Dreambox 500c

elstoplo

Jr. Member
Lid sinds
4 okt 2013
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
74
Goedemorgen allen,
Ik heb voor een prikkie 2 DBoxen500c kunnen bemachtigen om wat uit te kunnen proberen.
Beiden zijn geschikt voor de kabel.
Heb zelf ook een Xtrend met OpenPli voor satelite ontvangst en bevalt mij prima.

Zo wil ik met de 500c ook eens kijken wat ik met OpenPli kan bereiken via de kabel (ziggo).
Ik weet dat het geen HD ontvanger is en is ook niet noodzakelijk. Maar worden deze zenders wel doorgegeven, of ontvang je dan alleen maar de analoge?
Het gaat mij slechts om wat voetbalwedstrijden meer niet.
Is er iemand bereid mij wat verder op weg te helpen hiermee.
 
Alles wat ziggo digitaal uitzend in SD format is op deze ontvangers te bekijken.
Tenminste als je Ziggo hebt anders niet, en je moet dan het extraa eredivisie pakket aanschaffen. En natuurlijk een smartcard voor in de DM

Maar waarom de moeite als je al een ontvanger van Ziggo hebt en enkel wat voetbal wil dan neem je toch extra eredivisie op je huidige ontvanger??

 
Klopt het dat deze box alleen met een scart aangesloten kan worden op de tv?
Als dat zo is heb ik een probleem want die zit niet op mijn tv evenmin tulp aansluitingen.
Graag advies.
 
Op de 500c kun je alleen  via scart of via 3 tulp  pluggen (rood /wit voor audio en geel voor video aansluiten.)

Erg nadelig als je TV dit niet aan kan en voordeel je bent klaar met dit hobby onderdeel.

Mss is het nog mogelijk om via coax dat aan te sluiten op de tv maar kwalitatief ?????

Nee niet om aan te raden veel energie te steken.

Vandaar dat prikkie


 
Er bestaan Scart naar HDMI kabels. Er zijn er die in die 60 euro kosten, maar als je een beetje rond kijkt heb je ze ook al voor rond de 9 euro excl. verzendkosten.
Zal misschien niet dezelfde functionaliteit of kwaliteit hebben als die van 69, dat durf ik niet te zeggen, maar voor analoge tv zal dat weinig uitmaken.
 
Had nog een tv'jte met tulp en scartaansluiting.
Dus kan ik wel een beetje spelen om de boel aan de praat te krijgen.
Nu zat ik te kijken in de Ccam.cfg en die bestaat maar uit ??n regeltje. Ik vraag mij af of dat juist is want in mijn Xtrend Enigma2 box bestaat de Ccam.cfg file uit een redelijk txt bestand. Is dat wellicht het verschil tussen Enigma 1 en 2?
Iemand die hier een antwoord op weet?
 
Ook zonder regel of zonder cccam.cfg werkt een offici?le kaart als de applicatie cccam maar wel ge?nstalleerd is.

Alle  text die in de cfg staan beginnen met een #
Hetgeen tekst betreft. Dus heeft niks te maken met e2 en e1 is voor beide identiek
 
Oke Matrix, ga nu eerst wat coax aanschaffen en dan testen.
Word vervolgd.
 
Matrix,
Je hebt mij de laatste keer zo goed geholpen en nu weer een vraag aansluitend voor bovengenoemde box.
Ziggo heeft laatst in de regio 5555 zenders gemigreerd begreep ik uit het verhaal van mijn zwager. Nu heeft hij geen beeld meer zoals hij zegt.
Is het nu een kwestie van opnieuw een zenderscan uitvoeren en klaar is kees?
Weet nl niet wat het verschil is geworden tussen Ziggo en UPC.
Kan je hier iets over vermelden a.u.b.
 
ik werk aan een email voor je dus ff geduld moet uitzoeken wat ik je destijds allemaal gestuurd heb
 
Thanks man, alles reeds ontvangen.

Klasse :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen:
 
Iemand een idee welke ccam het beste is voor een DB500c.
Mijn weergave is niet wat het zou moeten zijn. Ik heb 2 keuze mogelijkheden 2.1.0. en 2.3.0.
 
zou niet uit moeten maken CCCam is alleen om de codering van de kaart te lezen ;-)

Kwaliteit van het beeld ligt hier niet aan, in mijn onlangs verworven 500c zit CCcam2.21 en die doet wat hij moet doen.

hebbuh , dan mail

2.3.0 is dacht ik de laatste versie

Welke image heb je in de DM500C zitten? (ter lering voor andere leden)
 
Heb er niet zoveel verstand van maar volgens is het OpenPli no1 als ik het goed vertaal.
 
Ik heb in mijn 500C ontvanger Gemini Project zitten herkenbaar bij het opstarten aan een Blauw achtergrond met Gele grote letters G P .

Maar of dat nou uit zou maken??

Kun je aangeven wat je niet bevalt aan de weergave, misschien heb je een instelling niet goed staan
 
Het lijkt erop dat de zender niet goed of onvoldoende open gaan.
Je weet wel het verschil tussen Haarlem en Schoonhoven.
 
Ja en nee noem eens een zender voorbeeld.(kunnen anderen ook meedenken)
Regio Utrecht Ziggo.
Het kan zijn dat de frequentie verkeerd is afgerond.
Kun je in de zender lijst ook de frequentie opzoeken van het voorbeeld.
 
Het komt erop nee dat de meeste zenders onvoldoende licht geven.
Uitzonderingen zijn BBC HBO en wat sportzenders.
 
kijk eens onder settingen -->system settings-->A/V settings--> Color format

Als je via een scartkabel kijkt moet deze op RGB gezet staan
Aspect Ratio 16:9
TV system PAL
en dan saven (groene button)
 
Ik zelf gebruikte een tulpplug aansluiting.
Zodra ik weer in Schoonhoven ben en daar wordt de scart gebruikt zal ik de instellingen aanpassen.
Thanks Matrix.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan