Dreambox 7000s wat en waar ?

P

pfmm

Hallo allemaal, ik heb een dreambox 7000s gekocht maar zoals ik heer lees zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt.Ik heb een schotel met motor aansturing d.m.v Vbox II.

Nu is mijn vraag of er ergens een beschrijving is wat een drambox allemaal kan en hoe dat zou moeten (ook over dingen die ik hier maar niet zal vragen)

Welke immage wat kan en hoe deze werkt?

Bij het inspelen van aan settingslijst blijven mijn satelliet posities dan bewaard of worden deze dan ook overschreven?

Veel vragen dus.

Bvd.Pfmm.

Eerst welkom op het board.

Nou de onbeperkte mogelijkheden valt erg mee je kunt er alleen TV mee kijken als je hem aankoppelt aan de TV.

Daarbij is het bijna de oudste Dreambox er wordt tegenwoordig al best veel in HD uitgezonden en dat je dus niet ontvangen met die box alleen SD kanalen.

Alle interessante Nederlandse kanalen zijn alleen nog in MPEG4 te zien zoals de Film en voetbal kanalen en helaas met de DM7000 dus niet te ontvangen.

Over de images hetzelfde ze kunnen allemaal zo ongeveer hetzelfde alleen de mensen hebben vaak een eigen voorkeur vinden dit image mooier of stabieler.

Dus het is meer waar je voorkeur naar uit gaat dan dat ze veel verschillen dus zelf proberen en testen.

Ja wat je precies bedoelt met je sateliet posities na een andere settingslijst staan al die posities er in als je overnieuw op laat starten.

Of bedoel je de posities van je Vbox II dan moet je de Dreambox denk instellen op disqC 1.2 en je posities vastleggen?

Dus eigenlijk een miskoop.

Ik ga met deze wat spelen en kijken wat hij kan

en dan mischien een andere kopen.

Bedankt voor de snelle reactie.

Mvg.Pfmm

Dus eigenlijk een miskoop.
Dat ligt er maar aan als je er niet te veel voor hebt gegeven, je kunt hem nog gewoon gebruiken en TV op kijken.

Alleen met de nieuwere types kun je ook HD kanalen bekijken als je tenminste een HD of HD ready TV hebt anders heeft een nieuwere ook niet veel zin.

Maar inderdaad gewoon wat testen een filmpje op laten afspelen en zo.

als je tenminste een HD of HD ready TV hebt anders heeft een nieuwere ook niet veel zin.
Niet veel zin qua kwaliteit, maar wel om te kijken. Veel van die HD ontvangers hebben immers ook een scart aansluiting en daarmee kun je dan ook gewoon kijken naar HD kanalen, zij het niet in HD kwaliteit.

Ik moet nog veel leren.Eerst een humax 5400 gehad en kon

daar vrij goed mee overweg.

Bedankt voor jullie reacties.

Mvg.Pfmm

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan