dreambox 7000 probleem ( boot niet door )

C

copycat

vraagje aan de techneuten op dit forum

dreambox boot op dan zie ik het dream multi media scherm op de display
daarna zie ik de firmware info op de display 1.08.

daarna slaat de dreambox uit , en boot hij niet door

heb de hd er al uit gehad de laatse nieuwe biosen geflasht wat perfect gaat maar niks werkt , same problem ?

ook lege bios geflasht en daarna nieuwe orginele bios voor de dream

maar mocht niet baaten

heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen ?

cc

oplossing gevonden ( keuze 1 )

op hutsenfruts :biggrin:

Je bootloader is nog intact want je krijgt nog het Dreamlogo.

1. Je kunt een flash erase proberen. Dus zodra je het dreamlogo ziet de knop met het pijltje omhoog indrukken en net zolang vast houden tot je dreamflash in beeld krijgt. Dan zou deze weer door moeten starten. Werkt dit niet dan 2.

2. Probeer middels het netwerk verbinding te maken met de dreambox en flash een backup of ander image naar de box. Werkt dit niet dan 3.

3. Flash de box serieel (nul modem kabel)

Groeten,

GVW <<<--------- deze person heeft mijn eeeuwige dank ;)

werd er knettergek van ben er al 2 dagen mee bezig

:biggrin:

Oplossing 4

Als dan niets meer helpt kun je de complete bootloader van de Dreambox 7000 vernieuwen.

CAS 2 interface van duolabs aansluiten via de kabel van de interface op het moederboard van de Dreambox.

Bootloader is gratis in de software van de CAS 2, duurt ongeveer 15 minuten en je hebt een nieuwe loader :)

Daarna kun je weer gewoon een image inspelen.

CAS 2 interface moet je dan wel ff in de kast hebben liggen op dat moment ;)

Zie het maar als de noodoplossing als niets meer helpt.

Bovendien zwerven er heel wat van die duolabs cas 2 interface gevallen in Nederland rond, vriend, kennis, heeft er misschien wel een.

Bovendien zijn er genoeg die zo'n apparaat gebruiken om een magic te repareren, en een berg andere modules van software te voorzien ;-)

punt 3 alles met nulmodem kabel moet helpen

heb dit zelf gehad namelijk

helaas zijn er ook problemen die niet helpen met punt 3 ;-) vandaar punt 4 en mogelijk binnenkort nog meer punten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan