Dreambox 7020 en de 12Volt schakeling.

RobC

Active member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2001
Berichten
152
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
85
Locatie
Maastricht
Sinds kort heb ik een Dreambox 7020Si, het is even wennen, tot mu toe dik tevreden. Maar... Wie kan mij vertellen hoe en waar je de 12volt kunt in of uit schakelen in de Dreambox 7020Si?

Ik heb twee schotels, een vaste met 2 LNB's voor Astra en Hotbird en een draaibare voor de rest. Ik wil nl 19 en 13 graden via een relais zonder 12v en de draaibare met 12v schakelen. De Dreambox heeft Nabilosat Image DM7020-08 FP version 1.01.

Verder hoe stel ik deze twee schotels verder in: many satelillites via DiseqC Rotor of welke anders, zodat ook Diseq werkt voor de vaste schotel.

Misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik het beeld van de Dreambox dat ik via het netwerk op mijn PC kan zien ook op die PC opnenem. Welk programma is daar voor het beste voor? Het blijft een leuke hoby ook al is het weer eigenlijk meer vakantie weer.

Hoe verwijder ik de melding in de Satellites lijs de (removed service)? Geen idee hoe die daar zijn gekomen. Ik heb maar een beperkt schotelbereik, van 28,2 oost tot net niet 30 West, Hispasat1.

Bedank alvast voor elke reactie.

 
Hoi RobC

Zoals je ziet heb ik je vragen verplaatst.

Je stelde ze in een ander (actueel) onderwerp, en ze sluiten niet aan in dat onderwerp.

Das niet zo netjes voor de starter van dat onderwerp, daarom heb ik er een eiogen onderwerp van gemaakt.

De antwoorden op de meeste van je vragen zijn al terug te vinden op ons board, dus dat moet lukken met een beetje zoeken.

Ik vraag me af of je überhaupt wel 12 volt kunt schakelen met je 7020, mijn 7000 kan dat in ieder geval niet want die heeft er geen aansluiting voor.

De removed services zijn programma's in de lijst die er niet meer zijn.

Je dreambox verwijdert ze dan uit de lijst, maar het programmanummer dat ze toegewezen hadden blijft bestaan (met removed... als resultaat).

 
Bij de LNB configuratie kan je een vinkje zetten in het vakje "12 volt inschakelen"

Dit kan per satelliet.

 
Om nog precieser te zijn:

Menu->setup->service searching->lnb configuration, selecteer een lnb, klik op ok, dan met de blauwe knop naar volgende.

Met de Nederlandse taalmodule zal het wel iets zijn in de strekking van:

Menu->instellingen->zenders zoeken->lnb configuratie en de laatste twee stappen zijn het zelfde.

En es ut diech neet löck, daan reup ste mèr eve op miech.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan