dreambox 8000 en multiboot

Grijzekop

New Member
Lid sinds
20 feb 2011
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
66
als ik een dreambox 8000 aanschaf kan ik dan met flashwizard een usb multiboot maken zo ik de software op de dreambox orgineel kan laten en zo openpli vanaf de usb stick laat draaien.
Momenteel heb ik dit gedaan met een dreambox 7020 waar pli jade op staat en daar draait nu een usb met openpli als multiboot op.

met andere woorden kan een pli werkend gemaakt worden via usb multiboot doormiddel met flashwizard terwijl de orginele software nog op de dreambox 8000 blijft staan

ben benieuwd
 
Niet flash wizard, maar Barry Allen plugin.
Beter kun je OoZooN in je flash stoppen dan via OoZooN de Barry Allen plugin downloaden en laten installeren en als je dat wilt kun je PLi op USB zetten en tevens een originele DMM image op USB. Voordeel is als je PLi op je usb zet dat er opgestart wordt met de bootloader en drivers van OoZooN en die zijn nu eenmaal beter dan PLi. PLi liep en heeft nogal eens problemen. Bovendien ben je met OoZooN altijd up-to-date terwijl PLi nog al eens trager is.
OoZooN voor de dm8000 vind je hier
 
bedankt voor je snelle reactie, en bedankt voor de downloadlink.
alleen heb ik er nog niks aan of krijg ik er een dreambox 8000 erbij van de eenden???

geintje kan natuurlijk niet, of toch wel ben benieuwd.

Ik wacht toch nog verdere reacties af.

wel heb ik ozoon al een keertje gehad op mijn usb stick, maar ik heb samen met mijn zoon alles doorgelopen en kan op geen enkele methode mijn canal digitaal kaart werkend maken. alleen maar gratis zenders te bekijken.
nergens een ccam of zoiets. een gek menu maar dat kan komen omdat ik al jaren een pli op mijn dreambox 7020 heb draaien.
misschien keek ik er domweg wel overheen
had hem hier gedownload http://www.oozoon.de/main_en.html
en de link stond bij dreambox 7020 http://www.oozoon.de/progs/images/dm7020/OoZooN-CVS-dm7020-20080823.nfi

zeg maar of ik het compleet verkeerd heb gedaan of dat ik op de goede weg ben

thanks
 
o ff vergeten denk ik.
mag je eigenlijk wel volledige links hier plaatsen??
zo nee sorry bij deze, verwijder de links maar als jullie dat kunnen.
geen probleem.

en anders pfffff, goed afgelopen
 
maar hoe zit het nou, kan je met flashwizard een multiboot usb stick maken/gebruiken als de orginele software nog in de dreambox 8000 zit zo ik dan evengoed met bijvoorbeeld openpli kan werken???
 
die links mogen geplaatst worden hier.
Waar gaat het nu om... een 7020 of een 8000 dreambox...?
in OoZooN zit - net zoals in vele images - geen softcamn (zoals CCcam). Dat heeft met rechten/illegaliteit e.d. te maken. Je kunt natuurlijk wel een softcam installeren. Voor OoZooN enigma2 images hebben we in een ander draadje de ipk bestanden voor CCcam staan. De laatste versie is CCcam 2.2.1. Let wel dit is voor enigma2, dus dm8000 e.d. niet voor ene 7020.

En uhhhh... nee wij geven geen dm8000 weg :biggrin:
 
het gaat om de dreambox 8000 of ik daar als de officiele software nog op staat je dan een multiboot kan doen met flashwizard en zo een openpli op je usb zet waarmee je dan kan kiezen of je de orginele dreambox software draait oftewel een openpli.

Zo hoef je niet te flashen en kan je wel genieten van andere software waarmee de dreambox 8000 dan op draait

dit is dan eenvoudig uit te voeren en je loopt dan geen risico moct het fout gaan met flashen.

het is niet altijd eenvoudig te begrijpen hoe je moet flashen en een kleine error en dat was je dreambox. hulp op het internet is wel leuk maar ik moet maar zien dat het weer gaat werken.

met andere woorden waarom risico gaan lopen als het ook met multiboot op je usb kan
 
flashen is echt niet moeilijk en is zo gebeurd. Wij zijn weliswaar ervaren maar als we flashen dan staat alles weer geconfigureerd zoals wij het willen hebben en ook de plugins etc etc in pak en beet 15 minuten maximaal.

Flashen is een kwestie van ontvanger uit te zetten (met de schakelaar aan de achterkant) dan de bovenste knop aan de voorkant ingedrukt houden, schakelaar op aan dus spanning er op en net zo lang wachten totdat je in display STOP ziet en het ip dat je box heeft gehad, dan de bovenste knop loslaten. Dan je browser starten en het ip intikken dat je in het display zag. Dan klikken op Firmware upgrade en de image (het nfi bestand zoeken met Bladeren). Dan op flash drukken en daarna op reboot na flashen da's alles en dan de boel configureren als de box vanzelf opstart.

Je kunt natuurlijk een originele image multiboot maken maar niet met flashwizard.
gewoon barry allen plugin (als ipk bestand) naar /tmp kopi?ren en in telnet intikken:

opkg install /tmp/*.ipk
 
Dag Hr Duck,

Hoe lang wilt u wachten op het Ip adres?

Moet er soms nog een kabel bij!

Bij mijn db8000 gaat dat niet met wat u hier boven zegt.

Ik krijg op mijn box geen draadloos ip nr,wel als ik mijn box aansluit aan mijn router met 1 netwerk kabel.

Gr D?s
 
Niet draadloos !!!
FLashen e.d. altijd via een netwerkkabel. Als de boel is ge?nstalleerd kan wel draadloos worden gewerkt
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan