dreambox 7025 start niet meer op

B

bartje30

ik heb een dreambox 7025 en deze start niet meer op. Er branden alleen maar 2 streepjes op het display en ook serieel is de box niet te benaderen. Het probleem is ontstaan nadat ik een satelliet tuner heb vervangen door een kabel tuner. Deze kabeltuner pastte niet heel goed, deze zat een beetje los (inmiddels heb ik deze provisorisch goed vastgezet). Ik had wel een goede ontvangst via satelliet en kabel, maar de volgende morgen startte de box niet meer op. Ik heb ooit eens meer een probleem gehad om de box serieel te benaderen, maar uiteindelijk is dat toen gelukt met een oudere versie van dreamup. Ik weet alleen niet meer welke versie dat was. Heeft iemand misschien een tip of een adres om 'm te laten repareren?

 
Hoi bartje30, welkom als actief lid op het Satellite FUN Board !

Wanneer dit probleem ineens ontstaan is na de vervanging van de tuner, kun je eens proberen die tuner er weer uit te halen.

Er staat me iets bij van een opstart probleem met een 7000 (dus met 1 vaste tuner), wanneer de processor de tuner niet meer kan bereiken (geen digitale communicatie).

Maar dat kan natuurlijk heel anders zijn in jouw ontvanger, en je krijgt dan ook een foutmelding op het display van die box.

Ik ben overigens wel benieuwd naar hoe je dan de tuner nu vastgezet hebt.

 
Laatst bewerkt:
hoi MAS3,

ik heb de tuner er al een keer uitgehaald, maar dat hielp helaas niet. Ik heb de tuner vastgezet door een plaatje te plaatsen aan de buitenkant van de dreambox en deze met een schroefje vastgezet.

 
bij gebruik van dreamup versie 1.3.0.2 krijg ik de melding COM: The hardware detected a break condition.

Heeft er iemand enig idee wat dit betekent?

 
Zet de oude tuner er eens terug in en haal de 2de tuner eens uit .

Je kan proberen om de db uit te zetten dan gelijktijdig de 3 knoppen aan de voorzijde indrukken en ingedrukt houden .Dan zet je hem aan dan 15 sec de 3 koppen ingeduwd houden en dan weer loslaten .

Succes ,Jaap.

 
hoi Jaap,

bedankt voor jouw reactie. Helaas heeft jouw suggestie geen resultaat gehad. Ik denk dat ik de box maar ergens ter reparatie aan ga bieden, heeft er iemand een goed adres hiervoor?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan