draadloos video overdracht

Heb hier vandaag de Archsat videozender uitgeprobeerd.

Voor de liefhebbers de frequnties:

Video overdracht via 2,4 GHz:

Channel 1: 2,410 GHz

Channel 2: 2,431 GHz

Channel 3: 2,452 GHz

Channel 4: 2,473 GHz

Afstandbediening overdracht instelbaart: 418 MHz en 433 MHz

Dit laatste houdt in dat in stand 2 de Archsat over zijn nek gaat van bijv de afstandbediening van een Echostar LT-8700. Verder gaat de afstandbediening ook over zijn nek van een draadloze hoofdtelefoon set als deze bijv bij het merk Senheiser op kanaal 3 staat. Verder levert het kanaal 2 van dit merk ook de nodige randstoring op en moet de Archsat ontvanger scherp worden afgesteld.

Wat betreft video overdracht ben ik zeer tevreden over de Archsat. Door een betonnen plafond of muur heeft hij geen problemen. Als je in de kelder gaat zitten van een flat en je gaat op de tweede verdieping video overbrengen dient het systeem wel nauwkeuriger te worden afgesteld. Vanaf een derde verdieping (met dank deze flat bevindingen aan een goede vriend van me en zijn buren die het allemaal maar abracadabra vonden) wordt het wel heel erg moeilijk om nog een kijkbaar beeld via de Archsat te toveren.

De prijs/kwaliteitverhouding is zeker gunstig te noemen. Als je goed zoekt kan je hem via internet vinden voor 225 gulden en dat is dit systeem zeker waard.

 
De IF converters voor RTL4 zorgden er dacht ik voor dat het stuk tussen 700-950 MHZ naar zo'n 1250-1400 omgezet werd. Had je dan een oude LNB dan kon je (met wat geluk) de onderste astra kanalen (waar RTL4/5 zaten) toch ontvangen. Dat zijn de meest verkochte.

Er waren inderdaad ook converters die het stuk tussen 1750-2100 omlaag converteerden naar 1250-1400 maar ik heb geen idee of die dingen ook nog 2400-2500 omlaag converteren. Ik denk dat ze daar nauwelijks meer versterken.

Verder heb je ook amateurverbindingen op 10.5 GHZ dacht ik en daar gebruiken ze dan getunede LNB's voor.

2400-2500 goed ontvangen gaat denk ik alleen met een S-band LNB. (of met het kastje wat bij de videozender hoort natuurlijk)

Wat trouwens ook wel werkt als je in de tuin op een portable nog wat wilt ontvangen is een gewone RF modulator uit een VCR (kanaal 30-40) met aan de uitgang een kleine UHF richtantenne. Eventueel een antenneversterkertje ertussen. Zo kwamen speelfilms vroeger weleens "per ongeluk" op het kabelnet.... ;) ;)

 
Voor de frequenties ... de condities zijn uitstekend de laatse paar dagen op 2,4 Ghz dus ik ga vanavond weer even wat speuren op

Channel 1: 2,410 GHz

Channel 2: 2,431 GHz

Channel 3: 2,452 GHz

Channel 4: 2,473 GHz

groetjes !

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan