Dreambox 500 probleem met DCC

C

chrisjan

Wil via het DCC-programma verbinding maken met mijn PC en mijn Dreambox 500 via een switch mbt het inbrengen van nieuwe "settingslijst"....wat me niet lukt...Ik krijg steeds volgend bericht: "error 10057 in function send socket is not connected" en krijg dus ook geen verbinding met de DreamboxEdit..Heb dit probleem nog nooit met één van mijn andere andere dreamboxen gehad...Wat kan dit zijn?Wie kan me even helpen?...

1000 x thanks

Zit die switch ook aangesloten op je router?

M.a.w. krijgt de Dreambox wel een ip adres? Dat zou ik als eerste controleren. Over het algemeen betekent deze melding dat de Dreambox geen ip adres gekregen heeft van DHCP (dus van de router) of dat het ip adres wat in DCC gebruikt wordt voor de Dreambox niet correct is.

vul bij het DCC-programma het IP-adres van mijn DB , en krijg even de "groene verbinding " van de PC , mzet switch en met de dreambox... en dan plots verbreekt de verbinding met mijn DB, rode streep, en komt er dus "error 10057 enz...."Daarop ga ik dan toch naar Dreamboxedit..vul het IP-adres in en doe dan de "test IP-connection" met als resultaat "succesfully connected"...

dan volgende stap: "send the files to Dreambox" ..doch krijg als resultaat :"could not connect te dreambox"...gaat dus niet....HOE kan dit nu?Eerst aanvaard hij de connectie via het exacte IP-adres en dan zegt hij dit.....WAT loopt er hier fout?

Heb dat nog nooit tegengekomen met mijn andere dreambox en doe steeds dezelfde procedure om de settingslijsten in te pluggen....

Wie kan mij helpen AUB...?

1000 x thanks

Het kan ook nog op een usernaam/wachtwoord fout wijzen.

Er zijn sommige images die geen wachtwoord standaard hebben. Normaliter is de usernaam root en het wachtwoord is dreambox.

Ik heb het wel eens meegemaakt dat DreamboxEdit vreemd ging doen als er geen wachtwoord op de Dreambox aanwezig was.

In dat geval moet je even een wachtwoord aanmaken door naar de Dreambox te telnetten. Dat is meteen ook een goede manier om te zien of de verbinding ook goed werkt. Dus even een command prompt openen en dan telnetten naar het ip van de Dreambox en dan het volgende commando doen:

passwd (dan enter drukken)

dan vul je een wachtwoord in, dan weer enter en vermoedelijk nog eens het wachtwoord. Ik zou wachtwoord dreambox weer nemen.

Daarna kun je middels het commando exit weer er uit.

Ik ga er overigens van uit dat je het ip adres in je Dreambox middels de afstandsbediening van de Dream in de communicatie setup gecontroleerd hebt.

Staat deze op dhcp trouwens?

Verbinding opzetten en verbinding opzetten is niet gelijk.

Wanneer je je settingslijst gaat uploaden, dan doet het programma dat middels het FTP protocol.

Daarvoor moet je inloggen, en (zonder dat ik iets over die foutcode heb opgezocht) daar kan het wel es fout gaan.

Zijn FTP gebruikersnaam en password wel juist ?

Is de juiste poort ingesteld ?

Zomaar twee zaken die je kunt controleren.

Edit:

Tjoeps, tweemaal dezelfde tip vrijwel gelijktijdig..

ok, ben erin gelukt en heb nu alle verbindingen maar er verschijnt nu "bootmanager not found"..wat wordt daarmee bedoeld en HOE kan ik dit nu oplossen?....Want gans de procedure van "reload etc... verloopt prima zoals het moet maar bij controle zit de "settingslijst" er dus niet in...en dit geeft dus wellicgt te maken met die "bootmanager"...maar wat betekent dit.???

1000 x thanks

Ik heb jou laatste bericht even samengevoegd met dit onderwerp, je had namelijk een ander draadje geopend met hetzelfde onderwerp.

Let hier aub een beetje op!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan