Draaibaar maar niet draaibaar

S

satbakker

Jaa, ik zal even mijn ding uitleggen.

Ik draai via mijn Echo 3000 ip, maar wil in mijn droomdoos ook alle satelieten hebben. Nu is het zo dat ik de DB in de diseq instellingen op motorized moet zetten want anders kan ik als het goed is niet kiezen voor meerdere satelieten. (meer dan 4)

Nu gaat zegt de DB dus iedere keer als ik naar zenders van een andre sateliet ga ?moving to ......?, hij stuurt dus de diseq pulsen maar het wordt nergens door ontvangen. Kan ik dit niet uit zetten zonder dat ik alle ingestelde satelieten in de DB kwijt raak en of, kan dit geen kwaad op deze manier?

Groeten Satbakker

mmmm, als ik het goed begrijp, wil je wel meerdere sats gebruiken , maar draaien met je andere ont.?

wat je eens kunt proberen is ipv motor non standard setting gebruiken, vervolgens zitten alle sats op lnb 0, en dan bij de eigenschappen van lnb0 je disceq uitzetten.(dus disceq 1.2 weghalen en op none zetten)

Dan zou je volgens mij wel alle sats kunnen pakken, zonder dat je motor wil draaien.

het moet wel kunnen, een collega van me werkt ook op deze manier, sturen met een externe motorsturing en gewoon alle sats instellen.

Ik zal dit eens proberen, heb namelijk het vermoeden dat de manier waarop ik het nu doe niet helemaal goed is en er mischien iets stuk kan gaan. En het diseq menu an de DB begrijp ik niet helemaal.

Groeten Satbakker

kapot gaan doet het niet zomaar:), maar het is natuurlijk lastig, dat je steeds die melding in beeld heb.

Gewoon in het disceq menu alle sats op lnb0 zetten (als het goed is staan ze hier al op) en desceq functie op none.

Ik ben deruit. Ik heb in het motor Config menu de optie use motor input power kruisje bij gezet en het is verholpen.

Bedankt allemaal

Groeten Satbakker

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan