Dreambox 7025 en tvv

• Topic starter bloemkool1980
  • Startdatum
B

bloemkool1980

Hallo,

Ik ben het even kwijt :)

Ik heb een dreambox 7025 en een aston 1.07 CI ondanks deze combinatie die normaal wel zou moeten werken krijg ik TVV niet aan de praat.

Nu dacht ik het te proberen met een EMU maar ik snap er eigenlijk niets van.

Ben ik verplicht van Gemini te gebruiken voor een newcamd of gaat die ook met de orginele firmware?

En wie kan mij een link geven of de informatie hoe ik die EMU software moet configureren opdat het boeltje zou draaien?

mvg

Koen

Van de Dreambox heb ik geen verstand maar welke software staat er op je Aston module anders upgraden de laatste versie is 217.

Upgrade available from December the 8th 2006 - 4 p.m.

Cam Aston Dual : V 2.17

Available on Satellite Astra - 12.603 - Horizontal - 22.000 - 5/6

Channel : STB COMAG / ASTON DOWNLOAD / TECHNISAT- KANAL 50

Compatibility with Cyfra + HD

En eigenlijk past je vraag toch beter in het Dreambox forum denk ik.

dan moet ik speciaal mijn boeltje veranderen om op die sateliet die download binnen te halen?

ik heb astra 1 en 2

De emu software gaat niet middels de originele officiele firmware, daar heb je echt alternatieve firmware voor nodig zoals Gemini of PLI, dat zijn de twee meest gebruikte.

De Dreambox heeft toch vaker wat kuurtjes met de Aston CI's, ook als deze geupdate zijn. Beter is om de bijv. Gemini er op te zetten. De benodigde emu kun je dan gewoon via de menustructuur downloaden en dan kun je de kaart in het interne slot gebruiken.

Ook gaat er een wereld van mogelijkheden open t.o.v. de originele firmware.

Nadeel is dat je wel wat zaken opnieuw zult moeten instellen in de dreambox zoals een settingslijst er in zetten enzo.

Maar dat mag de pret niet drukken.

dan moet ik speciaal mijn boeltje veranderen om op die sateliet die download binnen te halen?ik heb astra 1 en 2
Even toevoegen het is gewoon op Astra 1.

Heb de upgrade van men CI module voor elkaar. Het is nu versie 2.17 en TVV werkt.

Heb ook newcs en evocam draaien op de orginele firmware en die doen het ook maar heb ze weer uitgeschakeld en ik werk verder via de module.

De packages van gemini draaien ook gewoon op de normale firmware aangezien het om Linux gaat.

De packages van gemini draaien ook gewoon op de normale firmware aangezien het om Linux gaat.
Ah kijk aan, heb ik ook weer wat bijgeleerd. Had ik moeten weten eigenlijk.

Maar dan moet je natuurlijk zelf de emu installeren want een blauwe knop is er niet bij de originele firmware, toch?

Dat maakt het voor beginners weer wat moeilijker en de alternatieve firmware is ook vele malen uitgebreider.

Maar het is wel leuk om te weten dat het kan, bedankt voor de mededeling!

Ik heb die emu software gewoon gedownload.

En dan untar op de dreambox, nu je moet wel wat kennen van linux.

Ftp die handel naar je dreambox in de /tmp

dan even telnetten naar je box

cd /tmp

bzip -d evocam.tar.bzip2

cd /

tar xvf /tmp/evocam.tar

en de handel is voor elkaar.

Dat is een mogelijkheid als je de tar installatieversie hebt, jammer genoeg worden emu's vaak in gewone zipfiles uitgegeven.

Als men eenmaal en installatieversie tarfile in de /tmp heeft staan kan men ook via de blauwe knop en dan install addons en manual install kiezen, dan doet de Dream het verder automatisch.

Maar toch bedankt voor je uitleg, handig voor mensen waar die optie niet onder de blauwe knop zit.

Die blauwe knop is enkel op Gemini denk ik. In de orginele firmware is dat voor sleep timer en/of picture in picture view.

Iemand met wat linux kennis kan nog veel meer met dat kistje doen. Moest de hardware niet zo exotisch zijn kan je het waarschijnlijk gewoon met een oude pc.

Zit er een mogelijkheid om je beeld te streamen via de netwerkkabel?

Nja de blauwe knop werkt ook met PLI.:)

In de originele firmware is hij inderdaad ergens anders voor, maarja de meeste mensen werken niet met originele firmware omdat die veel beperkter is dan een aangepast image.

In de alternatieve firmware zit wel mogelijkheid om beeld te streamen middels de netwerkkabel (althans voor de 7020), geen idee of dat in de originele ook zit.

Hoe zorg ik dat de de smartcardreaders een TV-vlaanderenkaart kunnen lezen

op een dreambox 7025

Wat moet er precies gebeuren.

Dank je wel

Piekeda, er zijn in deze post al een aantal oplossingen genoemd. Andere firmware er op zetten en dan een emu gebruiken, een correcte CI gebruiken of anders zelf een emu installeren.

In een post iets hoger van Bloemkool1980 staat precies netjes uitgelegd hoe dat moet.

Het is mij nog niet duidelijk:

Welke EMU en/of Addon Cam werkt op een van de smartcardreaders

waar een TV-Vlaanderen of een Canaal digitaalkaart in zit.

Wat is mijn bedoeling: Op een dreambox 7025 zowel TV-Vlaanderen als

als Canaal-digitaal te kunnen bekijken. Nu moet ik steeds de kaart

wisselen in de CI als ik van het nederlandse naar het Vlaamse boeket wil gaan.

Daarom wil ik kunnen gebruik maken van de smartcardreaders, waar ik dan

eventueel de beide sloten gebruik voor de officiele kaarten.

Dan heb ik het CI-slot waar ik een diabolo-cam wil gaan in gebruiken.

Of droom ik teveel met mijn Dreambox.

Groetjes

En hoe geraak je in de config van een cam om eventueel deze toe te

wijzen aan een van de smartcamreader.

Welke EMU en/of Addon Cam werkt op een van de smartcardreaders
Bijna allemaal, maar cccamd is zo'n beetje het gemakkelijkst omdat die vaak zonder aanpassingen al werkt.

Het CI slot is dan ook nog te gebruiken, doch je zult dan moeten schakelen als je naar CI wilt. Dus wat dat betreft droom je niet teveel.

En hoe geraak je in de config van een cam
In de config van je cam geraak je ofwel via telnet ofwel via ftp.

Over het algemeen wordt door veel mensen een ftp client, of de ftp funktie van Total Commander of een tool als DCC gebruikt om bij de bestanden te komen c.q. die over te halen naar de pc.

Dan kun je het beste met een aparte editor er in werken, eentje die geen opmaaktekens achter laat, dus geen kladblok (notepad), geen wordpad of Word ofzo, maar bijv. Editpad Lite of een soortgelijke editor. Editpad Lite is gratis en gebruik ik zelf ook.

Je pas de config file aan, en plaatst hem daarna weer terug in de directory waar hij thuis hoort op de Dreambox.

Dan herstart je de emu middels de afstandsbediening en klaar is kees.

Misschien dat een cccamd gebruiker het bevestigen kan maar ik dacht dat standaard beide lezers reeds geactiveerd waren in de config van cccamd.

Nu ben ik echt formidabel goed vooruit geholpen.

Inderdaad de twee cardreaders werken probleemloos op de twee verschillende

kaarten, met de Ccccam, het schakelen is voldoende snel.

De TV-vlaanderenkaart is zelfs draadloos geshared en dit zonder probleem.

Bedankt Tiger voor je duidelijke uitleg.

Tot later

Graag gedaan, heel fijn om te horen dat de uitleg je zo goed heeft geholpen en ook interessant om te horen dat het draadloos geshared ook nog werkt!

Bedankt voor je terugkoppeling hieromtrent!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan