Dreambox 800 hd via coax

G

grootlicht

Wie-o-wie kan mij helpen met de volgende uitdaging:

Ik heb mede dankzij dit forum succesvol mijn multytenne schotel op mijn dreambox 800 hd aangesloten, welke ik via een hdmi kabel met mijn samsung UE40C6700 tv heb aangesloten. Schematisch ziet dit er als volgt uit:

Huidige situatie
Mulytenne --> via coax kabel --> dreambox --> via hdmi kabel --> tv

Ik zou echter graag mijn dreambox via een coax kabel met mijn tv willen koppelen, omdat deze netjes in de muur is weggewerkt. Het is helaas niet mogelijk om andere kabels weg te werken. In een schema zou ik dit willen bereiken:

Nieuwe situatie
Mulytenne --> via coax kabel --> dreambox --> via coax kabel --> tv

Als ik dit echter probeer, dan herkent mijn tv de coaxkabel/ input niet als een externe bron (zoals bijv hdmi), waardoor ik geen beeld krijg. Met de ingebouwde DVB-S tuner in mijn tv, heb ik het wel voor elkaar gekregen om de satellietzenders te ontvangen. Ik krijg daarbij alleen de FTA-zenders daadwerkelijk te zien. Bij de betaalzenders krijg ik de melding ?gecodeerd signaal?. Als ik de dreambox via hdmi met mijn tv aansluit, zijn alle kanalen zichtbaar.

Iemand een oplossing?

Alvast duizendmaal dank!

Hoi.

Wat jij wil, is niet echt mogelijk.
Je ontvanger heeft geen coax uitgang om de tv op aan te sluiten.
Wat je wel kunt doen is je tv aansluiten op de aanwezige coax kabel, waar je aan de tv kant een tulp plug zet, en aan de ontvanger kabel een scart plug.
De caox gaat dan in de scart aan pennen 17 (afscherming) en 19 (coax).
Dan heb je het slechtste beeld dat je ontvanger kan maken, en geen geluid op je tv.

Je kunt ook een modulator kopen (die zit dus niet in je ontvanger).
Die maakt van je scart signaal een antenne signaal.
Dan kun je 'm wel op je tv aansluiten aan de coax ingang.
Das zo mogelijk een nog slechter beeld.

Deze twee oplossingen zijn verre verre van perfect, en ronduit zonde van je mooie tv.
Er is nog wel een mogelijkheid om je tv via een draadloze verbinding en via HDMI aan te sluiten.
Daarvoor moet je dus een oplossing aanschaffen die bestaat uit twee kastjes; een zender en een ontvanger.
Maar daarmee heb je wel een HDMI verbinding en dus haal je er het meeste uit.
Ik weet niet hoe groot die kastjes zijn.
En dus ook niet of je die wel kwijt kunt achter je heel platte tv.
Ik heb een harde schijf achter mijn UE32D6500 zitten en die past in zijn compacte 2,5" behuizing er niet eens achter.
Een hele snelle zoekactie laat wel een prijs van tegen de ? 400,- zien.
Kun je ook wel een stukkie muur voor verbouwen lijkt me..

Dank voor het meedenken! De eerste twee oplossingen zijn minder wenselijk, vanwege het vele kwaliteitsverlies. De laatste oplossing heb ik inderdaad overwogen, maar ik vind het nogal een dure oplossing, waarbij ik eraan twijfel - zoals jij ook al terecht opmerkt - of ik dat kistje achter m'n tv kwijt kan.

Volgens mij heeft de dreambox 800 hd weldegelijk een coax uitgang (zie handleiding pagina 10. Het is mij daarom ook gelukt om met de coax kabel tussen de Dreambox en de tv de FTA-zenders zichtbaar te krijgen...

OK, ik heb een ander plaatje gezien van de achterkant op de site van DMM.
Die uitgang is een doorlus van de LNB.
Dat betekent dat je wanneer je de tv aanzet, de dreambox uitschakelt, of dat die alleen die kanalen kan laten zien die op dezelfde band zitten.
Je tv kijkt dan dus mee en gebruikt het signaal van de satelliet, niet dat wat je satelliet ontvanger ontvangt.
Dat is dus een satelliet aansluiting en geen tv aansluiting.
En je kunt 'm dus ook niet op de manier gebruiken die je voor ogen hebt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan