Dreambox 7000-SI

R

Rus...

Hallo mensen,

Lang weggewest ben ik weer terug.
Ik ben van plan volgende week mijn dreambox helemaal opnieuw in te richten.
Daarmee bedoel ik totaale erase en formateren van de HDD.

Nu sta ik stil bij keuzen van de image. Ik heb nu GP (gemini) draaien maar hoe vaak ik ook gebrobeert heb de var map te verplatsen naar een USB-stick wilt dat niet leuken in Gemini.
Tevens heb ik nu ook Gbox draaien maar is me ook na verschillende pogingen om te cardsharen niet gelukt is. Nou dacht ik: Vraag ik ff advies aan onze Dreambox-goeroes.

Welke image zal ik nu gebruiken zodat ik var map kan verplatsen.
Welke tooltje zal ik gebruiken voor de cardsharing Gbox of CCcam?(aangezien ik twee smartcards heb)
en
Wie o wie wilt me daar bij helpen vooral met de instellen van cardsharing?

Het gaat natuurlijk met de interne cardsharing ;)

alvast bedankt
 
als je vlak bij amsterdam zit,is het niet zoeen probleem.
ik draaide ook altyd met gemini,draai nu pli.
moet zeggen bevalt mij supper.
var is daar makelijk te verplaatsen,naar usb,hdd.
cccamd is perfect voor jou,mits je kaarten heb die elkaar niet in de weg zitten?
 
jaco1;207419 zei:
als je vlak bij amsterdam zit,is het niet zoeen probleem.
ik draaide ook altyd met gemini,draai nu pli.
moet zeggen bevalt mij supper.
var is daar makelijk te verplaatsen,naar usb,hdd.
cccamd is perfect voor jou,mits je kaarten heb die elkaar niet in de weg zitten?

Jammer genoeg woon ik t zuiden van t land.

Ja ik zou niet weten of dat een probleem zou zijn ik heb 2 kaarten die in dream zitten en volgens mij zijn ze allebij Viacess of ligt er niet aan?
 
@Rus: Leuk dat je er weer bent. Je moet weten dat er de laatste tijd nogal wat veranderd is. Alleen de dreamboxen 7025, 800, 8000 en 500 HD hebben Enigma2, alle anderen hebben Enigma1 in hun box. Dus jouw 7000 draait op Enigma1.

De ontwikkeling van Enigma1 staat nagenoeg stil, dus er verschijnen niet zo veel images, plugins e.d. meer. Ook Dream Multi Media is met een heel team dagelijks bezig Enigma2 verder te ontwikkelen. Dat zijn ook de redenen dat er bijna dagelijks updates verschijnen voor Enigma2.

Goed, jij hebt dus een Enigma1 box en vraagt je o.a. af welke image je het beste kunt gebruiken. De keuze van een image is altijd een persoonlijke. Als je Gemini al die tijd hebt gebruikt, kun je die verder gebruiken. Je kan ook PLi nemen, maar dat is weer even wennen en we weten niet of internet streaming (mp3, pls met secure login) nu werkt in PLi. Er zijn nog meer images voor Enigma1, maar zoals gezegd: de ontwikkeling staat nagenoeg stil.

Welke emu je kunt gebruiken is ook een persoonlijke keuze en hangt soms ook af van andere dingen. CCcam wordt veel gebruikt op dit moment, maar ook hier zijn er andere. De ontwikkeling van GBox is stil gezet. CCcam wordt (door de diverse teams) nog wel verder ontwikkeld en gelukkig voor de meeste platforms. CCcam v2.1.4 is de laatste versie.

Wat betreft het configureren kun je hier hulp krijgen. Overigens valt het configureren reuze mee, maar net zoals met zo veel geldt: als je het eenmaal weet is er niks aan.

Zo maar een vraag: woon je in de buurt van Zundert of misschien in de buurt van Maastricht?
 
eendenteam;207430 zei:
Zo maar een vraag: woon je in de buurt van Zundert of misschien in de buurt van Maastricht?

Daar mag hij inderdaad zelf even antwoord op geven, want de linie dreamboxbezitters is in het zuiden goed bezet. :biggrin:

( Ik zal eerst weer even moeten oefenen, ding draait alweer een tijd stabiel, doe er eigenlijk veel te weinig mee... )
 
Ja over Enigma 1 en 2 heb ik gehort maar wist niet dat ontwikkelingen voor Enigma1 gestopt zijn maarja....

Ik woon zelf in Echt bij Roermond...

Ja ik dacht bij mij zelf miss heeft iemand en of andere tutorial ofzo...

Ik heb boven 7020 staan en onder 7000 dus daarmee wil ik gaan sharen.
 
Roermond...Maastricht is toch te doen.... ;)
Tutorial....Je hebt gemini op je enigma1 boxen, we weten niet of dat 1 op 1 matcht met hetgeen is vermeld in onderstaande tutorial. Je kunt toch - als we ons niet vergissen - in Gemini via de blauwe knop en dan Addons, CCcam installeren en ook de CCcam cfg? Daarna via diezelfde blauwe knop de Autocam op CCcam zetten en inschakelen zodat na een herstart CCcam wordt geselecteerd en opgestart...?

Wellicht heb je wat aan deze tutorial, maar we adviseren je om eerst via de image (blauwe knop) CCcam en de cfgs te installeren en dan de tutorial na te lopen. Je moet nl niet zo zonder verdere kennis CCcam bestanden gaan verplaatsen/kopieren op je box. Dit is een andere tutorial
 
ja maar ik kan in mijn Gemini helaas niks meer installeren want de var map zit vol en kan hem niet verplaatsen naar USB-stick.
 
Hoezo kun jij de var niet naar Usb verplaatsen? Heb je geen usb, of krijg je de optie niet gevonden?
 
heb je dat al niet gedaan? als je het al gedaan hebt dan is die optie volgens mij weg uit het menu. ik had dat namelijk laatst ook.
had een nieuwe image in de flash wil de var naar de usb verplaatsen toen ging er wat mis.
daarna was de optie weg en de usb stick was leeg en bleef leeg.
gr blokker
 
blokker1;207521 zei:
heb je dat al niet gedaan? als je het al gedaan hebt dan is die optie volgens mij weg uit het menu. ik had dat namelijk laatst ook.
had een nieuwe image in de flash wil de var naar de usb verplaatsen toen ging er wat mis.
daarna was de optie weg en de usb stick was leeg en bleef leeg.
gr blokker

Nee dat heb ik niet gedaan.
EN die optie staat ook nergens.:(
 
Nou, ik heb vandaag Pli image opgezet werkt in principe goed...alleen kom ik nu een probleem tegen als ik een zender wil opnemen kan ik alleen naar paar bepaalde zenders kijken die op zelfde sateliet zitten bijvoorbeeld ik neem een die op Sirius zit en dan wil ik zappen naar andere die op Hotbirt zit of naar andere die ook Sirius zitten maar ik krijg ze gewoon niet te zien maar wel paar andere zenders.
 
een 7000 heeft maar een tuner dus kun je niet van andere transponders kijken als dat je opneemt volgens mij.
gr blokker
 
blokker1;207539 zei:
een 7000 heeft maar een tuner dus kun je niet van andere transponders kijken als dat je opneemt volgens mij.
gr blokker

zekker wel en 7000 heeft twee tunners. Met Gemini ging t ook...
 
7000 heeft 1 tuner net zoals, 7020, 500, 500HD (komt volgende maand), 600 en 800
De enige die er 2 hebben zijn: 7025 en 8000
 
De 7000 heeft inderdaad zeker geen 2 tuners maar slechts 1.
De reden dat je met Gemini (en ook met andere firmware) naar 1 zender kon kijken en een andere zender opnemen ligt aan het feit dat dit beperkt mogelijk is, vermits je maar op dezelfde satelliet en dezelfde polarisatie (b.v. horizontaal) zit te kijken en op te nemen.

Daarvoor is in sommige gevallen ook een exter instelling nodig in het CI menu.
 
Echt niet jongens....

Met Gemini kon ik bijvoorbeeld zender van Sirius opnemen en naar zender van Hotbird kijken en andere zenders maakt niet uit welke ook. En boven heb ik nog steeds Gemini draaien op 7020 en daar kan ik ook eentje opnemen en andere kijken. dus dan zit er ergens in Pli zelf de bug....
 
Rus: er zit 1 tuner in. Weet je zeker dat je geen 7025 hebt....
Maak de box open en tel heet aantal tuners ;)
 
Ja oke t zal wel klopen dat er 1 tunner in zit maar hoe kon ik dan in Gemini een opnemen en andere kijken en bij Pli wilt dat niet lukken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan