DreamBox 800HD se (clone) VS Xtrend ET6500

dirkjan73

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
52
Bij deze een kleine test van mij tussen een DreamBox 800 HD se (clone) en een Xtrend ET6500:

Na veel negatieve dingen te hebben gelezen over de DreamBox 800/800HD se/500HD (zelf NOOIT maar dan ook NOOIT iets vervelends meegemaakt,en dat terwijl ik alleen maar Clones heb gebruikt) De stoute schoenen aangetrokken en een Xtrend ET6500 aangeschaft,en beiden op gebruikers niveau getest!De resultaten hiervan wil ik graag met mijn Duckvrienden delen,en hier komt die:

Voor alle duidelijkheid,ik heb ze beiden 48 uur gedraaid op een Samsung 50" Led TV,en vooral veel HD programma`s en films bekeken en opgenomen,deze waren oa:Het 20 uur Journaal (HD en SD),Voetbal International (HD),RTL Boulevard (HD),Avatar (HD),Fast And The Furious (HD),The Lord of the Rings (HD),The Matrix (HD),Faster (HD),etc,etc

Opgenomen en afgespeeld hebben ze op een 32GB USB stick die op beiden probleemloos functioneerde,

Ik wilde de ET6500 vergelijken met mijn E-Star Sim DM800HD se (waar ik momenteel OpenPli 4.0 heb draaien en stabiel is als kogel!) En zien wat het meervoud was van deze originele Receiver (prijs 269,-) tegenover mijn Clone (prijs 179,-)..

Qua Design ziet het er op zicht wel strak eruit,2 kaartlezers achter een klepje waar je ook een USB ingang hebt,die je bv gebruikt om een verse Openpli 4.0 image erop te zetten,wat ik trouwens "out of the box" heb gedaan,

Dit werkt op zicht makkelijk maar de eerste punt geef ik hier al aan mijn DM die ik dit vanuit mijn luie stoel via de Ethernet kan doen,dus geen geklooi met USB,op een bepaalde protocol formatteren en dergelijken,gewoon IP adres in voeren,juiste image selecteren en voila!

Opstarttijd scheelt mij niets,geen van beiden valt daar mee op,dus dat slaan we maar over,

Ok nu we opgestart zijn gaan we bladeren en daar vallen 2 dingen op;

1-.De ET6500 bladert erg gemakkelijk en echt zonder "hikken" heel soepel en vloeiend;

2.-Maar de meegeleverde afstandsbediening is echt een DRAMA!!!Z'on goedkoop plastic ding,die naast lomp en groot ook nog eens bij elk druk op een toets een irritant "KLIK" geluid geeft,na een tijdje begint dit echt maar dan ook echt te irriteren!Ik heb wel een manier gevonden om je mooie,lekker in de hand liggende en o zo stille DMM remote te gebruiken,dit gaat via een code invoeren via je Telnet in DCC en dit werkt ook goed, ALLEEN uit de DEEP STANDBY opstarten met de powerknop werkt niet,dus daar moet je de originele voor gebruiken of handmatig even aanzetten

Dan komen we bij het gebruik,het zappen gaat bij de ET6500 een fractie sneller dan bij mijn Clone,echt ik heb tientallen Receivers gehad (voornamelijk Clone DMM en Originele DM500HD's) en het zappen met deze Receiver valt heel erg op!Wauw!!!Mijn Clone lijkt heel even te moeten nadenken eer hij het beeld laat zien,maar gek genoeg heeft dit mij eigenlijk tot vandaag,nooit gestoord...

Komen we bij het beeld,dan wordt het verhaal toch iets anders,de ET6500 heeft geen slecht beeld,maar het is niet,hoe moet ik dat uitleggen,....niet "WAUW!!!"..SD kanalen daar valt op zicht niet veel van te vertellen maar HD kanalen zoals SKY UK,zijn mooi maar daar blijft t ook bij,het kijkt wel rustig zonder je ogen te vermoeien maar toch mis ik iets...laat ik t zo zeggen,toen ik de film "Fast and the Furious" keek,dacht ik op een gegeven moment,he die film heb ik op Blu-Ray,zal ik m vanavond eens gaan kijken?

En dan het beeld op mijn Clone,die is strak,HD is HD,SD is MOOI SD,kleuren kloppen en vervormen niet bij snelle beeldwisselingen,ok het is geen Blu-Ray maar ik geniet van elk plaatje die ik zie en elk film die ik ermee kijk heb ik gewoon het "WAUW!" gevoel!De kleuren spatten er gewoon uit,echt zonder te overdrijven kan ik zeggen dat hier alles meer leeft!

Het geluid lijkt op de ET6500 wel robuuster te klinken,vooral als je DD5.1 of DTS films kijkt dan hoor je toch wel enige verschil,en dit helemaal als je `m aansluit op je Versterker,de ET6500 trapt wel konten hier!

Heel leuk en handig foefje op de ET6500 is de HBBTV die je ipv Uitzending gemist kunt gebruiken,je zapt naar de zender waar je de gemiste uitzending van wilt bekijken en voila met een druk op de knop zie je met plaatsjes en tijdsduur aangeduid welke programma's je kunt bekijken,echt een prachtige functie!Een paar dagen hiermee gespeeld en erg leuk en handig,dit terwijl Uitzending gemist op mijn Clone iets amateuristisch eruitziet,het werkt wel maar niet zo gelikt als op de ET6500,

Andere zeer opvallende ding is de TimeShift opnamen,of die gaat werken op mijn Clone is per image afhankelijk,de ET6500 niet,die werkt op elk image en werkt echt perfect!Niet dat ik dat vaak gebruik maar het is altijd een leuk gevoel als je alles uit je Hobbybox kan halen toch?

Het verdere gebruik kan ik niets meer noemenswaardigs vertellen,allebei doen ze hun ding..

Toch zijn er een paar dingen,die volgens mij wel belangrijk zijn,die ik erbij moet vertellen,

oa De Xtrend die wordt heel warm echt tegen de "heet" aan,hij staat bij mij gewoon open en bloot en kan zijn hitte gewoon dus goed kwijt maar toch als je je hand op de kastje aan de kant van de Tuner legt,zou je er zo een ei op kunnen bakken,en ik overdrijf echt niet,de ET6500 heeft geen Fan dus wordt die koud gehouden met een PC koeler boven op de CPU (wat eerste DM800`s ook hadden bij introductie),ik heb begrepen dat deze warmte geen kwaad kan, maar toch...Aan de andere kant heb ik 4 jaar lang een E-Star sim DM 800HD gehad zonder Fan die ook z`on koeler op de CPU had,ondanks dat die ook wel warm werd,nooit maar na 4 jaar nog steeds het perfect deed..

Dit terwijl mijn Good ole Clone ijskoud is,hij heeft een grote FAN middenin die echt MUISSTIL en absoluut niet te horen is!Ik heb `m altijd op Standby en nooit iets gehoord of iets naars ervaren,

Heel belangrijk voor de Xtrend kopers om te weten is dat er na een tijdje het "niet meer ontwaken uit de Deep Standby" kan voorkomen bij de Xtrend ET6500,de ET6500 schijnt wel eens een paar keer niet meer met de remote wakker te komen van uit een diepe slaapstand,het is heel raar en Duitse Forums zitten er vol mee,maar misschien is dat een Update bug wat met een volgende update wel uit de wereld wordt geholpen,maar dit moet ik wel vermelden,

Ok conclusie:

XTREND ET6500

Pluspunten:
Zapt heel snel;
Blader zonder "hiks" met remote;
HBBTV echt prachtige functie;
Geluid is echt strak!;
Alle functies oa Timeshift werken;

Minpunten:
Beeld niet strak als de Clone DM800HD se;
Remote slecht kwaliteit en maakt irritant geluid;
Receiver wordt warm en tegen heet aan;
Image alleen per USB te flashen;
Remote bedient alleen de STB en geen tv bv

DREAMBOX 800HD se (Estar-Sim Clone)

Pluspunten:
Te flashen via het netwerk;
Zeer mooi en strak beeld;
Remote heel prettig in de hand;
Met Remote kun je ook je TV bedienen;
STB blijft koud ook in standby,dankzij grote Fan;
Prijs is bijna de helft van de ET6500;

Minpunten:
Geluid is iets minder strak als de ET6500;
HBBTV kan ik niet werkend krijgen;
Timeshift doet het niet met elk image;

CONCLUSIE:

De ET6500 heeft leuke gadgets waar ik heel erg blij mee ben,echt de HBBTV is z`on fantastische uitvinding,en het zappen gaat zo snel echt briljant!En nog tal van andere dingen die mij een fan hebben gemaakt van deze receiver......MAAAAAAARRRRR!!!!!

....Ik hou van mijn DreamBox E-star Sim 800HD se Clone box,hij doet altijd zijn job,heeft een prachtig beeld waar heel vaak de kleuren gewoon uit mijn LED tv knallen en de afstandsbediening die zo prettig in je hand ligt,en natuurlijk heel belangrijk nooit warm wordt!Maanden,weken en dagen zonder Deep Standby en hij blijft koud als een ijsbeer!Agh dan maar geen HBBTV en die Timshift kan mijn neus op,whattehell hoe vaak ga ik dat gebruiken ha..?

...Nee...De ET6500 gaat terug en zal een nieuw baas vinden die er heel veel plezier aan gaat hebben,misschien net zoveel als dat ik dat heb met mijn Clone Dreambox!

Beste DuckVrienden,ik heb deze test voor mezelf uitgevoerd en wilde deze graag met jullie delen,ik heb getracht om een zo objectief mogelijke test te doen en denk dat ik daar in ben geslaagd,mocht dat niet zo zijn of er zijn dingen die volgens jullie niet kloppen,mijn excuses daarvoor en corrigeer mij en bovenstaande test gerust,mijn zegen en die van mijn Clone Box hebben jullie!

Groeten,

DJ

Het blijft een estar met bijbehorende simcard. Dus je zit vast aan specifieke images alleen geschikt voor estar.

Ik ben optimaal tevreden met mijn clone dm 800se met de a8p simcard daarop kun je alle originele images in kwijt.
Een nadeel heb je niet genoemd en dat is het beperkte geheugen van de 800se .
Hbbtv is volgens mij een plugin die in iedere box werkt. Mits je geheugen over hebt.

Nu is,open pli 4.0 een knots van een image en heb je nauwelijks ruimte voor speeltjes.

Op te lossen door de image ozoon die dmv externe bron een schat aan geheugen kan hebben ..

Verder een mooi vergelijk tussen (slechts),2 boxen

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan