Draadloze home cinema

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
79
Punten
48
Leeftijd
122
We zijn op zoek naar een nieuwe Home Cinema Set. Het moet wel kwaliteit zijn én het liefst draadloos (speakers), omdat we zo'n hekel hebben aan kabels. Maar ja is dat uberhaupt wel mogelijk: draadloos en kwaliteit.... De prijs is in eerste instantie minder interessant omdat kwaliteit nu eenmaal wat kost. De set op zich moet natuurlijk de gebruikelijke dingen aan kunnen zoals b.v. dvd, cd, mp3, radio, regiovrij etc.

We zijn via google wat tegengekomen maar verder dan alleen de surround draadloos zijn we niet gekomen. Heeft iemand tips....

ALs er probleemloos draadloos geinternet en lokaal netwerk bedreven kan worden dan moet het toch moeitelioos zijn om een paar kHz digitaal te samplen en deze onvervormd weer om te zetten.

Lijkt mij geen probleem.

Bedenk wel dat je lichaam steeds meer bloot gesteld wordt aan onzichtbaar electronische straling. De toekomst zal leren of dit schade kan aanrichten.

IK zelf persoonlijk denk dat het allemaal wel mee zal vallen maar er verstandig mee omgaan ........

Ik heb afgelopen vrijdag een leuk set gekocht.

Harmon Kardon met Klipsch 5.1 speakers en subwoofer.

De buren zijn er erg blij mee. Geluid is voor mijn oren perfect. Het hoog en midden is lekker los en de sub is ernstig snel, wat het geluid ten goede komt.

Mijn voorkeur gaat echt uit naar kabels want dat heb je gewoon nodig, hoe beter de kabel hoe beter het geluid (de kabels die ik gebruik hebben een afscherming)

Wil je je kabels niet zien dat kan je met een plakkabelgoot ze uit het zicht nemen of je pak het groter aan en je doet het met een frees.

;)
Nr.10

Ik heb afgelopen vrijdag een leuk set gekocht.
Hopelijk niet bij de Mediamarkt, want dan had je ze dinsdag een stuk goedkoper kunnen kopen.:biggrin:

Is wel een leuke set, ik heb ze daar zien staan, lekker soundje.:)

Nee bij Correct in Rotterdam.

Dan kan je nog een keer afdingen en dat scheelde me toch nog ? 150,-
Ben wel benieuwd wat ze bij de mediamarkt kostte want ik kan geen aanbeiding vinden.

;)
Nr.10

Harmon Kardon-132 + Harmon Kardon-27
Klipsch Quintet systeem 4 + center
Klipsch KSW-10b subwoofer
Y- subw. kabel 3m.
coas kabel 1,5m.
glasvezel kabel 1,5m.
------------------------------------------
€ 650,=

Test

Maar dan moet je wel onderhandelen. :biggrin:

;)
Nr.10

Onzin betere kabels beter geluid.

Het geluid door een tweelingsnoertje is perfect voor 99% van de oren.

En hoe ouder je wordt hoe beter je audio installatie wordt.

Dan de opstelling , Om een bas toon van 25Hz onvervormd waar te nemen heb je een kamer nodig van 30 meter ( DERTIG) zo niet dan kaatst die via alle muren zwaar verminkt naar je hoofd. Je hoort het niet want die Bas laat je maag krimpen en dan neem je amper waar.

Ideale opstellingen in een woonkamer , Forget it. Noway.

DAn je gehoor curve , heb je wel eens verdiept hoe je oor spectrum eruit ziet met en zonder oorsmeer.???

Er zijn peperdure luidsprekerkabels te koop

kijk eens voorm de grap hiero

http://www.breem.nl/pgrijtje.htm

Leuke site.

Tuurlijk neemt het gehoor af naar mate je ouder wordt, het zal dan wel verbeelding zijn. Ik denk werkelijk verschil te horen tussen de kabels.

Tja en 25 Hz voel je idd. of het nu een grote of kleine kamer is, het gaat erom of je het mooi vindt klinken of niet. Ik heb electrostaten gehoord en redelijk wat andere speakers (Firato).

Ik was al heel lang liefhebber van Klipsch, dit had te maken met de Klipsch horn (slakkenhuis) (die allang niet meer leverbaar is) die men op de Firato als top model toonde bij de stand.
De test was een cd (net uitgekomen)met een stoomtrein die van ver weg naar je toe kwam rijden. Het geluid werd op 0 dB afgespeelt en de ramen van de stand waarvoor gordijnen hingen stonden te trillen in hun sponningen waarna er 1 ruit (de grootste) kapot ging. Het volume ging natuurlijk gelijk een stuk zachter.

Je voelde het niet alleen in je maag.

Conclusie:
Ik was gelijk liefhebber van dit merk.

;)
Nr.10

Ben wel benieuwd wat ze bij de mediamarkt kostte want ik kan geen aanbeiding vinden.
Maandag was alle TV, Audio en DVD aan de prijs zonder b.t.w. te krijgen.
Dinsdag een hoop zaken op computergebied.
Daarover zijn een paar dagen reklames te zien geweest op TV.

De exacte prijs weet ik niet, maar je hoeft er maar naar te kijken wat ie nu kost.
En dan doe je 100/119 x huidige verkoopsprijs en dan heb je de prijs excl. b.t.w. dus de prijs waar ie voor verkocht is.

Er wordt weer vanalles beweerd over wat nou eigenlijk goed is.
Een natuurgetrouwe weergave van het origineel bijvoorbeeld.
Doch dat is een illusie!
Waarom werden door muzikanten een hele tijd geleden de perfekte halfgeleider versterkers (lekker kleurloos) vervangen door buizen versterkers bv Marshall of anderen.
Daarmee kon je namelijk lekker vet scheuren, en heel leuke kleuren aan het geheel geven.
Dat geheel moest dan zo natuurgetrouw mogelijk met een mengpaneel op vinyl of polycarbonaat gezet worden.
Een illusie dus!
En vervolgens zo natuurgetrouw mogelijk via een klasse A of AB buizen of halfgeleider versterker gereproduceerd worden.
Weer een illusie!
Wat je favoriete muzikant of band ook is:
Het klinkt heel anders als je het niet beleeft binnen vier goed verlichte witte Hollandse wandjes waar je elke vlieg op ziet zitten.
Maar eentje waar de muren wel een kleur hebben, en in gedempt licht, je girl je een tequila sunrise of nog gewaagder komt aanbieden.
Het aantal geproduceerde decibels bassen zal dan van minder belang zijn.
Ik ben dus tegen het kleurloze, en natuurgetrouwe.
Want dat bestaat echt niet.
Elke kamer en ruimte waar geluid (of muziek) geproduceerd wordt heeft een klankkleur en hoe meer erin staat, hoe warmer het geluid wordt.
Maar de meningen zullen waarschijnlijk weer verschillen!

Grtz.

nee hoor ik ben het volkomen met je eens.

Een ultieme geluidsinstallatie bestaat niet in de huiskamer

pok... uhhhh ik bedoel The Matrix zei:
Een ultieme geluidsinstallatie bestaat niet in de huiskamer

Moet ik toch niet helemaal met jou eens zijn beste Matrix!

Er zijn heus wel leuke cinemasetjes te koop om een leuke thuisbios te maken, maar voor de hardwerkende man???

kijk maar

En zeker het filmpje onderaan. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan