Dreambox 500-c

elstoplo

Jr. Member
Lid sinds
4 okt 2013
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
74
Wat kleine probleempjes met een DB 500-c
Ik wil wat wijzigingen doorvoeren en opslaan maar weet niet hoe dat precies moet doen.
Het gaat om de Frequentie, Modulatie en Symbolrate.
Ik kan wel de gegevens aanpassen maar hoe sla ik dit op. Hier gaat het om want de wijziging wordt dus niet vast gehouden.

Thanks voor de reactie.
 
Heb je de ontvanger wel opnieuw gestart, nadat je aanpassingen hebt gedaan? Gr. George
 
Nee dat heb ik niet gedaan.
Ik ben / was van mening dat ik wijzigingen eerst moet opslaan alvorens ik verder kan.
Als ik het goed begrijp eerst settings aanpassen, opnieuw opstarten (booten) en dan kabelscan uitvoeren.
Is dat de juiste handelswijze??
 
Kabelscan werkt alleen als je een goede cables.xml hebt.
Volgens mij kun je die alleen via de computer aanpassen.
Je kan wel via handmatig scannen een frequentie ingeven die in jou regio gebruikt word, en dan aanvinken  netwerk doorzoeken.
Gr Blokker1
 
Ik dacht altijd dat een cable scan onafhankelijk was van een cable.xml
Je geeft de provider id op en de start frequentie.
En vervolgens scanned de tuner de kabel af.ook zonder een cable.xml
 
Misschien ook wel matrix, heb er nu even geen staan om het te proberen. en zo uit mijn hoofd weet ik het niet zeker meer.
belangrijk is in iedergeval dat je een juiste frequentie hebt voor jou regio.
Gr blokker1
 
Heb er toch nog een staan, maar ja deze staat openpli op en daar kan nog weer verschil inzitten.
Hier bij mij heb je alleen automatische scan die de cable.xml gebruikt.
En de handmatige scan waarbij je zelf alles moet invullen, na het invullen laat je hem scannen en hoeft het dus niet echt opgeslagen te worden.
Gr Blokker1
 
Idd in iedere image van een dm500c enigma 1 zit geen cable scan mogelijkheid.
Mijn 500c die hier dienst doet als radio heb ik idd moeten voorzien van een cable.xml

Maar heb ook gebruik gemaakt van een gevonden E2 setting lijst en die gesaved als enigma 1 en die erin gepompt
 
Door de juiste instellingen te doen Frequentie, Symbolrate en Qam kan je een scan uitvoeren. (Met OpenPli Enigma 1)
Daar dit regio gevoelig is moet je dus de juiste instellingen gebruiken.
Dat is mij gelukt maar veel zenders komen niet meer door omdat de DM500-c bejaard is en alleen nog wat analoge zenders toelaat.
Maar dat worden er per dag minder zal ik maart zeggen.

Em The Matrix ik denk dat mijn zwager aan een andere ontvanger moet gaan denken.

Maar dank allen die hebben meegedacht om tot een oplossing te komen.
Mooie Kerst allen.
 
Idd een nieuwe ontvanger die iig hd aan kan en denk ook aan de gebruikte tv de oudere generatie e2 ontvangers blijven dan in gebreke.. Heb van de week een 800hd se bij mijn dochter geplaatst o een Samsung full hd 3d tv.46 inch
Na wat gerommel met de tv instellingen waren de hd zenders acceptabel.  De sd zenders hoofdzakelijk voor de kids waren niet om aan te zien.
Terwijl deze ontvanger hier op een simpele Samsung 40 inch gewoon goed werkt
 
elstoplo zei:
Door de juiste instellingen te doen Frequentie, Symbolrate en Qam kan je een scan uitvoeren. (Met OpenPli Enigma 1)
Daar dit regio gevoelig is moet je dus de juiste instellingen gebruiken.
Dat is mij gelukt maar veel zenders komen niet meer door omdat de DM500-c bejaard is en alleen nog wat analoge zenders toelaat.
Maar dat worden er per dag minder zal ik maart zeggen.

Em The Matrix ik denk dat mijn zwager aan een andere ontvanger moet gaan denken.

Maar dank allen die hebben meegedacht om tot een oplossing te komen.
Mooie Kerst allen.

Het zijn geen analoog zenders, zijn wel digitaal maar geen HD. en volgens mij zijn alle zenders er nu nog op SD.
Weet natuurlijk niet voor hoe lang nog.
Het probleem is alleen dat de 500c ze niet zo makkelijk meer vind. ik heb volgens mij alles weer terug op de 500c van mijn dochtertje.
ik heb bij ziggo gekeken welke Frequentie's er in gebruik zijn en dat ingesteld bij handmatig. bij een paar Frequentie's werden weer nieuwe zenders gevonden, en zo langzamerhand had ik het weer compleet.
Heb helaas niet opgeschreven bij welke.
Gr Blokker1
 
@ blokker,

Bijna alle zenders, volgens mij is HBO op sd verdwenen.

B.
 
Even gekeken, misschien per regio verschillend, maar hier in utrecht nog gewoon hbo.
Gr Blokker1
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan