Dreambox 5620 boot probleem

pet123

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
63
Punten
48
Leeftijd
50
Ik heb dit weekend mijn Dreambox 5620s binnen gekregen.

Na aansluiten kreeg ik een scherm met daarop de teksten van de knoppen en ci slot 1 en 2. De teksten lichte groen op zodra je op 1 van de knoppen drukte op het frontpaneel van de ontvanger. Het leek wel op een test scherm voor de fabriek.

Echter bleef het bij dat scherm en wilde ontvanger verder niks. Ik heb dreamup en de laatste software versie gedownload voor de 5620.

Via dreamup eerst de erase gedaan en daarna de image geflashed dat ging allemaal goed. Ontvanger los gekoppeld van de nulmodem kabel en de spanning er weer op gezet. Tijdens het opstarten bovenste knop ingehouden echter gebeurd er niks en blijft in het in het display de melding boot 5600 voorbij komen. Ik heb ook nog andere images geprobeerd voor de 5620 en kreeg bij hydra het bootlogo te zien waarna het beeld groen werd.

Nu heb ik via de hyper terminal deze info gekregen:

------ System Info --------
Processor speed = 252 MHz
EBIU speed = 63 MHz
Amount of RAM = 48 MBytes

--- Device Configuration ---
Power-On Test Devices:
000 Enabled System Memory [RAM]
002 Enabled Ethernet [ENET]
----------------------------
Boot Sources:
001 Disabled Application in Flash [FLASH]
002 Disabled Ethernet [ENET]
local=0.0.0.0 remote=255.255.255.255 hwaddr=0009341ee483
003 Disabled Serial Port 1 [S1]
Baud = 9600
Automatic Boot: Disabled
1 - Toggle Power-On Tests
2 - Change a Boot Device
3 - Change IP Addresses
4 - Ping test
5 - Change Baud Rate for S1 Boot
7 - Toggle Automatic Boot
D - Display Configuration
S - Save Changes
0 - Exit Menu and Boot Application
->0
Installed RAM: 48 MB
Checking RAM between 0x00000000 and 0x01FFFFFF
Checking RAM between 0xA0000000 and 0xA0FFFFFF

System RAM check complete

**** No Boot device is enabled !!! ****

Kan iemand hier aanzien wat er aan de hand is?

Start de box nog eens op met hyperterminal en verander in regel 001 disabled in enabled en enable iets verder de automatic boot. . Dan zou de box moeten doorstarten.

Originally posted by goldwaver
verander in regel 001 disabled in enabled en enable iets verder de automatic boot.

Hoe kun je de regel 001 veranderen? De automatic boot kan wel veranderen in enable door 7 te selecteren in het menu en daarna te saven door s in te drukken.

Press 2 to change boot device to application in Flash then
Press 7 to change boot to enable and then
Press S to save

Er zit nu leven in.

Nu maar eens kijken of de ontvanger nu verder wil gaan werken zonder gebruik hoeven te maken van de hyper terminal.

Bedankt goldwaver voor je replay

Hij werkt nu helemaal zo als het hoort.

Het lijkt erop dat ontvanger niet goed is afgeleverd vanaf de fabriek omdat ik al zo'n raar test scherm van de frontpaneel knoppen in beeld kreeg bij de eerste keer aanzetten van de ontvanger.

Ze zouden wel net pauze tussen door hebben gehad tijdens het testen van de ontvanger en vergeten zijn de boel goed te zetten. Een andere verklaring kan ik niet bedenken.

Waarschijnlijk zal je wel meer van dit soort akties moeten ondernemen daar dit bij het het flashen van bepaalde images wel meer gebeurd. Er staan dan gewoon bepaalde opties op disabled. Zolang je er maar van op de hoogte bent, is er niets aan de hand.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan