Dreambox 500c, kabelsignaal valt weg ook op alaloge tv

K

Kersten

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een dreambox 500c en een tijdje terug zette ik de tv aan en had ik geen kabelsignaal meer. Ik heb de dreambox er tussen uit gehaald en toen had ik weer signaal. Toen heb ik de dreambox er weer tussen gezet, alles weer ok. Na een paar uur valt het signaal weg (zowel op de dreambox als ook mijn analoog op tv ). Als ik de stroom uittrek van de dreambox en opnieuw insteek doet ie het weer een paar uur maar valt dan weer uit enz enz.

Nu heb ik een weer dezelfde gekocht via marktplaats maar heb hiermee hetzelfde probleem.

Op internet kan ik niet veel vinden maar hetgeen wat het meest in de buurt komt is dat de q72 defect zou zijn.

Heeft iemand enig idee want vind het vreemd dat ik exact hetzelfde probleem heb bij 2 dreamboxen

 
Voor jaren terug heb ik hetzelfde gehad met de kabel. Alleen toen was het probleem met een videorecorder en TV.

Na veel gezoek bleek dat alleen de kabelaansluiting(steker) even los en weer insteken genoeg was om de boel weer te laten functioneren.

Uiteindelijk bleek de F-connector in de kabelkast van de kabelaanbieder het probleem te veroorzaken. De kern was geoxideerd en kwam daarom geïsoleerd te staan. Door de kabelaansluiting even los en weer vast te zetten maakte de F-connector weer contact door het spanningsverschil tussen de kabel een de apparatuur bij aansluiten.

Dit is door de kabelmaatschappij opgelost.

Of dit bij jou ook speelt zou een mogelijkheid kunnen zijn. Gewoon proberen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan