dreambox 15 weken weg!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hub

dreambox al 15 weken weg vanwege uco error.ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd.de box is in duitsland bij dreammultiemedia geweest maar er is niks aan gedaan en zo weer terug gestuurd naar sat zaak in zeeland deze heeft een nieuwe gevraagd maar dat is ook weer 2 weken geleden.
wat te doen????
 
keertje echt kwaad worden in de winkel,
t lijkt gvd toch nergens op, 15 weken weg, laat ze je een andere geven.
als het nu een of ander goedkoop flutontvangertje was, maar dit droomdoosje zou dan de top moeten zijn.

succes max
 
schijnt dat van de allereerste types allemaal de processor defect gaan !


Winkel is ook maar tussenpersoon ! Ligt toch echt aan de fabrikant dat dat ding zo lang weg is.
 
Hallo,ik heb het zelfde probleem mijn draembox is al weg van 11 juni en is nog altijd niet terug gekeerd naar de satdaeler.
Het is trouwens al de tweede keer dat mijn ontvanger in reparatie is en die heb ik dan ook 3 maand kwijt geweest en er was niets aan gebeurd als ik hem open deed waren de twee pinnen die afgebroken waren waar de module in past nog altijd niet hersteld.
Graag jullie mening wat ik daar aan kan doen.



Groetjes Robino.
 
Hallo satvrienden.

IK denk dat je een keer het breekijzer tussen de deur moet

zetten,en op je strepen moet gaan staan.

Laat niet met je sollen en sla met de vuist op tafel.

Greez sat4ever.
 
dit is iets wat ik maanden geleden al voorspelt had en waardoor ik een enorme ruzie met ene tb en sat4all heb gehad.... Mensen, de dreamboxen zijn gemaakt met weinig geld, het geld wat ze binnen hebben gehaald gebruiken ze om in nieuwe investeringen te steken en laten nu alles op zijn beloop, wie o wie heeft ooit de goedkopere versie van de dream gezien???????????????????

Maar ach.............
 
De winkelier is hier geen tussenpersoon. Hij is de persoon, die jou de garantie geeft. Hoe hij dat met zijn achterban regelt, is jouw zaak niet. Maar al te vaak wordt er andersom gedacht (medelijden met de winkelier?)

Dus: de winkelier moet jouw de service verlenen. Eis dit! Met de welbekende vuist!
 
Op een ander board lees ik dat DMM Nederland je Box allang naar de desbetreffende dealer heeft teruggestuurd.

Ga m daar maar ophalen! En laat het resultaat ff weten. Wel reageren dus, er zijn je al heel veel tips aangereikt.

Grtz Mike
 
Je hebt met de winkelier een koopovereenkomst gesloten.
De winkelier is dus verantwoordelijk.

Stuur aangetekende brieven waarin jouw bevindingen staan en de vraag waarom het relati?f lang duurt.

groeten eric
 
stuk uit consumentengids over reparatie:

Ondeugdelijk product met garantie



Uw rechten en plichten

U heeft een product gekocht waarop ??n van bovenstaande garanties van toepassing is. Dan heeft u, naast de regeling in de wet, een toezegging van verkoper of fabrikant.

Een garantie is een aanvulling op uw wettelijke rechten. Het kan deze nooit beperken of uitsluiten.



Een garantie heeft als groot voordeel de omgekeerde bewijslast. De garantiegever moet aantonen dat hij een goed product heeft geleverd en dat het defect niet onder de garantie valt. Slaagt hij hier niet in dan is hij aansprakelijk en moet hij het probleem verhelpen.



Wat kunt u doen?

Heeft u een garantie bij de aankoop van uw product gekregen dan kunt u de verkoper op grond van de wet aanspreken en de garantieverstrekker op grond van de rechten die de garantie u geeft.



Bij een garantie verstrekt door de verkoper dient u het probleem aan de verkoper voor te leggen. Kiest u voor de garantieverstrekker en gaat het om een fabrieksgarantie dan is de fabrikant degene die u van het probleem op de hoogte brengt. Let wel op de garantievoorwaarden. Indien deze bijvoorbeeld de voorrijkosten uitsluiten kunt u de verkoper voor deze kosten aansprakelijk stellen. Verder doet u er goed aan de verkoper in kennis te stellen van het feit dat u de fabrikant heeft ingeschakeld.



De wet stelt dat melden van het probleem bij de verkoper binnen twee maanden na ontdekking van het probleem op tijd is.



Spreek in beide gevallen een termijn af binnen welke het probleem wordt opgelost.

Indien de garantie geen uitkomst biedt, de garantie is verlopen of er komt maar geen oplossing van de garantieverstrekker dan kunt u de verkoper aanspreken op grond van de wet.


Ondeugdelijke reparatie

De reparatie is onjuist/ niet goed uitgevoerd.



Uw rechten en plichten

U heeft recht op een deugdelijke reparatie. U mag ervan uitgaan dat de reparateur deskundig is op zijn gebied. Als het product niet in orde blijkt, hoeft u de reparatiekosten in principe ook niet te betalen. Het is mogelijk dat er verschillende onderdelen defect waren. Als de reparateur in eerste instantie maar ??n onderdeel vervangt en later pas de andere onderdelen kan het redelijk zijn dat u beide rekeningen betaalt. Het probleem kan in meerdere onderdelen zitten. Als tijdens de reparatie een onderdeel is vervangen dat niet vervangen hoefde te worden, is het niet terecht dat u ervoor moet betalen.



Indien mogelijk kunt u de reparateur vragen om de reparatie ongedaan te maken. Het is mogelijk dat u garantie heeft gekregen op de reparatie. U kunt zich daar altijd op beroepen. Ook zonder die garantie is de reparateur verplicht deugdelijk te repareren. Binnen een garantieperiode hoeft u niet aan te tonen dat de reparateur een fout heeft gemaakt, er geldt een omgekeerde bewijslast.



Wat kunt u doen
Indien u een overeenkomst aangaat met een reparateur is het van belang hem zo precies mogelijk te vertellen wat volgens u het probleem is. Zorg ervoor dat op de bon komt te staan wat u heeft uitgelegd plus welke afspraken zijn gemaakt, zoals: dat het defect gratis wordt verholpen, wat gebeurt er als het defect mocht terugkeren en binnen welke termijn wordt de reparatie uitgevoerd.



Indien u gebreken signaleert bij aflevering, geeft u het artikel terug en eist u herstel. U betaalt niet tot het probleem is opgelost. Spreek opnieuw een termijn af. Indien u er pas later achter komt dat de reparatie onjuist is uitgevoerd dient u de reparateur hier zo snel mogelijk van op de hoogte te brengen. Geef hem een termijn en vraag om een oplossing. In de tussentijd heeft u het recht de betaling (geheel/gedeeltelijk) in te houden. Het ingehouden bedrag moet wel in verhouding staan tot de reparatie en de aard van de reparatie.



Reageert de reparateur niet of komt hij niet met een deugdelijke oplossing en ontkent hij de klacht dan kunt u de klacht nogmaals schriftelijk voorleggen en voorstellen een deskundige in te schakelen. Bij voorkeur kan dit geschieden ?op kosten van ongelijk?. Dat wil zeggen dat degene die in het ongelijk wordt gesteld de kosten van de deskundige moet betalen. Indien u dit kunt afspreken met uw tegenpartij, is het verstandig het op schrift te laten zetten.



Indien de reparateur helemaal niet wil meewerken, kunt u nagaan of hij is aangesloten bij de Stichting Geschillencommissies. U kunt dan daar uw klacht voorleggen. Is hij niet aangesloten bij de Stichting Geschillencommissies, dan kunt u overwegen uw rechtsbijstandsverzekering in te schakelen, indien u hierover beschikt of contact op te nemen met een BureauRechtshulp.



Tot slot kunt u ervoor kiezen het probleem aan de rechter voor te leggen. Deze procedure kost geld en tijd. U zult moeten afwegen of het belang van uw probleem opweegt tegen de kosten en tijd die een procedure bij de rechter met zich mee brengt.
 
In de wet is dus geen maximale termijn hoe lang een reparatie mag duren voordat je een vervangend apparaat krijgt???

Dus ze kunnen hem gewoon een jaar achter houden bij wijze van spreken?
 
Hier toch maar even op reageren.

Meneer Simons heeft zijn Dreambox al lang weer terug. Dit is een heel oud bericht waar men nu nog even op doormaalt.

De reden dat meneer Simons zijn box zo lang kwijt geweest is, is omdat de tussenleverancier uit Eindhoven er een enorme puinhoop van gemaakt heeft. Wij hebben over de afhandeling van garantie erg veel klachten gekregen over dit bedrijf en doen mede daardoor logischerwijze al maanden geen zaken meer met dit bedrijf.

Het vervelende is dat boxen die via dit bedrijf zijn aangekocht dus automatisch ook daar aangeboden worden voor reparatie.

Als wij het van te voren weten, nemen wij contact met de dealer in kwestie op en raden hem aan de box naar ons te sturen, waarna wij de volledige garantie en service voor de dealer overnemen. Helaas is bovenstaande box door de dealer niet direct bij ons aangeboden waardoor deze weken lang in Eindhoven heeft gestaan en er daar niets mee gedaan werd.
Ook toen de box uiteindelijk bij ons terecht kwam en kort daarna gerepareerd terug gestuurd werd naar Eindhoven, heeft het weer weken geduurd alvorens het bedrijf uit eindhoven de box uiteindelijk naar de dealer terug heeft gestuurd.
De dealer betreft hier dus geen schuld. Misschien als hij de dealer mailing wat beter had gelezen, had hij kunnen weten dat hij de box direct naar ons had kunnen sturen, maar dat zal hij wellicht over het hoofd hebben gezien.

@satrat, dat jij helemaal geen verstand van zaken hebt als het de dreambox betreft is op de beurs in Belgi? wel gebleken waar je door mij vierkant onder de tafel geluld werd met feitelijke antwoorden op de onzin die je ook daar over de dreambox vertelde.

De dreambox heeft maar ??n probleem gehad: Die voeding in de 2a en 2b serie en die zijn door ONS kosteloos verholpen in de vorm van een GRATIS modificatie. Inmiddels worden er alleen nog maar H en G revisie mainboards verkocht en die werken perfect!

Processoren zijn nog nooit kapot gegaan. Een enkele keer error UCO die veroorzaakt wordt door een defecte tuner of door een defecte of gewiste AT mega (I2C controller)
Wij krijgen ongeveer ??n procent van de verkochte boxen retour voor reparatie en dat is ver onder het gemiddelde.
De Dreambox is een volwaardige, zeer uitgebreide en betrouwbare ontvanger.
Defecte tuners zijn 9 van de 10 keer de schuld van gebruiker zelf daar die zonder de spanning te verwijderen de coax los of vast maakt en gewiste bootloaders zijn vaak het gevolg van een rotte hoby versie of een fout script en kunnen vrij eenvoudig worden hersteld.

Cu,

Michel
 
We denken dat alles is verteld. Zoals zo vaak berusten tegenvallers zoals deze vaak op misverstanden, gebrek aan informatie of het niet goed lezen van alle relavante zaken. De actie die dan volgt leidt vaak tot die misverstanden en dat is jammer.

Teneinde te voorkomen dat er uit dit draadje een discussie volgt tussen 2 personen, is dit draadje gesloten. Verdere persoonlijke discussie(s) via PM a.u.b.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan