Dreambox 800 HD starters vragen

digifred

Jr. Member
Lid sinds
19 nov 2010
Berichten
69
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allen .
Na 6 jaar weg geweest te zijn in de SAT wereld eindelijk weer terug gekeerd

Hier wat vraagjes:
Hoe een image op de dreambox te zetten en met welk proggie
Hoe de zender lijsten aan te passen en met welk proggie
Dual boot is dit echt interesant ?? of gewoon leuk !!

Vroeger ( in de goeie oude kaartjes tijd ) met de Humaxje bezig geweest

Heb dit setje besteld en krijg die hoop ik as week binnen
Visiosat g4 houder
4 x lnb twin
Dreambox 800 HD
Dreambox 500
2 x switch disecq
Beugel
20 connectoren
Kabel 60m

Greetz
Fred
 
Oke ik heb al weer wat gevonden
Dreamset voor de zender lijsten
Flash Wizard 6.4 voor de images ..
Toch ...
Greetz
Fred
 
Oke ben toch weer even de weg kwijt
Moet ik de image ( 44 Mb ) gewoon copieren naar de dreambox en dan installeren ?
Dus niet met Flash wizard maar via een ftp proggie ...
Greetz
Fred
 
Met de Enigma2 (DM800HD) zou ik niet gaan prutsen met Flashwizard of DreamUp. Daar zijn betere methodes voor.
Hier (klik) heb je er eentje met afbeeldingen erbij.
Voor de DM500 kun je Flashwizard, DCC of DreamUp gebruiken. Bij laatstgenoemde heb je ook een seriele nullmodemkabel nodig.
 
Thks m8
Is weer een stukje duidelijker
Ik heb al wat images gedowned maar die zijn 39 a 44 Mb groot
Tot hoe groot mag de image zijn ?
En als ze groter zijn hoe kan ik deze dan gebruiken ..
Heb gelezen via USB of CB
Heb ik dan een multiboot nodig , ik heb ook al enigma2-plugin-extensions-barryallen_4.9.7_mipsel binnen
Moet ik deze dan als image op de dreambox installeren ??
Alvast weer super bedankt voor de eventuele hulp
Greetz
Fred
 
Probeer deze OoZooN image eens.
Image installeren voor de eerste keer is als volgt:

- zorg dat op je modem/router DHCP server aanstaat
- haal de spanning van je dm800 (stekker eruit)
- hou de knop aan de voorkant ingedrukt (met 1 hand/vinger) en zet, terwijl je de knop ingedrukt houdt, de spanning weer op de 800 c.q. stop de stekker erin. Kijk dan in je display (OLED) en houd de knop ingedrukt totdat je in het display STOP ziet.
- na een tijdje krijgt je vanzelf vragen. Zeg op de meeste JA (dus de wizards) alleen bij satellietconfiguratie, dus zenderslijsten en sats scannen zeg je NEE want die upload je later toch.

Daarna is je 800 klaar voor gebruik en kun je verder configureren. Plugins installeren. Je hebt ook een 500 gekocht dan is zeker op de 800 de plugin PARTNERBOX een uitkomst. Met die plugin kun je opnemen op de 500 of programmeren via de timer van de 500 of opnemen via de 500 op een HD in je netwerk of op een NAS , etc. Daarnaast heb je de tuner in de 800 nog vrij. Ook kun je op de 800 opnemen en dan kijken via die plugin naar de zenders van de 500 op je 800.

Zo zijn er nog veel meer plugins, bijv. dflash dan kun je op de 800 nieuwe images (*.nfi) flashen zoals je gewend was op de 7000, dus door de image naar /tmp te kopieren en dan te fashen via het menu.

Ga eerst eens stoeien met de 800 en pas daarna gooi je barry allen er op.
Kijk wel uit met barry allen want er zijn verschillende versie voor verschillende OE. ALs jij die OoZooN image zoals aangegeven installeer heb je de nieuwste OE (OE 1.6). Overigens raden we je wel aan een USB stick te nemen en daar barry allen op te laten installeren, bovendien kun je op je USB dan CCcam draaien, je plugins zetten, je picons etc. Dat scheelt enorm voor je root geheugen.

Imagegrootte is niet meer belangrijk,kan wel 64MB worden. Voordeel van die OoZooN images zijn dat er niet te veel poespas mee wordt geinstalleerd maar dat je zelf alles naar keuze kunt installeren en verwijderen. Daarnaast is OoZooN op DMM zelf na, de enige image die zeer frequent wordt geupdate; daar kan echt geen andere tegenop.
 
He He
Alles eindelijk binnen
Heb toch maar gekozen voor 2x 500HD ipv 1x800HD en 1x500
1 draait er nu al en werkt super
4 satjes op 1 schoteltje
cccam2.20 geladen en gaan met die banaan
Nu alleen og ff de zender lijsten op orde krijgen , maar dat gaat ook wel lukken
Greetz
Fred
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan