Dreambox 800 HD update mislukt?

Roadrunner

New Member
Lid sinds
4 nov 2012
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
54
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum. Dit weekend wel veel zitten lezen want ik heb iets doms gedaan. Op basis van al jullie informatie ben ik als techno leek al aardig ver gekomen. Bedankt al vast!

Ik heb een tijdje geleden een box overgenomen en ineens werkte mij iphone app DreamOn niet meer. Probeerde de webapplicatie (Niet WebIf) te updaten maar per ongeluk ging de hele box. Resultaat, ik eindige met dat de tuners niet meer werden herkend door OpenPli. Dat komt doordat het een clone is bleek achteraf. Testje wijst dat ook uit.

Ben gaan zoeken en kwam erachter dat ik een clonebox heb overgenomen. Op zich geen ramp want hij deed het prima maar wat wel een ramp is is het vonden van een geschikte image voor op deze box. Ik wil zeker geen versie met virussen of back-doors installeren.

Ik heb al geprobeerd met GP470 image op aanraden van een vriend maar die ziet mijn Canal Digitaal kaartje (laatste versie) niet. Welke CCcam ik er ook op zet. Kaart is niet geblokkeerd want het is nog maar net gebeurd. Weet niet hoelang de kaart uit de lucht kan blijven voordat hij geblokkeerd wordt?

Er stond voordat ik eraan ging prutsen OpenPLI 2.1 op, die met die wereldkaart in het blauwe scherm. Als je software op de box wilt flashen (zelfs dat is me met GP470 al gelukt!) dan zie je SIM201 versie met #team82.

Ik kon nog kijken in de box op het TV scherm en zag bij info:
Hardware DM 800 (ik heb een Dreambox 800 HD PVR versie staat op de doos)
Kernel versie 2.6.18
Enigma versie (volgens mij was dat Enigma2)??

1) Kan iemand mij helpen om mijn box weer aan de gang te krijgen. Zover ik heb kunnen lezen is OpenPLi de beste software voor deze box, wie weet waar ik een veilige versie kan downloaden?

2) En hoe krijg ik vervolgens mijn CD kaartje weer herkend of gaat dat bij PLI vanzelf omdat de CCCam daar al in zit?

Ik hoor het graag al vast bedankt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan