Dreambox Addons en settingfiles

E

Edwinmtb

Ik heb op mijn dreambox 500s gemini gezet. Daarna geprobeerd met dreamset de joske settings erin te zetten. Dit lukt niet. Of ik krijg een foutmelding over het IP adres en/of de FTP.

Verder heb ik met de blauwe knop addons downloaden en installeren geprobeerd. Helaas dit lukt ook niet.

Wie weet raad?

Verder wil ik ook met mijn originele Canal Dig. kaart werken.

Vermoedelijk is je Dreambox voor wat betreft het netwerk nog niet goed ingesteld, een ip verkeerd gezet, wellicht gateway of naamserver ip.

Wat je het beste kunt doen is die gegevens eens controleren, want als je Gemini er pas op hebt gezet, zijn ook die gegevens niet meer wat ze zijn moeten.

Ga hiervoor naar de setup, dan expert setup en dan communication setup. Controleer dat alle ip adressen nog juist zijn en zet ze daar waar nodig weer goed. Dan eerst proberen de Dreambox middels FTP te bereiken, als dat lukt, krijg je geheid ook weer settingslijsten er in en kun je ook weer met de addons werken.

Om je eigen Canal Digitaal kaart ermee te laten werken zou ik adviseren om de emu CCamd 1.70 er in te zetten, die hoef je maar te installeren en dan werkt je kaart ook.

Werkt de kaart niet, download dan vanuit het addons menu onder de blauwe knop ook even onder cam-config de ccam1.70 configfile.

Daarna zou het moeten werken.

Bedankt Black Tiger.

Ik heb de IP adressen in zowel dreamset als ik de box op hetzelfde gezet. Toch krijg ik bij dreamset dezelfde melding: ftp parameters niet juist. Als ik ipv dreamset het programma dreamboxedit gebruik, dan krijg ik fail to connect.....en dat het ip adres met daarachter :80

Ik gebruik overigens een null modem kabel en ik heb naast gemini ook de enigma 109 erop staan, dus de originele firmware.

Als ik op de addons knop druk dan kreeg ik de melding dat hij een bepaalde site niet kon vinden. Sinds net krijg ik ipv die melding het logo van The GP. Klik ik da op ok, dan krijg ik: addon example useraddon.xml download en die blijft staan.

Als je kiest voor een IP met daarachter :80, dan geef je aan dat je die betreffende IP wil bereiken op zijn HTTP (internet) poort.

Das dus niet de FTP poort, want dat is 21.

Dus dan krijg je IP:21.

Standaard zou dat overigens al op 21 moeten staan bij mijn weten, en hoef je dat dus niet in te vullen.

Dus je benadert een IP met 80 als je er met de webbrowser iets mee wil doen.

21 is FTP

23 is Telnet

Zo zijn er nog veel meer poorten, maar dit zijn de meest gebruikte.

Dit zijn standaard zaken in verband met netwerken, ik raad aan om eens in die sectie van ons board te zien of daar nog wat info te vinden is.

als je goed leest gebruikt Edwinmtb een nullmodem kabel om zijn box te connecten met http en ftp.

null modem is alleen nodig om te flashen.

je moet een UTP kabel (netwerk) verbinden hebben om die addons en ed downloads te laten connecten met internet of ftp over je netwerk.

ik neem aan dat je dit niet hebt.

in je dreambox niet poort 80 veranderen in je communicatie instellingen,

dus kijk nog maar es goed.

Ontzettend bedankt. Het bleek inderdaad de kabels aan de kabel te liggen.

Ik heb verbinding met de box en ik heb de settings erin.

Nu nog eens op zoek naar het probleem met de addons. Daarbij krijg ik nog steeds een foutmelding: kan de host http://blue panel........enz. niet vinden.

bij sommige addons zou dat kunnen, als de server vd aanbieder er toevallig uitligt.

ik vermoed dat je gateway en/of nameserver niet goed is ingevuld in je dreambox.(communicatie instellingen)

let wel je netwerkkabel moet je altijd in je dream laten zitten!

als je niet weet wat je gateway en nameserver is kijk dan even in netwerk eigenschappen> details.

daar staan al je gegevens mbt je netwerkadres.

btw, DHCP funktie niet aanvinken in communicatie instellingen, en laat poort 80 staan.

alleen netwerk aan aangevinkt laten en saven.

Het is gelukt. Ook de gateway en nameserveringevuld nu. Ik had daar eerst wat staan, maar later weggehaald.

Cam gedownload en geïnstalleerd en het werkt. Vooraf had een buurman me ook geholpen met de kabels. Van hem heb ik het programmatje Dreambox Control Center gekregen, zo kon ik makkelijk testen welke IP adressen wel werkte. Weer wat geleerd

Dus jullie en mijn buurman bedankt voor de hulp.

Graag gedaan, fijn te horen dat het nu werkt, hopelijk kom je ons nog vaker bezoeken.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan