dreambox 500

W

willeke45

hallo ik heb een dreambox 500 die werkt normaal via internet
nu ben ik alleen maar zwart beeld
op de vrije zenders na
die kan ik wel zien
kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is met mijn dreambox?
 
cam aanpassen cccam 212
gr frans
 
Zoals frweber als schreef heb je een andere cam nodig. Elke ontvanger geeft beeld op alleen de FreeToAir (FTA), oftewel vrije dus ongecodeerde, zenders. De andere zenders zijn gecodeerd en dus heb je een originele kaart (incl. abonnement) nodig. Je kunt ook met onder andere een emulator (afgekort:EMU) beeld krijgen. Je moet daar wel het nodige voor doen, bijv. via cardsharing. Omdat hetgeen je moet doen in feite illegaal is, gaan we daar hier niet verder op in.

Een EMU die veel wordt gebruikt is CCcam. De laatste versie is momenteel v2.12.
 
eendenteam;205343 zei:
Zoals frweber als schreef heb je een andere cam nodig. Elke ontvanger geeft beeld op alleen de FreeToAir (FTA), oftewel vrije dus ongecodeerde, zenders. De andere zenders zijn gecodeerd en dus heb je een originele kaart (incl. abonnement) nodig. Je kunt ook met onder andere een emulator (afgekort:EMU) beeld krijgen. Je moet daar wel het nodige voor doen, bijv. via cardsharing. Omdat hetgeen je moet doen in feite illegaal is, gaan we daar hier niet verder op in.

Een EMU die veel wordt gebruikt is CCcam. De laatste versie is momenteel v2.12.

ik heb er dus totaal geen verstand van
ik weet wel dat ik er geen abbo op heb
ik heb hem vorig jaar laten plaatsen
kan ik verdere uitleg mischien via mail krijgen
zodat ik verder kom als nu
 
is hier niet toe gestaan
gr frans
 
oke
dan zal ik verder gaan zoeken op internet
misschien dat ik daar verder kom
en dat er misschien mensen zijn die mij wel verder willen en kunnen helpen
want hier kom ik niet echt verder mee
 
Je zult terug moeten naar de verkoper, die heeft nl iets uitgezet
 
werkt walter nog samen met jullie ?
ik ken hem namelijk
misschien dat hij me kan helpen
 
Je kan ook een C+ kaartje halen.
Heb je de nederlandse zenders weer terug.
 
ik heb dat probleem niet want mijn c+ kaartje geeft beeld das het voordeel van een abbonement en guardian ik denk dat dat het enige juiste antwoord is gr jaap
 
@willeke45,
Geef eens wat meer info en bekijk je dreambox 500 goed.

Zit er een kaart van in je dreambox, zo ja welk type (seca2, seca3 of irdeto2)?
Zo ja doe een heractivatie via Canaal digitaal website en als het een seca3 kaart is moet de juiste cam in de box zitten Kijk in de menus hier moet ergens staan welke versie je hebt .

Zit er geen kaart in je box dan controleer of je internet verbinding nog goed aangesloten zit en werkt.
Het is best mogelijk dat degene met wie je een kaart deelt een nieuwe seca 3 heeft gekregen en geplaatst heeft.
Dus even in de menu's kijken welke emu je nu gebruikt en welke versie.

Dus vermoedelijk zal er een update van de cam software(EMU) moeten komen
Mischien als je een woonplaats in je profiel aangeeft dat iemand je er mee kan en wil helpen.
Natuurlijk is het ook altijd mogelijk naar de verkoper terug te gaan.
Over het updaten van cccam praten zie ik eigelijk geen probleem omdat deze ook nodig is voor origineel canaal digitaal kaartjes (verbeter mij maar als het niet zo is).
Heb zelf helaas geen dreambox dus veel verder helpen kan ik je niet.

P.S als je met de verkoper afgesproken had dat je 1 jaar kon kijken moet je als je de zenders weer wilt bepalen of je opnieuw zaken wilt doen met deze verkoper of een originele canaal digitaal kaart gaat koopen met bijbehorend abbo of alleen ned 1,2 en 3.

@Janblues "een C+ kaartje halen" zal ook niet werken als de emu geen seca3 ondersteund, deze is nodig om met de kaart te praten.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan