Dreambox 600 raar geluid?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.836
Waarderingsscore
1.027
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Is iemand hier bekend mee? Een defect of gewoon een instelling?

Kennis van me heeft een Dreambox 600S PVR en die geeft een vreemd geluid.
D.w.z. als mensen spreken klinkt dat geluid heel traag alsof ze in slow motion spreken.
 
Kan dat zoiets veroorzaken? Zal er eens naar kijken als ik er naar toe ga.
Nog andere mogelijkheden?
 
Misschien in de settingen onder audio wat verkeerd staan daar staan diverse instelbare audio vertragingen.

 
Ik zal er eens naar kijken. Kreeg van Boets al de tip dat er ook eens zoiets was met een voeding en ook dat opnieuw flashen kan helpen.
Dat gaan we dus allemaal maar eens bekijken en uitproberen.
Thanks!
 
the matrix zei:
Hdmi kabel mss kaduuk of geen goed kontact

Je zult de scartkabel bedoelen het ding heeft toch geen HDMI.
 
Uhmmmm schaam idd bedoel ik de scart kabel

Goed dat er oplettende leden zijn anders had bt zich rot gezocht naar de hdmi?
 
Mwah, gelukkig kun je snel zien of er hdmi op zit of niet. :biggrin:
Ik vraag me alleen af of een kabel wel voor zo'n soort slow motion geluid kan zorgen. Maarja wie weet, proberen kost niks he. :)
 
Ja dat weet ik ook niet maar als een kabel gebruiken is dan krijg je bij de breuk een capaciteit condensator effect en de combinatie weerstand en condensator kan voor vertraging zorgen.

Maar zoals je zegt er kunnen veel factoren het probleem veroorzaken in het ergste geval een hardware probleem en dan wordt het kliko. 

Voeding is toch extern bij de 600 en dan heb je vaak eerder problemen met video dan audio
Misschien toch een telescoop halen  kun je naar slechte contacten kijken ??
 
Hahaha, nee ik doe niet aan contacten. Dinsdag ga ik er naar toe en dan neem ik een voeding en een scartkabel mee om te testen.
Als dat niet werkt gaat ie mee naar huis en dan wordt ie opnieuw geflashed. Hopelijk werkt een van die oplossingen dan.
 
Zeker ff scart controleren. heb ze hier ook wel eens gehad, slecht geluid en zachtjes. kast uit, scart ff paar keer erin en eruit en weer opstarten.
geluid weer ok.
ook de dm500 hebben dit weleens.

suc6
 
9 van de 10x de voeding slowmotion geluid
Opnieuw flashen wil ook nog wel eens helpen
 
Ik ben daar geweest en geen idee wat er gebeurt was, maar toen ik arriveerde bleek een en ander opeens al weer naar behoren te werken.
Ze wisten zelf ook niet hoe het kwam dus geen idee. Vermoedelijk zal het dan toch een kabel zijn geweest die niet lekker vast gezeten heeft of zo.

Toch allen bedankt voor het meedenken, is in elk geval handig om te weten als het weer eens voor komt, daar of ergens anders!
 
Op zich goed dat de klacht zich niet meer voordoet, alleen jammer dat de oorzaak niet is achterhaald. Enfin als het een volgende keer weer optreedt, kun je mss dan wel de oorzaak vaststellen en definitief herstellen
 
Zazza...  :klappen:
 
De Dreambox had vernoemen dat ik er een boze blik op zou werpen en heeft zich dermate verschrokken dat hij zich herstelt heeft. >:biggrin:
In die context heb ik ook al enkele wonderbaarlijke computergenezingen meegemaakt. Afspraak maken en toen ik daar was om het te onderzoeken deed het probleem zich niet meer voor. Ook werkten enkelen de dag dat gebeld werd voor een afspraak enkele uren later opeens weer goed of de dag daarna.
LoL... reparatiestraling, zou wel leuk zijn. :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan