand.
Maar voor alles geld: het ligt altijd aan de bottlenek.

In jouw geval: Jij hebt een AMDX2 draaien met 4Gb intern geheugen en 4x 250Gb SATA drives in raid staan. Je complete systeem is uitgevoerd met de nieuwste, beste en snelste componenten. Je draait een gblan en je was alleen vergeten dat je een netwerkkaart heb van 15 jaar terug....

Anders: Ik heb alles nieuw behalve mijn pc. Da's een p2 350 met net 400MB en 2 oudere ide schijven met de allernieuwste software volgeinstalleerd.
Het kost me ong 2 minuten in sommige gevallen om een pagina te openen...

Mijn systeem resources worden in dit geval door java opgevreten, dus ik heb azureus een nice van 15 gegeven in de hoop dit enigsinds tegen te gaan.


Als ik een pagina open met alleen mijn browser open, dan duurt het nog steeds 30 sec. Ik heb voor mijn nichtje een soortgelijke pc geinstalleerd en hier naast de mijn gedraait, dat was klik en staan.

G
 
BiG_G zei:
.

In jouw geval: Jij hebt een AMDX2 draaien met 4Gb intern geheugen en 4x 250Gb SATA drives in raid staan. Je complete systeem is uitgevoerd met de nieuwste, beste en snelste componenten. Je draait een gblan en je was alleen vergeten dat je een netwerkkaart heb van 15 jaar terug....

Anders: Ik heb alles nieuw behalve mijn pc. Da's een p2 350 met net 400MB en 2 oudere ide schijven met de allernieuwste software volgeinstalleerd.
Het kost me ong 2 minuten in sommige gevallen om een pagina te openen...



G

Ik had jou dit toch niet verteld? :biggrin:

Nee ik wist echt niet dat er verschil in zat...

En ja van mij mag je technisch gaan praten... ;)

Och joh ik heb nog zoveel, het forum zal heus wel vol komen te staan nu, ik zit nu pas aan mijn echte hobby, en dat is het downloaden en branden van cd/dvd's. :biggrin:
 
Ook de TCP/IP instelling aantal gelijktijdige connecties e.d. hebben een behoorlijke invloed op je snelheid.
Keywords zijn b.v. TTL, MRU, RWIN.
Avensis
 
Nou ik ben er voor mezelf dus uit, wanneer je de maximale downloadsnelheid eruit kunt halen bij jou verbinding...

en volgens mij heeft het niks met pc, of wat dan ook te maken...

Kijk bij de eerste install van bijvoorbeeld Azureus, die wordt door het meerendeel gebruikt, geef je op welke internet je hebt, in mijn geval dus kabel....


Maar dan wordt de config van Azureus daar ook op ingesteld, en wel de up op max!!!!

Die stond dus bij mij op 40kb, en dat is idd mijn upload snelheid, maar dan loopt de down voor geen meter!!!

Zet dus die instellling bijvoorbeeld maar eens op 20 en dan zul je zien dat de downloadsnelheid naar je maximale schiet, in mijn geval dus 250kb, en dat je keurig 20 blijft uppen, maar nu dus met een constante niet schommellende downloadsnelheid.

Heeft dus volgens mij niks met de pc oid te maken, maar puur met het configureren van de gebruikte "cli?nt"
 
En wat als je je down en up op 0 zet? En je verbinding in de config veel hoger dan daadwerkelijk? (dan heeft azureus dus niets meer te zeggen, en zijn elke instellingen binnen azureus naar eigen hand te zetten).

Buiten azureus of welke client dan ook: Ethernet snelheden hebben absoluut, without any doubt, en zonder ook maar 1 twijfel absoluut te maken met je systeem snelheid! Vergeet dat NOOIT!

(voorbeeld: als er in jouw pc geen processor inzit... hoe denk jij dan uberhaupt de snelheid te kunnen halen?)

Nog een voorbeeld, op een p2350 (mijn systeem?) in console mode bittorrents gaan downloaden, zal via de zelfde manier (in console mode dus) bij een soortgelijk software matig opgebouwd systeem maar dan een nieuwe pc (hardware) veel sneller gaan!

G
 
Nou moet ik zeggen dat ik van computers en internt niet veel vestand heb.
Anderen zullen dat zeker kunnen zeggen.

Maar nu heb ik een vraagje,

Jullie zijn bezig hoe je de meeste download kan krijgen, maar die is toch afhankelijk van de Upload.
Ik kan me indenken dat wanneer de Upload omhoog gaat moet de Download omlaag gaan. Je kunt namelijk niet beide vollekracht vooruit.

Maar zoals ik al zei, heb er weinig of geen verstand van.

Ik doe altijd van het Internet News Groupen downloaden en daar haal ik snelheden van 500 KB / sec, naar mijn bescheide mening is dat redelijk snel.

Maar ja dat wordt door Chello verdubbeld, weet alen dan niet o de twee Pay Servers dat kunnen trekken 1 MB / sec, want da is rap hoor.

Bertje
 
ik ben nu 3 dvd aan het downloaden en mijn totale snelheid is 101.8 kb

up is 14.7 kb.

hoe krijg ik dit dan hoger?

mijn adsl is 1024/384


groeten,

sieb
 
Ik denk dat je maximaal zit, hoger kan alleen met een ander abbonnement.

Bert

TWIX zei:
ik ben nu 3 dvd aan het downloaden en mijn totale snelheid is 101.8 kb

up is 14.7 kb.

hoe krijg ik dit dan hoger?

mijn adsl is 1024/384


groeten,

sieb
 
Onzin, met die up moet je zeker 30 / 35 Kb/s zitten.. misschien wel hoger.
Ik heb 4Mbit tegen 670 up, en ik zit met regelmaat tegen de 100 up.



G
 
Ethernet snelheden hebben absoluut, without any doubt, en zonder ook maar 1 twijfel absoluut te maken met je systeem snelheid! Vergeet dat NOOIT!
Oh? Is dat alleen bij bittorrent dan ofzo?
Want ik had hier een P2 333mhz staan, dat is nu een AMD Athlon XP 2000+ dus dat is behoorlijk sneller qua processorkracht.
Maar mijn downloads gaan er echt niet sneller door, niet gewone downloads, niet via newsserver en niet via ftp. Ik heb altijd de maximale snelheid gehad.

Dus daarom lijkt het me dat misschien jouw uitspraak alleen beperkt is tot bittorrents en misschien p2p clients of zoiets?
 
Black Tiger zei:
Oh? Is dat alleen bij bittorrent dan ofzo?
Want ik had hier een P2 333mhz staan, dat is nu een AMD Athlon XP 2000+ dus dat is behoorlijk sneller qua processorkracht.
Maar mijn downloads gaan er echt niet sneller door, niet gewone downloads, niet via newsserver en niet via ftp. Ik heb altijd de maximale snelheid gehad.

Dus daarom lijkt het me dat misschien jouw uitspraak alleen beperkt is tot bittorrents en misschien p2p clients of zoiets?

Nee hoor de snelheid is afhankelijk van de traagste schakel en de proccessor belasting van de client. Dit is voor alle applicaties zo!
Haal met mijn AMD K6 333Mhz de Maximum snelheid van mijn Adsl verbinding, met een 486 is deze snelheid niet te halen dus afhankelijk van het systeem.

Nu hangt het af van je adsl abbo en wat je verder nog op je pc hebt lopen af af of je de maximum snelheid haalt.
Ook zijn er externe factoren die invloed kunnen hebben op de snelheid zoals snelheid en aantal seaders, drukte op het internet.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan