In dat geval kun je een Accespoint nemen. Maar ik moet wel zeggen dat het Wifi gebeuren van een Dreambox 8000 niet bepaald bugvrij is.
Ik ben bij iemand geweest die zich dit jaar een 8000 gekocht heeft maar ondanks dat echt alles goed stond, router, draadloos netwerk, DM8000 instellingen, lukt het niet om die Dreambox er op gekoppeld te krijgen. Zelfs niet zonder beveiliging!
En nu wil ik niet mezelf op de borst kloppen v.w.b. netwerkkennis, maar het is toch wel zo dat het al heel raar moet lopen als ik iets niet aan de praat krijg. En het lukte mij dus niet.
Kan een fout in de Dreambox zijn of firmware, maar het blijft vreemd en als firmware zoiets kan doen is het wifi gebeuren van de DM8000 dus nog niet betrouwbaar genoeg en niet bugvrij.
Als je toch internet in de kamer er naast hebt, zou ik zelf adviseren om een kabel door te trekken of anders een HomePlug systeem te nemen, dat werkt via het stopcontact en werkt ook prima.
Nu heb jij het niet over een 8000 maar over een DM800, die heeft niet eens Wifi. Dus heb je sowieso een dure AP nodig en in dat geval kun je dus ook beter een homeplug nemen of een switch en dan een kabel doortrekken naar de volgende kamer.