dream kapot

T

tonnieboy

hallo,

afeglopen weekend wou ik me dream uit zetten en dat gebeurde niet, de zender bleef in de display staan hdd ging wel uit.
dus ik reset hem en hij wil mooi niet meer opstarten.
ik heb geprobeerd om met dreamup te benaderen, telnet serieel maar ding is op geen manier te benaderen.
komt ook geen dream multimedia in display ook geen beeld op tv.
nou heb ik het idee dat bootloader uit ligt.

heb het bedrijf gebeld waar ik gekocht heb, als er "ilegale software"in zou zitten dan valt dit niet onder de garantie.
probleem is dat die image (SF) er nog in staat als alleen bootloader er uit is en dus waarschijnlijk geen garantie heb.
Nou zouden hun die bootloader er opnieuw in kunnen zetten alleen betekend dat wel dat er extra kosten bij komen en ze weten niet hoeveel dus dat is allemaal vrij onduidelijk.

ook als ik hem trug stuur heb je kans dat hun er gewoon een nieuwe bootloader in stoppen en die er met paar weken weer uitligt. dan ben ik nog niks opgeschoten.
Zelf heb ik geen cas 2 om er eerst 1 in te stoppen en kijken of het dan opgelost is.
is er iemand die in buurt woont van bilthoven, de bilt.
met een cas 2 en het niet erg zou vinden om er voor mij een nieuwe bootloader in te stoppen.
dan zou ik eerst kunnen kijken of het 1 malig is dat het nog keer gebeurt dan kan ik hem eventueel als nog opsturen.

mvg ton

he tonnieboy

das niet zo mooi maar tis mij ook al eens gebeurd.
mijn oplossing een serieel verbinding met dreamup serieel
db uitzetten serieel aansluiten dreamup opstarten op connect klikken DAN PAS DE DB AANZETTEN flash aanklikken, flash file selecteren dan is ie ongeveer 10 minuten bezig.
bij de gereedmelding rebooten en klaar.
doe voor de zekerheid nog een flasherase na die tijd maar volgens mij is dat niet nodig.

greatzzz

das het probleen ik kan hem zelfs met dreamup niet benaderen ik heb geprobeerd met 2 verschillende kabel.
ik heb stekker een nacht er uit gehad maar ook dat helpte niet.

bedankt voor je reactie en mischien zijn er nog anderen die ook ideen hebben hoe ik dit kan oplossen of mischien zeggen je kan beter trug sturen en kijk maar wat kost dan.

groeten ton

welke dremup gebruik je? met de oude werkt niet goed.

Even de HDD loskoppelen en dan met dreamup214b serieel proberen. Kijk eens bij ste van sjerom bij FAQ.
Hier staat hoe je precies te werk moet gaan.

Je Db is is een linux apparaat en waarschijnlijk heb je de loader verknald. Ik heb een paar dagen terug ook een zo opnieuw geflasht.

Suc6

Originally posted by tonnieboy
das het probleen ik kan hem zelfs met dreamup niet benaderen ik heb geprobeerd met 2 verschillende kabel.

Die kabels waar je het over hebt, heb je die al vaker gebruikt?
Zo, ja. Was de connectie toen wel goed met dreamup?
Zo neen, Pak eens een traight seriele kabel en wissel pin 2 en 3 om, aan ??n zijde uiteraard. Dit is de juiste nulmodemkabel.
Dus 2 en 3 wisselen en pin 5 met elkaar verbinden. Meer heb je niet nodig. Of controleer of je huidige kabel zo in elkaar zit.

Groet en succes

Norman

het zijn allebij 0modem kabels
en ik had ook al het idee dat bootloader er uit zou liggen daarom vroeg ik ook of er iemand in de buurt van bilthoven is die een cas 2 heeft en er een nieuwe bootloader in kan en wil zetten om te kijken of het dan opgelost is.
en ik heb idd de versie 214b van dreamup
als er verder nog mensen zijn die een idee hebbe wat het kan zijn hoor ik het graag

groeten ton

De oranje bandkabel die tussen het moederbord en het front zit, even 5 minuutjes loskoppelen. ( zonder spanning !!!)

Let op, dit bandkabeltje kan niks hebben, voorzichtigheid is dus geboden.

Waneer je deze weer aansluit, en je de ontvanger opnieuw aanzet, zal hij weer opstarten in de orginele mode.

Vraag me niet hoe het kan, maar het werkt!!!!!

GR Fred.

na het lezen van je bericht twiligt ben ik meteen aan slag gegaan en het kabeltje los gemaakt alleen het wou niet helpen.
nou heb ik dit op sjerom gelezen en mischien kan iemand dit bevestigen dan weet ik dat die trug moet naar dealer en wellicht dat het verder met hun opgelost kan worden.

Dat je bootloader geheel verdwijnt kan ooit aan de voeding liggen maar wordt meestal toch veroorzaakt door een veel te zware HDD.
Deze klacht ontstaat niet door de harddisk of een bug in de software maar door het laden van een verkeerde image (Flashen), of het verkeerd laden van die image, het niet uitvoeren van een Flash Erase na het Flashen van een image, halverwege afbreken, verkeerde scripts en dat soort zaken.

Meestal zijn bootproblemen waar het logo wel nog op het display verschijnt de schuld van de gebruiker zelf.

Mijn dreambox boot niet meer. Ook niet na opnieuw flashen. Wat nu?

Dat kan allerhande redenen hebben. Een overijverige virusscanner op de achtergrond, een instabiele PC, stroomuitval, het per ongeluk afbreken van een Flash actie tijdens het Flashen enzovoorts. Je moet niet vergeten dat de Dreambox in feite een linux PC is, en als je daar de software configuratie verziekt, loopt die ook niet meer en zul je de software opnieuw moeten installeren.

In het geval van een leeg scherm bij booten ligt de zaak geheel anders. Dat kan schijnbaar wel een hele enkele keer zomaar voorkomen, maar ook die klacht ontstaat vaak doordat mensen een te zware (niet goedgekeurde) harddisk en/of ventilatoren op de interne voeding hebben aangesloten of een box uit de eerste serie hebben, die ze niet aan hebben laten passen.

Deze klacht komt gelukkig voor ons maar zelden voor, dus is de kans dat wij met ons boxje onder de arm naar de dealer terug moeten vrij klein.

ik had er een quantum fireball CX en het is volgens mij een 10gb schijf die had ik toevallig nog liggen.
verder staat er nog op power req: 5/12v gelijk spanning 650/720mA
ik had een dreambox versie 3b en op het moederbord staat REV. H 2003 mischien dat jullie hier nog een aantal conslussie uit kunnen trekken en dat ik die kan vermelden bij brief die ik moet sturen als ik ding opstuur.

Alvast bedankt allemaal!

Groeten ton

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij. Cas interface2 gekocht en een nieuwe bootloader erin gezet. Er zat GEEN kabeltje bij om aan te sluiten op de dreambox dus ik heb het een en ander moeten solderen. Maar hij staat weer te dreamen nu ;-)

Is inderdaad de bootloader die vervangen moet worden.
Heb onlangs dezelfde kwaal ondervonden en met de Cas2 bootloader vervangen, ook mijn Dream draaid weer als vanouds.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan