Dreambox 7025 mediaplayer maken

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Ik heb hier nog een ouwe Dreambox staan en daar wil ik een mediaplayer van gaan maken, makkelijk gezegd films op de harde schijf zetten.

Maar ik loop al meteen tegen een probleem(pje) aan.

Ik heb vlc al erop gezet, maar zoals ik nu zie kan ik er alleen maar mee streamen? Of zie ik een instelling over het hoofd, want ik dacht dat vlc alles af kan spelen?

MP4-bestanden worden wel weergegeven in de Dream maar afspelen doet hij niet.

Met welk programma kan ik alles afspelen?

In de Dreambox zit als image "PLI".

VLC kan op een pc alles afspelen, maar ik weet niet hoe dat met een Dreambox zit. Er zijn immers ook bepaalde drivers voor nodig etc.

Een Dreambox is wel grotendeels Linux, maar de interface en drivers zijn anders, het apparaat is ook totaal niet bedoeld als media apparaat.

Dus het zou best leuk zijn als het gaat lukken, maar ik denk dat je dan gewoon de mediaspeler plugin moet gaan nemen en niet VLC.

Mediaplayer plugin heb ik al geprobeerd, maar dat werkt ook niet optimaal.

Ik heb hier en daar ook al wat gelezen, en gezien dat er volgens mij alleen ts-bestanden afgespeeld kunnen worden.

Maar ach het ding staat toch te niksen, en als ik er iets mee voor elkaar krijg dan ga ik er op de andere slaapkamer en wellicht in de toekomst in het tuinhuis ook eentje wegzetten, want je moet toch iets om met de hobby bezig te blijven, en ff de gedachte van de "verplichte" dagelijkse arbeid van je af te zetten. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan