dreambox 500s

S

santini

wie weet hoe dat komt als ik van astra 19,2 naar astra 23,5 zapt

dan lukt de enen keer wel de andere keer niet, wat mij wel opviel is dat bij een bepaald zender het wel doet maar een andere niet , weet iemand hier raad!!!:verliefd :dunno::dunno:

Het is mij niet geheel duidelijk wat je precies bedoelt.

Maar kijk eens of je vast kunt stellen of het om bepaalde zenders gaat, en dan dus ook welke.

Natuurlijk weet je dat niet alle zenders op 23,5 oost te zien zullen zijn als je niet het passende abonnement hebt.

De regionale zenders zijn zonder abonnement te ontvangen.

Het meest waarschijnlijke is dat er iets mis gaat met het omschakelen via de DiSEqC.

Dan is het ook interessant om te weten welke LNB je hebt, want er zijn meerdere oplossingen om deze twee satellieten te ontvangen.

Dus: heb je nog iets meer info ?

heb dit probleem met de 600 gehad.

had eerst een universele schotel 80.

de duo lnb wat hier op past van wnc daar had ik dit probleem ook mee.

als je lnb van astra 19 afstelt heb je op de astra 23,5 graden slecht signaal.

heb van alles geprobeerd maar niets heeft ge holpen.

de duo lnb canal digitaal past hier niet op.

heb nu een triax schotel 78 cm met een duo lnb van canal digitaal.(de ze is voor een 60 cm schotel.en heb nergens last meer van en werkt perfekt ook met zappen van astra 19 naar astra 23,5.

ik hoop als je hier wat aan hebt

groetjes hesmike

ik heb een schotel triax 88 cm en een rotor hh110 met mijn humax heb ik geen probleem maar met de dreambox wel ik had eindelijk sirius gevonden en nu wat ik ook doe lukt mij niet meer , het is net of de rotor geen spanning heeft om te draaien !@!!!:headbang::headbang:

Dat kan wel eens gebeuren. Wat belangrijk is, is dat je de motor op het 0 punt hebt staan. Daarna moet je in elk geval eerst zorgen dat je in de Dreambox in het motor menu de longittude en lattitude goed hebt staan. Heb je die verkeerd om, dus de waarde van de lattitude bij de longitude en omgedraait wil dat ook nog wel eens voor kuren zorgen.

Dan ga je in dat motor menu en dan reset je alles. Daarna kies je voor "goto 0" en klikt op Go.

Dan zou hij op het nul punt moeten blijven staan danwel kort naar links en weer terug naar rechts draaien een tikje zodat hij toch weer op het 0 punt staat (kan ook rechts en dan links zijn maar het is maar een tikje).

Dan stel je de schotel op nieuw perfekt af op de sirius. En daarna zou je moeten kunnen draaien.

Het beste is overigens als je met zo'n motor gaat handelen, dat je de dream500 echt helemaal van de stroom afhaalt voordat je de antenne aansluit want de 500 heeft geen aan/uitknop.

Verder is het ook verstandig om er eerst een settingslijst in te laden voor een draaibare schotel, dat kan ook schelen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan